Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
klaverblaadje

klaverblaadje

06-04-2011 om 15:05

Aangifte doen of niet?

Mijn dochter (10)is korte tijd geleden bestast door een 13 jarige buurjongen.
Ze is er erg van geschrokken. Hij zat aan haar borsten, heeft geknuffeld en haar strak tegen zich aangeduwd, zodat ze het één en ander voelde. Ze heeft gezegd; Doe ff normaal joh! Het is gebeurd tijdens verstoppertje spelen in de buurt. Ze was er NIET van gediend en heeft er ook absoluut niet om gevraagd.
Gelukkig zijn er verder geen erge dingen gebeurd.
Wel is ze erg geschrokken.
Nu zit ik te dubben of ik aangifte moet gaan doen. Ben zo bang dat het negatieve gevolgen gaat hebben voor ons gezin (soort wraak) , maar anderzijds zeggen anderen dat die jongen nu nog lekker zijn gang kan gaan. Vorig jaar heeft hij het ook al geprobeerd bij een meisje van 7 in het speeltuintje, op de schommel (zij moest bij hem op schoot komen zitten)
Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-04-2011 om 16:47

Eerst praten met de ouders

Ik zou in die situatie denk ik eerst het gesprek aan gaan met de ouders en kijken hoe die er mee om gaan en wat zij doen om dit in de toekomst te voorkomen. Aan de hand van hoe zij reageren zou ik dan verder bekijken of aangifte doen zinvol is.

an200

an200

06-04-2011 om 18:15

Re;

Ik vraag me af of je dochter ECHT betast is of dat BEIDEN aan het ontdekken waren. In de regel is het immers vreemd dat een jongen van die leeftijd dat zo maar doet (of hij moet al gedragsgestoord zijn). heeft je dochter echt wel alles verteld of maakt u er zelf uw eigen verhaal van onder het mom: dat zou mijn dochter nooit doen.

klaverblaadje

klaverblaadje

06-04-2011 om 19:27

Geschrokken

Gezien het feit dat ze heel erg geschrokken was en al wel degelijk van de bloemetjes en bijtjes weet, weet ik zeer zeker dat ze niet beiden aan het ontdekken waren.
zij weet nl. heel goed wat wel en niet kan.
Ik ken mijn eigen dochter het beste
En idd. is dit gedragsgestoord.

even zo maar

even zo maar

06-04-2011 om 19:58

Raar?

Ik weet niet of een jongen nu speciaal gedragsgestoort moet zijn, ik denk eerder dat hij niet geleerd heeft dat zulke dingen niet horen. Ik heb toen ik tien was een ervaring met een jongen gehad, en die jongen was 15 en vroeg of ik aan zijn piemel wilde komen en eraan trekken. Ik heb later nooit het idee gehad dat die jongen nu heel raar was.
Het is uiteraard helemaal niet goed, en het is wel goed dat je dochter het verteld heeft. Ik zou ook in eerste instantie naar de ouders toegaan.
Even zo maar

Bespreken

Met de wijkregisseur?
Als je bang bent voor wraak kun je altijd nog vragen of hij je identiteit niet wil bespreken met de ouders van de jongen maar toch met de jongen en zijn ouders gaat praten wat er nu precies gebeurd is.

Puck

Puck

07-04-2011 om 09:08

Tja anne

Geen idee wat een wijkregiseur is, wij hebben zo iemand in ieder geval niet. Maar zelfs als een bemiddelaar de naam van klaverblaadje niet noemt dan is dat natuurlijk heel makkelijk te herleiden tot klaverblaadjes dochter. Tenzij de betreffende jongen alle meisjes zo benadert, maar in dat geval kan welke bemiddelaar niet zo veel doen behalve professionele hulp inschakelen. En waarom zou je zoiets dat je kind zo persoonlijk aangaat uit handen willen geven, ik geloof dat ik als ouder daar toch mee aan de slag zou willen gaan.

Puck

Mee eens hoor Puck. Eerst naar de ouders.
Een wijkregisseur is een wijkagent. Die vaak wel kan bemiddelen. Wij hadden een hele goeie.

klaverblaadje

klaverblaadje

13-04-2011 om 19:28

Bedankt

Voor het meedenken.
Mijn gevoel zegt ook eerst naar de ouders. Hoewel die een andere cultuur hebben, wil ik het wel proberen.
Het idee dat dat ventje van 13 nog meer bij andere kids kan doen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.