Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

8 j. is een krekel!

Na de wintervakantie is ons zoon (bijna 8) een krekel geworden!
Hij doet alsof hij een insect is, zo gedraagt hij zich ook tegenover andere kinderen.
De kinderen vinden het niet meer grappig, je kan zien dat ze zijn gedrag irritant vinden. Maar dat vindt hij helemaal niet erg en gaat maar gewoon door. Hij laat zich door hen wegjagen en slaan alles hoort bij zijn spel.
Hij heeft altijd hele rijke fantasie gehad en is gek op natuur en alle dieren maar dit gaat me wel een beetje te ver.
Hij is eerder verlegen van aard maar tot nu toe heeft hij altijd leuk met kinderen gespeeld.
Wij waren op reis voor de kerstvakantie en hij verheugde zich om zijn vrienden weer te zien, maar misschien verstopt hij nu zijn verlegenheid achter zijn krekel bestaan?
Ik heb het gevoel dat hij om aandacht vraagt bij zijn leeftijdgenoten maar helaas op een verkeerde manier.
We hebben geprobeert om met hem er over te praten en uitleggen en mogelijke consequenties bespreken, zoals dat hij zijn vrienden helemaal gaat verliezen, maar dat vindt hij niet belangrijk, zegt hij, want hij is een krekel.
Wij vroegen ook waarom krekel? Omdat die kan vrolijk vliegen!

Iemand een raad?
Ben daar helemaal wanhoopig van.

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Proberen?

Misschien kun je proberen om de afspraak met hem te maken dat hij alleen thuis nog voor krekel speelt? (En dan hopen dat je dat een x tijd later ook kunt afbouwen).
Heeft hij het door dat zijn vrienden/leeftijdsgenoten het irritant en niet leuk mee vinden en dat hij ze daardor juist afstoot? Kun je daar met hem over praten op een rustig moment?
Succes in ieder geval

Rafelkap

Rafelkap

14-01-2013 om 13:06

Hagedis

Ik zou het wat laten gaan en even geen aandacht aan besteden, dan gaat hij juist door. Misschien 'normaal gedrag' uitlokken door iets dat hij heel heel leuk vindt dat dat alleen voor jongetjes geldt en niet voor krekels
En is een toneelcursus een idee? Een uitlaatklep waar hij even helemaal gek kan doen? Ik snap het wel hoor, als krekel is het leven een stuk simpeler, word je minder gekwetst. Alhoewel je wel kan worden opgegeten! Ik zou hem eerder daar voor waarschuwen dan voor dat zijn vriendjes hem niet meer leuk vinden. Misschien kan je er meer een grap van maken, ben jij de hagedis die hem kan opeten?

houbi

houbi

15-01-2013 om 07:44 Topicstarter

Gaat

wat beter, bedant voor de reacties!
goed idee van die hagedis!
hij heeft nu een schriftje waar hij verhaaltjes schrijft over zijn bestaan als krekel
bedankt nogmaals!
j.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.