Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Agaatje

Agaatje

10-03-2010 om 08:50

Alleen thuis tijdens winkelen/boodschappen doen of bezoek

Hallo allemaal,

Ik ben de gelukkige moeder van 3 kids (bijna 13, bijna 11 en bijna 3) 2 uit mijn eerste huwelijk die om de week bij ons zijn ivm co-ouderschap, dus week op en week af. Mijn grote kinderen zijn redelijk zelfstandig en zijn gek op elkaar, hebben ook veel aan elkaar (gehad) tijdens de scheiding en de eerste periode daarna. Daarna ben ik hertrouwd en heb dus nu weer een dochtertje van bijna 3 en ben zwanger van nr. 4. Mijn vraag: als ik boodschappen ga doen, willen de oudste grote kids niet mee, logisch, ze hebben huiswerk, willen op de computer of kijken tv ofzo. Dat is niet zo'n punt. Maar het lijkt wel of ze steeds minder vaak mee willen en dat vind ik jammer. Ook met winkelen willen ze niet mee en als we op bezoek gaan bij vrienden met ook kleine kinderen willen ze ook niet mee. Ik ben even onzeker of dit nu gewoon de ontwikkeling is die ze doormaken. Ze doen het heel goed alleen thuis, zijn verantwoordelijk, halen geen rottigheid uit en als ik ze vraag iets te doen tijdens onze afwezigheid, doen ze dat netjes. Maar ik voel me wel eens schuldig om ze weer achter te laten, net of ze er niet bij horen. En ik dwing ze niet, omdat ik ook denk dat het gezond is dat ze zich los maken van hun ouders en lekker zelf thuis willen zijn, maar het is ook wel lekker makkelijk zo...
Ik doe ook wel eens wat alleen met hen, dus dan laat ik ukkie bij papa, maar mijn oudste is in de puberteit en wil dat eigenlijk ook niet.
Wanneer (welke leeftijd) bleven jullie kids voor langere tijd alleen thuis?
Wij hebben een redelijk dubbel leven en wil ook niet dat zij denken dat we alleen maar dingen doen met de kleinste. Snappen jullie mijn vraag een beetje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

10-03-2010 om 09:30

Misschien

kun je ze een beetje lokken door ze te laten kiezen in de winkel wat jullie gaan eten, of snoep/koek laten kiezen? Mijn zoon vindt het ook leuk als hij alleen de flessen mag doen , maar hij helpt gewoon graag. Ook vindt hij het wel stoer om alleen de kranten of plastic weg te brengen.

Vera*

Vera*

11-03-2010 om 08:52

Agaatje

Ik snap je probleem maar heb je er wel eens met je oudste kinderen over? Dat je heel goed snapt dat ze niet meewillen maar dat je met je eigen gevoel worstelt omdat je ze niet het gevoel wil geven dat je niets leuks met ze doet.
Hier hebben we ook zo'n dilemma. Mijn man schaatst en dochter heeft schaatsles (gehad) en dan gaan ze samen gezellig naar de ijsbaan. Dochter wil ook graag fietsen en heeft een racefiets voor haar verjaardag gehad. Nu 'moeten' vader en dochter ook samen weg op de racefies. Zoon moet van schaatsen en fietsen niets hebben en wil dus ook niet mee naar de ijsbaan of mee gaan fietsen op zijn vaders 'oude' racefiets. Wij willen hem ook niet het idee geven dat hij niet telt doordat het zo is dat vader en dochter dezelfde hobby hebben maar het blijft lastig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.