Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Agressief zoontje


Mija schreef op 15-03-2023 om 09:58:

[..]

Een zeer zinloze flutreactie

Nee, die van jou draagt wat bij. 

Prachtwacht schreef op 15-03-2023 om 10:11:

[..]

Nee, die van jou draagt wat bij.

Nou ja, Francis heeft nou onderhand 20 (oer)oude draadjes afgestoft met, laat ik het vriendelijk formuleren, niet zo heel erg vernieuwende of helpende reacties. Ik begin me er langzamerhand een beetje aan te ergeren dat ik steeds denk dat er ‘nieuws’ is in die draadjes en dan blijkt Francis alleen maar mede te delen dat hij/zij iets vervelend vindt of dat zijn/haar dochter ook zo iets had…

De nare opmerkingen van de oudste zou ik zeker de kop indrukken. Als een kind geen vriendjes (meer) heeft is dat al pijnlijk genoeg zonder dat dat er regelmatig in wordt gewreven. Je kunt je zoontje van zes wel uitleggen dat bepaald gedrag (slaan, schoppen, schelden) niet lief is dat het ervoor zorgt dat mensen hem niet meer leuk vinden om mee te spelen en zich niet veilig voelen als hij zo doet. Dat gaat dan over gevolgen van gedrag.
Zoeken naar de oorzaak is daarnaast ook belangrijk. Goed dat je daarop hebt ingezet.

Jonagold schreef op 15-03-2023 om 13:19:

[..]

Nou ja, Francis heeft nou onderhand 20 (oer)oude draadjes afgestoft

Daar is gelukkig vooralsnog een stokje voor gestoken.

Prachtwacht schreef op 15-03-2023 om 10:11:

[..]

Nee, die van jou draagt wat bij.

Ik heb precies gedaan wat Francis deed. Wat jij zegt klopt dus helemaal!

Mija schreef op 15-03-2023 om 14:38:

[..]

Ik heb precies gedaan wat Francis deed. Wat jij zegt klopt dus helemaal!

Ik had niet gezien dat zij zo heeft gereageerd op andere topics. Nou begrijp ik jouw reactie er op wel. 

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

20-09-2023 om 14:07 Topicstarter

Hoi, ik heb even een update. Het gaat inmiddels weer beter met ons en ons zoontje. Het bleek dat hij gepest werd in zijn klas door één jongen en na een maand of 2 en liep de hele klas mee. Toen hij voor de zoveelste keer thuiskwam met een wond vertelde hij dat iemand hem weer liet struikelen en kwam alles eruit. Dat hij het niet durfde te vertellen. Dat hij er nooit van kon slapen. Hij reageerde het pesten af door boos te worden, wat de pesters weer verder liet pesten. Hij is na de zomervakantie op een nieuwe school gestart wat hijzelf graag wou. Hij heeft het daar erg naar zijn zin. Hij is relaxt en heeft al leuke vriendjes. Hij begint wel regelmatig over zijn oude klas. Dat hij ze nooit, nooit, nooit meer wil zien. Ik heb lang getwijfeld of ik een update wou geven, maar ik heb besloten het toch te doen, zodat iedereen kan zien dat pesten echt heel erg is en wat pesten met een kind doet.

Mamavan4schatjes schreef op 20-09-2023 om 14:07:

Hoi, ik heb even een update. Het gaat inmiddels weer beter met ons en ons zoontje. Het bleek dat hij gepest werd in zijn klas door één jongen en na een maand of 2 en liep de hele klas mee. Toen hij voor de zoveelste keer thuiskwam met een wond vertelde hij dat iemand hem weer liet struikelen en kwam alles eruit. Dat hij het niet durfde te vertellen. Dat hij er nooit van kon slapen. Hij reageerde het pesten af door boos te worden, wat de pesters weer verder liet pesten. Hij is na de zomervakantie op een nieuwe school gestart wat hijzelf graag wou. Hij heeft het daar erg naar zijn zin. Hij is relaxt en heeft al leuke vriendjes. Hij begint wel regelmatig over zijn oude klas. Dat hij ze nooit, nooit, nooit meer wil zien. Ik heb lang getwijfeld of ik een update wou geven, maar ik heb besloten het toch te doen, zodat iedereen kan zien dat pesten echt heel erg is en wat pesten met een kind doet.

Ach wat verdrietig dat hij zo gepest werd en er niet over durfde te praten. Wel heel fijn dat het nu goed gaat en hij weer zijn lieve, leuke zelf is en vriendjes heeft.

wat verdrietig van het pesten. Goed dat hij het uiteindelijk heeft aangegeven. Scholen bagatelliseren pesten vaak nog te veel. Gaat alles goed met je zwnagerschap?

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

21-09-2023 om 15:46 Topicstarter

krulliebollie schreef op 20-09-2023 om 14:41:

Gaat alles goed met je zwnagerschap?

Lief dat je het vraagt. We hebben besloten de zwangerschap door te zetten na lang twijfelen. Nu we weten waar het gedrag van ons zoontje vandaan kwam, zijn we blij met de keuze. De kinderen reageerden er ook goed op dat ze nog een broertje of zusje krijgen. We hebben nog een extra slaapkamer gecreëerd in de kelder zodat iedereen zijn eigen plekje houdt. 

Mamavan4schatjes schreef op 21-09-2023 om 15:46:

[..]

Lief dat je het vraagt. We hebben besloten de zwangerschap door te zetten na lang twijfelen. Nu we weten waar het gedrag van ons zoontje vandaan kwam, zijn we blij met de keuze. De kinderen reageerden er ook goed op dat ze nog een broertje of zusje krijgen. We hebben nog een extra slaapkamer gecreëerd in de kelder zodat iedereen zijn eigen plekje houdt.

Goed om te lezen. Veel geluk!

ps nou moet je wel je naam aanpassen mamavan5schatjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.