Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
k

k

19-01-2010 om 08:53

Advies gevraagd: dochtertje 4 luistert slecht,vooral als ze naar bed moet!

Wie heeft er een tip,ons dochtertje van 4 luistert slecht oa bij het naar bed gaan,wil ze er wel eens enkele keren uitkomen,ik begin dan te mopperen/hard roepen en manlief zegt dat ik rustig tegen haar moet zijn,anders wordt het alleen maar erger,maar dat zit niet zo in mij(van mijn pa,deed dat vroeger ook),mijn zoontje van 5 is gewoon makkelijker met alles en luistert gewoon beter!
Onze dochtertje heeft ook meer aandacht nodig,dat merk je gewoon,maar heeft rustig zijn en praten dan echt zin en hoe leer je dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-01-2010 om 09:04

Ja dat heeft zin

mijn dochter slaapt vele malen sneller als ik gewoon rustig doe, dan wanneer ik gestrest ben en bozig doe (zo als zij dat noemt)

Er enkele keren uitkomen kun je ook gewoon opnemen in het slaapritueel. Dan hoort het er bij en hoef je er niet meer boos om te worden.
Mijn dochter gaat niet gelijk slapen. Ik doe het licht uit, en zij haar zaklamp aan. Dan mag ze nog een boekje lezen. Na een minuut of 10 doet ze of zelf de zaklamp uit, of ze is in slaapgevallen.
Heeft ze dan nog geen slaap, dan komt ze er ook wel uit. Gaat ze plassen want dan mag ze eruit. Dan roep ik haar even bij me, geef nog een kus en stuur haar weer haar bed in.
Ik kan haar niet dwingen om te slapen, wel sturen om in haar kamer te blijven.

Hoe zou jij het vinden als er tegen je geschreeuwd wordt omdat je niet kunt slapen. Dat houd ik mijzelf altijd voor, behandel een kind niet zoals je zelf niet zou willen dat men tegen je doet.

k

k

19-01-2010 om 11:25

Dank je, ik vergeet ook te melden dat ze gevoelig is, dus gaat h

dank je,ik vind het niet fijn als ik zo die,maar ik weet dat mijn vader dit vroeger ook deed,snel in de stres was als zij niet luisterde,dus zal ik dat van hem hebben,maar ons dochtertje is ook erg gevoelig en gaat huilen als wij gestrest doen of schreeuwen,hopelijk lukt het me voorzichtig om rustig te doen tegen haar!

bertje1

bertje1

19-01-2010 om 12:12

Stikkersysteem

wij hebben sinds kort hier een 'beloningssysteem'. als ze direct luisteren krijgen ze een streepje bij positief en als ze niet direct luisteren (of na 1x herhalen) een streepje bij negatief. Aan het eind van de week is het afwegen... meest postief? dan beloning (spel doen, etc)
ze moet niet te jong zijn.

Kadonaj

Kadonaj

19-01-2010 om 15:23

Gestresd naar bed is niet slapen...

Als vader zoonlief naar bed brengt, ongeduldig en altijd afwijkend van het vaste ritueel... hebben we altijd een avondspook.

Breng ik hem in alle rust naar bed, dan slaapt hij in ieder geval tot 1 uur (is altijd al een moeilijke slaper geweest , maar dan heb ik tenminste nog iets aan mn avond )

dus ja, rustig blijven heeft wel degelijk zin, en inderdaad, je kunt een kind niet dwingen te slapen, wel in bed te blijven...

lukke

lukke

02-02-2010 om 23:14

Imiteren

Kinderen zijn net papagaaien: ze doen jou na. Dus als je over een jaar of twee een kind wil hebben dat schreeuwt en moppert (of dat later tegen de eigen kinderen doet) dan moet jij dat voordoen, dan leer je ze het aan.

Jij bent volwassen, jij hebt (meestal toch controle over je emoties en hoe je die uit (ik neem aan dat je op je werk ook niet staat te kijven). Gewoon lekker rustig heel duidelijk zijn, werkt het allerbeste en je geeft je kind het goede voorbeeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.