Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

29-01-2011 om 11:38

Afzwemmen!

Joepie: zoon mag donderdag afzwemmen! Ik ben superblij! Hij begon in november 2009 mrt les 1x per week, en sinds september ook nog 1x per week schoolzwemmen erbij. Met schoolzwemmen mag hij nu afzwemmen, met de particuliere les had dat denk ik nog een maand of drie geduurd (vreemd vind ik dat).

Maar ik ben superblij. Geef mezelf een compliment dat ik dat er allemaal toch maar mooi bij heb gedaan in m'n eentje, met kleine baby in het begin en later drukke dreumes! En werk en en en....

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-01-2011 om 13:46

Liora

Oh wat fijn! Mijn ervaring is dat de particuliere les toch wat meer de puntjes op de i willen zetten, voor ze overgaan op afzwemmen,vandaar.

vlinder72

vlinder72

29-01-2011 om 13:57

Geweldig

Wat fijn zeg. Ja, een baby meenemen is echt heel irritant. Zeker als ze iets ouder worden en alle kanten op wiebelen en jij bezweet en wel en je oudste in badkleding moet hijsen en ondertussen ook de baby rustig moet houden. Echt niet leuk. Maar het is gelukt. Gaat hij nu door voor B?

Dat latere afzwemmen komt mij wel bekend voor. Bij ons op de zwemschool zwemmen ze ook iets later af maar dan kunnen ze ook echt goed zwemmen.

Mijn dochter mag als ze het goed blijft doen ook binnenkort afzwemmen dus na jaren en jaren in het zwembad gezeten te hebben zijn wij er hopelijk voor de zomervakantie helemaal vanaf. Nou ja, tot onze jongste moet leren zwemmen dan.

En ik echt het idee dat ik al jááááren in het zwembad rond hang. En dat is ook zo. Mijn oudste deed 2 jaar over het halen van A (2,5 jaar voor A, B en C), nummer 2 deed er 1,5 jaar over om A te halen (2 jaar voor A, B en C). Maar dan mijn dochter. Zij is nu 8 maanden bezig en gaat echt als de brandweer. En ze is echt even oud begonnen maar om een of andere reden gaat zij zoveel sneller dan haar broers. Nou ja, ik klaag niet. Ik ben het zwemles gebeuren meer en meer dan zat.

Astrid

Astrid

29-01-2011 om 18:10

Kan geen zwembad meer zien!

Super dat je kind mag afzwemmen! Ik kan de opluchting voorstellen.

Ik was in oktober klaar. Ik heb slechts 7 jaar + 1 maand aan 1 stuk in het zwembad gezeten. Mijn oudste heeft er precies 7 jaar over gedaan (zonder onderbreking) om z'n C te halen, middelste 3,5 jaar tot zij C had en jongste 2 jaar + 1 maand tot haar C. Op een gegeven ogenblik had ik er 3 die op verschillende dagen en tijden zwommen. Oudste zwom zelfs in 2 zwembaden. Oudste en jongste (scheelt 5 jaar) haalde net na elkaar hun C. De middelste was ondertussen al lang klaar.

liora

liora

29-01-2011 om 18:40

Astrid, dat is erg veel en lang!

Zoon heeft nog tot de zomervakantie schoolzwemmen, dus ik denk dat hij daar wel B haalt. We gaan verder stoppen met de particuliere lessen. Daan wel woensdag nog, ook om de meester even dag te zeggen.

Heerlijk!

Liora

Fijn zeg!

Dat B-diploma gaat gelukkig een stuk sneller.
Hier twee die alleen A en B hebben gedaan. Daarna was ik het zo beu, dat we maar niet verder zijn gegaan. Ik vind eerlijk gezegd dat ze met een B-diploma goed genoeg kunnen zwemmen. Sommige mensen zwéren bij C, dat moeten ze zelf weten.

Gr. Poezie.

Liora

Gefeliciteerd zeg! Heerlijk!

Maar mogen ze bij jullie ook B halen bij het schoolzwemmen? hier mogen kinderen alleen A halen en als je A hebt krijg je een natte gymles.Wordt er gesnorkeld etc.

Gr Pham

Astrid

Astrid

02-02-2011 om 10:28

Meerwaarde c en school zwemmen

Hier kunnen ze zelfs C of een brevet halen bij school zwemmen. Ik vind een C diploma bij de meeste wel een meerwaarde hebben. En dan spreek ik over mijn oudste 2. Daar zat echt verschil in tussen hoe ze zwommen bij hun B en bij hun C. Kinderen wilde hier overigens zelf hun C halen.

Bij mijn jongste was het een ander geval. Die had na bijna 2 jaar haar A en toen na 2 maanden haar B en toen na 1 maand haar C. Ging opeens wel erg snel. Bij haar zie ik dan ook niet echt een meerwaarde in de C. Sommige onderdelen vond ik bij haar ook nog maar net aan. Maar bij het C diploma zwemmen vond ik dat dat voor de hele groep gold. Bij de andere 2 lag het niveau veel hoger, maar goed, dat duurde dan ook veel langer. Bij de jongste boeide me dat niet zo en was ik blij dat we er van af waren. Nu heeft ze nog een jaar school zwemmen, dus het komt wel goed.

liora

liora

03-02-2011 om 09:06

Pham

Ja dat mag, C mag hier ook.

Hier dus niet (Nijmegen)...hier alleen A en verder gewoon wat zwemmen tijdens schoolzwemmen. Zoon is vandaag gestart en heeft moeten crawlen op buik en rug, schoolslag en rugslag en onder water zwemmen. Als het goed is krijgen ze nog wel snorkelen etc.
Best jammer.

Gr Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.