Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Adidas vest

Mijn dochter zit in groep 8 en wil graag een adidas trainingspak vest. Volgens haar kost die 80 euro en heeft ieeeedereen in haar klas er een. Ik heb haar uitgelegd dat ze voor dat bedrag tig shirts en broeken kan kopen, maar dat we eventueel wel op marktplaats kunnen kijken.

Ik vraag me alleen af wat je uitstraalt met zo'n vest. Ik associeer het een beetje met gabbermeisjes. Volgend jaar gaat ze naar het vwo en ik vraag me af of daar zo'n vest ook cool wordt gevonden. Misschien vindt ze dat ze daar ermee voor schut loopt en dan heeft ze dat vest voor niets gekocht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ipod touch

Combinatiegroep 7/8: mama ze hebben allemaal een smartphone of een iPod Touch en anders hebben hun ouders wel een smartphone.

Bleek nog waar ook!

Met je argument dat je voor dat geld heel veel andere dingen kunt kopen kom je niet zo ver, want je dochter wil niet een mooi vest, ze wil erbij horen. Dat is iets heel anders!

Ik sloeg trouwens steil achterover dat al die kinderen zo dik in de apparaten zitten, en ik weet ook zeker betere manieren om 189 euro te besteden dan een iPod touch.

Voor mij is het vooral de realisatie dat ze nu op een leeftijd komen waar de groepsdruk erin komt, en daar moeten we als ouders en kinderen een vorm voor vinden. Ik ga dus echt niet meteen een smartphone en iPod Touch aanschaffen, maar ik probeer wel in gesprek te blijven en te kijken hoe we dit samen gaan aanpakken. Hij kan sparen voor die apparaten, zou jouw dochter dat niet ook kunnen doen? En zou je niet het bedrag voor een gewoon vest kunnen neerleggen, dat je dochter dat zelf aanvult?

Misschien pak ik je vraag verkeerd op en bedoel je alleen maar dat gabber-vraagstuk?
Maar dat er in groep 7/8 iets verandert, en dat je dus wat meer moet meebewegen, dat lijkt me wel duidelijk...

Hier

Hier beide kids een adidas vest/trainingspak maar voor een aardige prijs gekocht bij Pluto sport en bedoleld voor het sporten. Vest gaat vaak ook aan naar school omdat mijn kindren graag vesten dragen. Dus waarom niet? Heeft hier niks te maken met wat de rest draagt.

Vic

Vic

22-02-2012 om 11:31

Oh ja

Hier ook. Mijn dochter van 12 is inmiddels wel zo'n beetje uitgegroeid dus ik vind het niet erg om duurdere kleding voor haar te kopen. Dat betekent wel dat ze minder kledingstukken krijgt, maar dat vind ze niet erg.

Vic

Vic

22-02-2012 om 12:34

Izar (o.t.)

Denk je dat een dochter van hoogopgeleide ouders geen 'gabbermeisje' kan worden?

Yura

Yura

22-02-2012 om 12:40

Vwo+

Mijn dochter in de VWO+ brugklas heeft ook zo'n vest en ze is niet de enige. Ze heeft hem vorig jaar in groep 8 met Sinterklaas gehad. Ze draagt hem heel veel en hij gaat was in was uit en is nog steeds mooi. In de winter is het handig over een dun shirt, want als het warm is doe je hem makkelijk uit en dan heb je nog een laagje aan (is dus prettiger dan een dikke trui) en in de zomer wordt hij ook veel als jas gebruikt. Zoon (2 vwo) is inmiddels aan zijn tweede vest bezig, maar dat was omdat de eerste te klein was.

Hier ook allebei 1

dochter 15 heeft m meestal met sporten aan, soms naar school en zoon 13 draagt zijn vest naar school.
Allebei geen gabbers
ik denk trouwens dat ze gruwelijk overdrijft met 80 euro? zoon heeft kindaat en die was 39 en dochters 60 als heel pak( volwassenen maat)

Ook vwo allebei

dus ze kan m volgend jaar gewoon aan. Maar dochter zegt hier wel dat die vesten met al dat goud niet gedragen worden bij haar in de klas.

Marie

Marie

22-02-2012 om 12:45

Brugklas

Hallo
Jongste wilde vorig jaar in de brugklas zo'n vest. Vonden wij ook te duur. Daarom heeft ze nu kleedgeld en kon ze het vest bijelkaar sparen. Ze draagt het vest eigenlijk altijd en ze is er heel zuinig op. Want ja het was toch wel een duur vest. Door het kleedgeld weet ze nu ook veel beter wat dingen kosten. Eerst gaf ze het steeds gelijk uit, maar nu niet meer. Het is echt "leergeld".
En ik zie ook genoeg achtstegroepers met zo'n vest. En op het voortgezet onderwijs ook. En ik heb dat nog nooit geassocieerd met gabber zijn. Het is gewoon mode.
Dus als jij dat vest te duur vindt, kun je wellicht ook overgaan op kleedgeld of haar ervoor laten sparen met klusjes doen? En stel dat ze wel een nieuwe trui ofzo nodig hebt, dan kan ze het verschil er zelf bij sparen?
succes

Prijs/materiaal

Mijn zoon draagt al jaren adidas vesten. Iedereen loopt er intussen mee, jongens en meisjes van alle "rangen en standen". De prijzen zijn verschillend. De nylon vesten zijn niet zo duur. Rond de 50 euro. Ook de modellen/kleuren in katoen die er al vele jaren zijn,zwart/blauw/grijs worden iets goedkoper. Maar de allernieuwste, die niet hangen bij Aktie sport of Perry sport zijn in een volwassenmaat wel rond de 70 euro.
Best veel geld, maar ze blijven wel mooi.

Helemaal hot

Adidas is idd weer helemaal het en dat vooral bij jongeren die volgens mij niet eens weten wat gabbers zijn. Beetje rondshoppen dan moet er toch wel wat van die prijs afkunnen. Let er wel op dat je een van de Adidas Firebird serie koopt, die met het andere merkje kunnen echt niet ( heb ik mij laten vertellen)

Vic

Vic

22-02-2012 om 14:45

Izar

Ik denk dat dat meer te maken heeft met 'de grote stad'. In Amsterdam vind ik de jonge pubers ook meer streetwise dan hier in het dorp, zowel de gymnasiastjes als de vmbo'ers. Mijn dochter zit op een kakkineuze school in een kakkineus dorp, maar daar hebben kinderen ook dit soort kleding aan. Ook jongens met capuchons enzo. Dat is gewoon hoe de jeugd zich tegenwoordig (hoor oma kleedt.

Ik draag hem zelf

fel fuchsia, met fuchsia strepen. En capuchon. Twee jaar geleden gekocht denk ik.
Precies de kleur van mijn kleuranalyse.

fryskdumke

fryskdumke

22-02-2012 om 20:42

Al mijn pubertjes

op de school waar ik werk hebben er zowat 1. Het is echt helemaal hot, en ze zijn er inderdaad heel erg zuinig op.
Overigens mocht ik van mijn ouders ooit ook wel zo'n vest. De deal was toen dan zij een bepaald bedrag voor een trui uitgaven en ik de rest bij moest leggen.

Tango

Tango

22-02-2012 om 21:43

Hier

Is het me nog niet echt opgevallen dat er veel kinderen in dit soor vesten lopen. Ik zal er eens beter op gaan letten. Tangodochter wilde de laatste tijd nl. wel een paar keer een trainingsjack aan naar school, van Rucanor trouwens, geen Adidas want die heeft ze niet. Ze heeft ook nog niet om zo'n vest gevraagd. Wel wilde ze een tijdje zo'n NY pet, maar daar hoor ik haar ook al niet meer over. Ze is niet zo erg met mode bezig maar dat kan nog komen natuurlijk.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-02-2012 om 21:55

Ik heb er ook een

En ik ben geen gabber en hij was ook geen 80 euro.

Hermine

Hermine

25-02-2012 om 11:12

Gruwel

Mijn dochter van 11 heeft er ook een. Gekregen voor haar verjaardag. Ik dacht, als we 't doen, doen we het goed, dus ze heeft een zwarte met gouden strepen en een bijpassende sporttas.

Maar ach, wat vind ik het lelijk. Bij familiebezoek kan ik het niet laten haar te vragen om toch als-je-blieft iets anders aan te doen. Ik blijf het een pauper-aso-vestje vinden. Net als die laag hangende broeken. Gruwel. Wordt nu echt oud geloof ik.....

bibi63

bibi63

25-02-2012 om 14:19

Hermine

Ik vind die zwarte met goud ook niet zo bie. Mijn dochter heeft een rode met zwart adidas logo. Die vind ik dan weer wel oke. Maar inderdaad zwart/goud komt wat ordi over en dan helemaal met bijbehorende tas.
Gr. Bibi

Mijn dochter ook

Ze heeft er eentje gekregen voor haar verjaardag vorig jaar. Duur, maar qua kwaliteit elke euro waard.

Kobaltblauw met roze strepen, lekker vrolijk. Het staat haar hartstikke hip.

Voor een zachter prijsje kun je ze ook op de Zwarte Markt in Beverwijk kopen.

Ik vind eigenlijk het allerbelangrijkste wat mijn puberella zelf wil. Wil ze er nog eentje? Dan gaat ze maar sparen. Vind ik m foeilelijk maar zij prachtig? Dat boeit eigenlijk niet, want zij moet het dragen. Kwestie van smaak. Zij vind ook vast niet alles leuk dat ik aantrek.

Dus ik zal zeker niet vragen haar iets anders aan te trekken als we ergens heen gaan. Over smaak valt niet te twisten. En een puberbrein werkt nu eenmaal anders

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.