Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

12-03-2011 om 10:16

Advies graag (spoed) [kind voelt zich niet lekker maar we hebben een afspraak]

Zit even in dubio. Zoon kwam vanmorgen vroeg bij mij met buikpijn. Hij trilde en spuugde, maar echt spuug, hij gaf niet over.
Hij heeft lang geslapen, spugen is voorbij, en hij drinkt en eet voorzichtig en dat gaat goed. Wel ligt hij nog op mijn bed.

Nou zouden we vandaag langsgaan bij de ouders van vrienden. Afspraak is nu of anders over twee tot drie maanden pas. Die ouders hebben nog geen kleinkinderen en hebben zich volgens mij echt voorbereid, wilden pannekoeken gaan bakken en zo.

Ik heb nu dus dilemma: afzeggen of niet? Ik denk dat zoon het wel aankan maar daar mogelijk ook een beetje suf op de bank zal liggen.

Het is wel anderhalf uur rijden (en ook nog anderhalf uur terug dus). Wat zal ik doen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

12-03-2011 om 10:29

Ik zou thuisblijven

Hoi Liora,
Volgens mij doe je je zoon geen plezier met drie uur autorijden (om van de pannenkoeken maar te zwijgen). Ik zou het bezoek uitstellen, als hij zich niet lekker voelt heeft hij er toch niet veel aan.
Jaren geleden stonden wij voor een soortgelijke keuze: mijn schoonmoeder was 75 geworden en er zou een familiefoto worden gemaakt en daarna zouden we bij de Chinees gaan eten. Oudste had overgegeven, maar ja, niet gaan was niet echt een optie. Dus wij de kinderen in de auto geladen (ruim 2 uur rijden), kind met emmer voor zich. Ze hield het wel vol, al was het best sneu en altijd als ik de familiefoto zie waar ze met haar bleke snuitje op staat denk ik 'het was toch niet zo'n goed idee'.
Beterschap voor je zoon!
Niny

Moeilijk

ik denk dat ik wel zou gaan en hem dan op de bank zou leggen, dekentje mee, extra setje kleding.

Valkyre

Valkyre

12-03-2011 om 11:38

Niet

Ik zou niet gaan. Ziek is ziek. Je kunt toch uitleggen dat je het heel jammer vindt, en meteen een nieuwe afspraak maken? Als ik die mensen was zou ik me echt bezwaard voelen als iemand speciaal voor mij een ziek kind het halve land door zou slepen. Dan liever een nieuwe afspraak.

Sera

Sera

12-03-2011 om 11:44

Kind

Mijn kinderen zijn soms ook wel eens een nacht heel heftig ziek terwijl ze zich de volgende dag weer beter voelen. kan soms heel vlug gaan. Ik kan dat natuurlijk niet aanvoelen dus ik zou zelf aan mijn kind vragen wat hij wil en hoe hij zich voelt. Misschien heeft hij er juist heel veel zin in en wil graag gaan of misschien voelt hij zich toch niet lekker genoeg. Soms als je niet echt ziek bent maar je niet helemaal goed voelt is het juist fijn om er even uit te zijn. Ik zou dus aan kind zelf vragen wat hij wil naast er op letten hoe hij zich voelt.

Heb je het idee dat hij het aankan en je hebt er zin in dan zou ik waarschijnlijk wel gaan.

Sera

Sera

12-03-2011 om 11:45

Oh sorry

Ik bedoel niet of jij er zin in hebt maar of je zoontje er zin in heeft. Als hij er zin in heeft en zich goed voelt & jij denkt ook dat hij zich goed voelt dan zou ik gaan.

liora

liora

12-03-2011 om 12:02

We gaan

Hij voelt zich beter en wil ook gaan. Rustig aan dus gewoon. Heb afgesproken dat als hij zichbin de auto slechter gaat voelen, we teruggaan.

Jesse_1

Jesse_1

12-03-2011 om 14:28

Het kan alle kanten op...

... meestal als een kind niet echt ziek is, kan zo'n bezoekje prima. In de auto kan hij misschien juist ook lekker slapen.
Wij hebben hier ook wel eens meegemaakt dat onze zoon vlak voordat we weg gingen opeens zei dat hij niet zo lekker was. Bij Opa & Oma lag hij op de bank, daarna 'moesten' we nog door naar andere Opa & Oma (daar vlakbij) waar nichtje logeerde die haar verjaardag vierde.
Daar ging het rap achteruit, zoon lag gloeiend van de koorts en kermend van de pijn op de bank (rest van het gezelschap zat gelukkig buiten!), waardoor wij de HAP hebben gebeld en met spoed daarheen vertrokken. Geluk bij een ongeluk in dit geval was dat we de andere kinderen makkelijk op de verjaardag achter konden laten, en samen met zoon naar de HAP konden.
Maar eh... uitzonderingen daargelaten , hangt helemaal van het kind en de situatie af en dan nòg kun je niet altijd voorzien hoe het gaat lopen.
Ik hoop dat jullie een leuke middag hebben gehad!
Jesse

liora

liora

12-03-2011 om 21:28

Ging goed

Het ging prima. Zoon is een paar keer op de bank gaan liggen maar was verder ok.

Hopelijk heeft hij morgen geen last meer.

Bedankt voor alle reacties!

koentje

koentje

14-03-2011 om 13:54

Exact deze verschijnselen

had mijn zoon vroeger heel vaak: maar steeds op dagen dat er iets bijzonders was. Later kwam ik erachter dat dit pure spanning was.. Hij had het op de dag van vvertrek van of naar vakentie, op de dag dat Sinterklaas op school kwam....
En steeds binnen een paar uur ineens over.

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 15:58

Inderdaad!

Helemaal niet aan gedacht, maar dat had ik vroeger ook altijd. Heel wat schoolreisjes gemist op die manier!

tonny

tonny

14-03-2011 om 19:53

Zo'n familiefoto hebben we hier ook

en inderdaad, ik denk altijd als ik 'm zie: ah die arme Pietje, die was toen zo beroerd...

Maar goed, hij heeft er niks van gekregen, de rest van de familie staat er fleurig op en het is alweer 22 jaar geleden allemaal

Lioa's afspraak is inmiddels voorbij, afgezegd denk ik? Dat had ik in dat geval wel gedaan hoor, want zó dringend was het niet.

tonny

tonny

16-03-2011 om 08:54

Idd

dat had ik even niet gelezen. Fijn dat het goed is gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.