Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Klaas Vaak

Klaas Vaak

02-03-2009 om 22:26

9 jaar en weinig slaap nodig

Mijn dochter van 9 jaar heeft weinig slaap nodig. Dat is altijd al zo geweest, maar het wordt nu af en toe vervelend. Voor haar en ook voor ons. Ze slaapt op het moment niet voor half 11/11 uur. Maar ik wil toch eigenlijk wel vanaf een uur of negen "rust". Voor mij, maar ook voor haar. Wat is nou een handige oplossing? Lezen in bed is leuk, maar niet iedere avond minimaal anderhalf uur.
Er zijn vast wel meer van dit soort avondmensjes. Wie heeft er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

03-03-2009 om 10:07

Ik, maar....

Mijn zoon sliep eerst ook pas na 22.00. Maar hij heeft een melatoninetekort. Sinds hij melatonine in tabletvorm krijgt, slaapt hij "al" om 21.00. Voor hem is dat trouwens goed, want hij wordt 's morgens om half 8 uit zichzelf fit wakker.
Weet je zeker dat ze weinig slaap nodig heeft, is ze overdag fit? Er kan ook sprake zijn van een verstoord slaappatroon of verlate melatonineaanmaak, dus waarom bespreek je het niet een keer met de huisarts?

Janna3

Janna3

03-03-2009 om 12:36

Hier ook

kort-slapers. Ik weet vrij zeker dat het melatoninetekort is, ze zijn superfit en Jannus en ik hebben ook aan 6 uur slaap genoeg. Toch hebben wij wel de regel ingesteld dat vanaf 20.00 uur de woonkamer voor ons is, ze mogen dan in hun bed naar een cd luisteren of lezen. Anders komen wij nooit toe aan een film of boek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.