Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

09-07-2010 om 14:48

Activiteiten met oudste zoon thuis

Hallo allemaal,

Ik wil graag wat meer exclusieve aandacht aan mijn oudste van 7 geven. Hij heeft een broertje van 1 en ik ben alleenstaand. Overdag is niet zo makkelijk maar ''s avonds wel. Wie weet leuke dingen om samen te doen? Zelf kom ik niet verder dan spelletjes.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zomaar een naam

zomaar een naam

09-07-2010 om 15:35

Van alles

Samen boekjes lezen. Knutselen, taart bakken.
Iets maken met lego of zo.
Gewoon dingen doen die je zoon erg leuk vindt.
Of laat hem iets kiezen.

Ideetjes

Voorlezen, fotoboeken/eigen filmpjes bekijken, iets knutselen/bouwen, grote puzzel maken, koekjes bakken, gewoon spelen met zijn speelgoed, zingen/dansen op muziek die hij leuk vindt.

Voetbal kijken!

Geïnspireerd door mijn zoon-van-7 die niets liever zou willen dan 's avonds als enige van de kinderen op te blijven om de finale te zien (en dat mag hij ook, maar dat is nog een verrassing). Als je zoon van sport houdt, is het misschien een idee om wat Tour de France op te nemen en samen te kijken (als je een dvd-recorder hebt dan). Er is vast ook wel eoa tennistoernooi bezig.
Spelletjes zijn natuurlijk altijd leuk, niet alleen de geijkte (howel Carcassonne echt leuk is met zijn 2-en, en ook al op deze leeftijd), maar ook bijv. galgje.
Extra voorlezen? Een mooi boek uitzoeken, speciaal voor hem, en daar 's avonds uit lezen. Zijn jullie knutselaars? Dan kun je het nog in die hoek zoeken.
Of een flinke legpuzzel maken? Lijkt me ook supergezellig met zijn tweeën.

Helpen bij koken

Vooral als je alleenstaand bent!

Groenten laten wassen, tomaten pellen, de aardappels die jij hebt geschild in de pan met water laten gooien, zakjes open maken, enz.

rozenstruikje

rozenstruikje

09-07-2010 om 19:43

Wat ik doe

Ik doe ook graag met mijn oudste van 6 iets speciaal voor haar alleen. Jongste is bijna drie en ik ben ook alleenstaand.
Wij doen altijd iets van haar keuze tijdens het middagslaapje van de jongste, dat duurt wel 2,5 uur. Omdat ze mag kiezen en haar broertje zich er niet mee kan bemoeien, is het eigenlijk al speciaal genoeg. Wat vindt je zoon erg leuk om te spelen, en dat dan gewoon samen doen.

Ik weet niet of je zelf ook vakantie hebt nu? Oudste heeft nu zes weken vakantie en ben van plan om broertje gewoon regelmatig toch naar de creche te brengen zodat ik die dagen met oudste iets kan doen. Dat doen we eigenlijk elke schoolvakantie wel. Dat vindt ze heel erg leuk omdat we dan samen zijn en echt iets voor haar leeftijd kunnen doen wat met een jong broertje erbij dus niet. Helemaal het einde vindt ze de bioscoop. We gaan deze zomer ook zeker naar Nemo. En mijn dochter vindt winkelen voor wat kleding en dan ergens taart eten ook super.

s Avonds heb ik helemaal geen tijd met haar alleen. Ze gaan gelijk op bed en liggen er zo rond 20:00 uur in. Later kan voor haar echt niet. Broertje gaat niet slapen zonder haar. Dus wat een luxe dat je die tijd voor oudste hebt!

Rozenstruikje

Kasteel knutselen en verven

zag ergens op internet een keer een kasteel van karton, dat je zelf in elkaar moet zetten en daarna kunt verven. daarna evt nog poppetjes erbij maken/kopen.

zelf een echt schilderij maken, op canvas doek

samen op You Tube filmpjes kijken

samen foto's van vroeger bekijken

samen een leuke film kijken, Disney oid

een blokje om lopen en een ijsje halen

Fijne vakantie!
Gr. Wiggie

liora

liora

09-07-2010 om 21:18

Geweldige tips

Dank allemaal, supertips! Ik heb veel inspiratie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 11:19

Klusjes

Wellicht vind hij het ook leuk om je te helpen met het schoonmaken van het huis. Laat hem stoffen, zuigen e.d.
Verzin klusjes waarmee hij misschien ook wat centjes kan verdienen (ik denk bijvoorbeeld aan auto wassen als je een auto hebt).

Dagje pretpark altijd leuk.
Vuurwerk kijken op Scheveningen en extra laat opblijven, spannend!

Heel veel plezier deze zomer.

Pinata maken

alvast voor een feestje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.