Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Alternatief voor veters strikken

oudste hier lukt het niet om het veters strikken onder de knie te krijgen. Nu wil hij eigenlijk wel heel graag All Stars of Nikes. Maar ja.....veterschoenen.
Heeft iemand nog een idee hoe je die schoenen op een alternatieve manier zou kunnen strikken?
Een tijdje geleden was er wel een draadje hoe je snel je veters kon strikken. Oudste heeft echter een slecht ruimtelijk inzicht en is motorisch niet echt de handigste. Dus ik vrees dat die truukjes niet gaan werken.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

28-05-2010 om 16:49

Elastische veters

Die heb ik bij de schoenmaker gekocht maar via internet vind je ze ook in flitsende kleuren.
Bij de winkel in garen en stoffen kon ik stoppers vinden.
Samen werken ze perfect in schoenen met veters. Je hoeft de veters alleen strak genoeg te trekken en de stopper op zijn plaats te schuiven.
Een stopper is zo'n dingetje dat vaak in de zoom van een jas zit of bij de capuchon. Het touwtjes verschuift alleen als je de stopper indrukt.

purk

purk

28-05-2010 om 18:01 Topicstarter

Pelle

en dat bedoel ik dus met dat truukje, dat lukt mijn zoon dus niet

De elastische veters is denk ik wel een goede oplossing. Ik vertelde net aan mijn zoon, dat er vast wel een oplossing is voor het strikken...hij had de tranen in zijn ogen staan, de schat.

groetjes van Purk

Puck

Puck

28-05-2010 om 18:20

Elastische veters

Purk, in dat draadje werden ook hele coole elastische veters genoemd. Eigenlijk geen echte veters maar stukjes elastiek die je tussen 2 gaatjes vastmaakt. Gewone elastische veters kun je ook o.s. bij thuiszorgwinkels kopen.

Annet

Annet

28-05-2010 om 20:17

Waarom strikken niet werkt

Zoon kan best veters strikken, bij zijn gymschoenen en hockeyschoenen werkt het ook.
Maar toevallig hebben zijn dagelijkse dichte schoenen een soort veters die best makkelijk strikken, maar daarna binnen een half uur vanzelf weer losgaan. Daar kun je niet tegenop strikken als zevenjarige. Daarom zijn wij voor zijn dagelijkse schoenen over op de elastische veters met stopper.
Het oefenen blijft hij doen met de andere schoenen.

Hermiena

Hermiena

28-05-2010 om 22:04

Stap voor stap

Hier ook een motorisch onhandige zoon, die met 7,5 jr nog geen veters kon strikken. Ik heb de afgelopen vakantie een strik-leer-vakantie gehouden. Elke dag moesten ze 5 minuten oefenen en elke dag nam ik één onderdeel. Dus de eerste dag 5 minuten lang alleen de veter eronderdoor. De tweede dag veter eronder door en een lusje maken. Elke dag kwam er één stapje bij en na 5 dagen kon hij een veter strikken. De rest van de dagen moest hij elke dag 5 minuten oefenen. Het is hier gelukt! En na twee weken heb ik een prachtig strikdiploma uitgeprint!

toja

toja

28-05-2010 om 22:19

Ik heb nog elastische veters

liggen van het merk U-lace (google er maar eens op) Dit zijn ook die veters uit het draadje.
Sinds een paar weken kan mijn zoon van bijna 10 zijn veters strikken en heeft nu voor het eerst veterschoenen! Hij krijgt het nu voor elkaar om zijn veters strak genoeg te stikken.
Mocht je interesse hebben; ik heb ze in de kleuren blauw, geel, wit en zwart gekocht en inmiddels dus niet meer nodig.
Grt Toja

purk

purk

28-05-2010 om 22:42 Topicstarter

Toja

ik zou de veters graag van je overnemen. Kan ik je mailen?

groetjes van Purk

Puck

Puck

29-05-2010 om 12:45

Precies toja

Die bedoelde ik.....

Elastiek

Mijn zoon van 10 kan het ook niet, en wil het ook niet leren. Maar wel veterschoenen... tja.
De oplossing hier is: elastieken veters met zo'n 'stopper' erop. Zoals je ook bij sweaters wel eens hebt, of bij jassen bij capuchons. Die stopper schuif je gewoon richting schoen! Geniaal en handig.

Jons

toja

toja

31-05-2010 om 11:17

Purk

Sorry .dat ik niet eerder gereageerd heb. Je kunt me mailen op [email protected]
Groetjes Toja

wavie

wavie

01-06-2010 om 09:14

Nikes met klittenband

misschien niet helemaal jouw bedoeling maar toen onze zoon dolgraag Nikes wou en nog geen veters kon strikken kreeg hij klittenbandNikes. Geen frustraties meer maar toch de schoenen die hij o zo graag wilde

purk

purk

01-06-2010 om 09:49 Topicstarter

U-lace

zoonlief heeft ondertussen zijn blauwe nikes met oranje streep. Ik heb al een setje U-laces op de kop getikt hier in de stad. De stralende grijns van oor tot oor nu hij met zijn schoenen loopt is geweldig. Hij krijgt zelfs reacties op zijn veters want ze zijn rood-wit-blauw.

Ik ga je vanavond even mailen toja, want ik wil de andere U-laces nog wel overnemen. Als Nederland er vlot uitligt, kan ik me zo voorstellen, dat gewoon wit ook wel leuk is namelijk

groetjes van Purk

Puck

Puck

01-06-2010 om 10:16

Purk

Waar heb je die U-lace kunnen vinden. Hier in de buurt kan ik ze nog niet zo vinden en ik wil ze ook wel voor jongste. En hebben ze daar een beetje uitgebreid assortiment wat ook voor hippe meiden leuk is in knalroze gympen?

purk

purk

01-06-2010 om 13:16 Topicstarter

Puck

ik heb ze gevonden in winkel US Sportswear of zoiets. Zit in de Roggenstraat, vanaf de Diezerstraat gezien zit het winkeltje aan de linkerkant, voor de Free Record Shop.

Als je wilt, kan ik wel een pakje voor je kopen. Ik werk er zowat naast namelijk

Wit hadden ze niet meer, maar wel allerlei kleurtjes nog (oranje, rood-wit-blauw, groen....roze weet ik niet zo 1-2-3).

groetjes van Purk

Puck

Puck

01-06-2010 om 13:26

Super purk!

Dat is wel een heel mooi aanbod. Graag. Ik zal met Puckdochter overleggen en eens kijken wat er op internet voor kleurencombi's er zijn. Ik mail je wel privé of via hyves. Dank alvast!

purk

purk

01-06-2010 om 14:53 Topicstarter

Puck

ik vond het aanbod wel schamel, dus laat Puckdochter zich nog niet op en top hip rekenen. Maar ik ga mijn best doen!

groetjes van Purk

toja

toja

01-06-2010 om 22:50

Puck en purk

Roze bestaan. Ik heb ze online besteld bij de sneakerwinkel en daar hebben ze ook roze, licht-roze, pastelkleurige.. Google er maar eens op.
Purk; ik wacht je mailtje wel af.
Groetjes Toja

rosalinde

rosalinde

03-06-2010 om 21:39

Krulveters

hier http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/krulveters/

je hoeft ze alleen strak te trekken dan blijven ze zitten,overigens ook te koop in thuiszorg winkels maar duurder en minder keus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.