Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

23-08-2010 om 11:07

Alleen naar pretpark (11 jaar)

Mijn dochter wil volgende maand met een of twee vriendinnen naar de Tina-dag in Duinrell. Ik heb gezegd dat ik ze wel wil brengen en ophalen, maar twijfel of ik daar toch niet de hele dag zal blijven. Ze krijgt geld en een telefoon mee, maar afhankelijk van het verkeer duurt het zo'n drie kwartier voor ik erheen gereden ben. Ik ga nog wel even checken bij de andere ouders wat zij liever hebben, maar wat denken jullie? Zou je een (verstandige) 11-jarige alleen laten gaan?
Zijn er nog meer dochters die gaan? Iemand zin om met mij een hele dag koffie te drinken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

23-08-2010 om 12:39

3 kwartier is wel ver

MIjn zoon wilde vorige week ook met een groep vrienden (4 tot 6 jongens) van ca. 12, beginnen deze week allemaal in de brugklas. Hij mocht van mij, maar niet in het tiki-bad. Uiteindelijk kon hij niet mee omdat hij die dag naar de tandarts moest. Dochter is bijna 11 en net in groep 8 begonnen, bij haar zou ik erbij zijn gebleven (op een vaste plek gaan zitten). Ligt misschien ook wel aan de vriendengroep, buiten de externe gevaren loop je bij meisjes altijd weer de kans dat er intern strubbelingen opkomen op zo'n dag. Zoon heeft een wat leukere en loyalere vriendengroep. Wij wonen wel net wat dichterbij dan 3 kwartier, hoewel je dat nooit weet in verkeersdrukte natuurlijk.

Vic

Vic

24-08-2010 om 21:28

Hillary

Bedankt voor je reactie. Je bent de enige Ik denk dat ik inderdaad maar mee ga. Las net ook op de website dat kinderen onder de 12 niet eens in het Tikibad mogen zonder begeleiding. Vraag me dan wel af of ik dan in bikini mee moet, of dat ze gewoon een terrasje hebben waar je gekleed kunt zitten (in het zwembad).

Loentje

Loentje

25-08-2010 om 09:47

Hier

Ik zou ook meegaan en op een vaste locatie blijven (kan ook zijn 'tussen dit terras en dat terras en als je me niet zit ben ik waarschijnlijk net naar het toilet, dan wacht je maar even'). En af en toe zweten als ze wat lang wegblijven. Als ze dan opdagen kan je weer iets anders afspreken of even iets samen doen. Mijn dochter vond dat dik okee enkele weken geleden in een pretpark. Ze was ook samen met een vriendin, zelf heb ik wat gelezen en de attracties die ik zelf leuk vond meegedaan, vonden ze gezellig. Ik vind het zelf aangenaam om haar beetje bij beetje meer vrijheid te geven en zelf te kunnen zien en voelen of ze het aankan. Ze is ook al met vriendinnen naar de stad geweest (een kleine, rustige stad), ik was er ook en we namen om het uur contact met elkaar op, ging prima. Zij blij met meer vrijheid dan voorheen, ik blij met het overzichtelijk houden.

Hillary

Hillary

25-08-2010 om 15:46

Vic

Ja dat kwam ook omdat mijn zoon vorige week ook toevallig alleen met vrienden naar Duinrell wilde, dus een stukje herkenning. Weet niet hoe het in het tikibad is, maar ik ga bij ons eigen zwembad altijd op het terras zitten, maar doe wel een hempje aan ivm de warmte, meestal hoef ik dan nog niet eens te betalen zelfs.

frederique

frederique

25-08-2010 om 21:16

Ha vic

Ha Vic,
Ik zit met zelfde dilemma. Moet er uur voor rijden, dochter wil met vriendin naar Tina dag en ik twijfel of ik wegbrengkaart zal nemen (en zelf dan maar ergens vermaak zoeken) of toch maar mee naar binnen op terras. Ik denk dat ik voor het laatste ga. Dus ik wil wel kop koffie drinken hoor!
Oja, dochter is ook 11. Ik laat haar wel alleen naar de stad gaan, maar ik vind dit weer een ander ding.

marit

marit

26-08-2010 om 14:12

En naar de film?

laatst ging een vriendje van 12 samen met broertje (9) en vriendje (9) alleen naar de film. Met de trein zelf erheen en terug. Ik vond het nogal vreemd. Wat vinden jullie? Zijn ze niet te jong?
Marit

Hillary

Hillary

26-08-2010 om 18:22

Hier wel

Zoon is afgelopen schooljaar (groep 8) wel een paar keer met vrienden naar de film geweest, maar dat waren vrienden eveneens uit groep 8 en ze waren op de fiets in de buurgemeente (zit tegen de onze aan). Trein zou zoon niet weten hoe en wat simpelweg omdat die hier niet komt. Als je het gewend bent is het misschien anders, maar die 2 jongere kinderen vind ik wel raar, zeker dat vriendje, dan heeft de oudste toch automatisch de verantwoordelijkheid lijkt mij.

Vic

Vic

26-08-2010 om 22:47

Met de trein naar de bios

Dat hangt helemaal van het kind en de omgeving af. Mijn dochter zou vanuit ons dorp niet met de trein naar de bioscoop mogen, omdat je dan in een redelijk grote stad zou moeten waar ze niet bekend is. Ze mag wel op de fiets naar het zwembad, en alleen gaan winkelen in het dorp. Alleen met het ov heeft ze eigenlijk nog nooit gedaan, is nog nooit nodig geweest.
En verantwoordelijkheid voor haar jongere zus (5) hangt ook van de situatie af. Als ze alleen thuis zijn, moet jongste naar oudste luisteren. Ze mogen ook samen naar de supermarkt, terwijl ik jongste nog niet alleen zou laten gaan.

frederique

frederique

27-08-2010 om 21:11

Met trein naar school

Deze week ging onze dochter voor het eerst met fiets-trein-fiets naar voortgezet onderwijs. Het kind was nog nooit in haar eentje het dorp uitgeweest, tot voor paar weken geleden.... Ik moest dus flink loslaten.

Maarre, Vic, dat idee van de koffie trok mij echt wel aan. Ik heb wel zin in OO koffie-meeting op dat Tina terras....
Of was het grapje van jou?

Vic

Vic

28-08-2010 om 11:21

Frederique

Ja, dat lijkt me gezellig. Moeten we tegen die tijd even iets afspreken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.