Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wink

Wink

13-08-2011 om 11:41

Alleen naar het zwembad

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kind met zwemdiploma's samen met een vriendin naar het zwembad gaan.
Mijn oudste is 10 en ik wil durf ze eigenlijk nog niet alleen te laten gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Simpel

Als je het niet wilt/durft moet je het vooral niet doen. Ga desnoods met een boek mee.
Mijn oudste van bijna 10 gaat wel met anderen mee zwemmen (buurvrouw, bso) maar niet alleen met een vriendin. Vind ik echt zo'n mijlpaal die je beter eerst samen kunt opbouwen.

buzz

buzz

14-08-2011 om 07:49

Zelf

ging ik wel toen ik 10 wed, werden afgezet door een ouder en 4 uur later of zo weer opgehaald.
Maar het licht wel aan het kind natuurlijk.

Wink

Wink

14-08-2011 om 10:07

Bedankt

Dochter is erg jong voor haar leeftijd. Maar ze zou geen rare dingen doen.
Wel kan ze een beetje in paniek raken als er iets is.
Ik ga nu inderdaad soms mee en ga daar dan zitten met een boek zodat ze altijd naar me toe kan komen als er iets is.
Maar het gaat natuurlijk altijd goed. En ik zal haar toch een keer moeten laten gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik heb 't wel gedaan

zeker toen ze richting 11 ging,Dochter zwemt erg goed en ik dacht maar zo over een jaar moet ze 20 minuten fietsen naar het VO en ook zelf ( bijna)overal op af?
Het is wel fijner in het plaatselijke zwembad dan bv in het sportiom, daar heb ik ook wel even over na moeten denken hoor.( en nu is dochter net 14 en op tienertoer...ppff..dat was even wennen voor moeders )

Fiorucci

Fiorucci

14-08-2011 om 11:53

Mijn dochter doet dat weleens met een vriendinnetje, ze is 11 jaar. Ik vertel hen iedere keer dat,als er ook maar iets is, ze naar de badmeester kunnen gaan. Ik bedoel, ik vertrouw hen wel maar er zal maar net een stelletje klieren rondlopen bijvoorbeeld.

Ik ook niet

Hoewel ik normaal erg van de loslaterige ben durf ik mijn tienjarige niet 'alleen' naar het zwembad te laten gaan. Heel raar eigenlijk, want zelf lag ik middag aan middag zonder ouderlijk toezicht in het water op die leeftijd (en nog wel jonger ook). Maar ik zie allerlei beren op de weg: kramp, vervelende pubers etc. Dus ga ik nu elke week braaf mee, tot grote vreugde van dochters vriendinnen die ook niet 'alleen' mogen. Ik ga trouwens gewoon mee de plomp in, vinden ze juist gezellig en ik heb er al een paar de vlinderslag geleerd haha.

Ik moet zeggen dat ik in deze periode heb gemerkt dat het toezicht in 'ons' zwembad van uitstekende kwaliteit is. Dus wellicht laat ik ze toch een keer 'alleen' gaan. Over een jaar of zo, want nu vind ik het nog veel te leuk zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.