Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

06-05-2011 om 11:46

Altijd andere kinderen om te spelen bij ons thuis

Ik heb 2 zonen van 8 en 11 jaar en altijd, na schooltijd of nu in de vakantie komen er altijd kinderen bij ons.
Op zich geen probleem, maar ze doen net of ze thuis zijn.
Als ze boven zijn, om te computeren of te x-boxen maken ze lawaai, ze stampen of ze gaan met een bal stuiteren of ze zijn aan het rennen, naar een paar keer waarschuwen stop het. Maar wij vinden het zeer vervelend.
Gisteren gingen ze uit het raam hangen, de een met het hoofd naar beneden en de anderen met zijn voeten, hij hing dus aan de vensterbank.
Wat doen jullie hieraan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-05-2011 om 13:23

Hier

lopen ook altijd kinderen die niet van ons zijn en die hebben zich maar te gedragen. Degene die na een waarschuwing door gaat met wat niet mag, gaat zonder pardon de deur uit. Ik waarschuw ook altijd maar 1 keer. Je zou denken dat ze dan liever ergens anders gaan spelen, maar ze komen altijd weer terug. Stampende kinderen ken ik ook en die mogen gewoon niet naar boven.
Gewoon duidelijk zijn dus en niet altijd aardig willen zijn.

grt Dendy

An

An

06-05-2011 om 18:55

Regels

Bedenk vanavond wat jouw regels zouden moeten zijn. Meldt ze morgen aan je eigen kinderen en ook aan de kinderen die bij jou thuiskomen. Niet aan houden, dan lekker buiten spelen of naar huis. Overigens hou ik wel twee keer waarschuwen aan. Boven te druk. hup naar beneden. Beneden ook te druk, hup naar buiten. Zeg ook duidelijk tegen je/de kinderen dat hoe het ging niet fijn was. Zo zou ik het doen/doe ik het.

Groetjes, An

An

An

06-05-2011 om 18:57

Oh ja

Kinderen van 8 en 11 weten meestal heel goed hoe het zou moeten. Wat normaal is en wat niet. Uit het raam hangen hoort daar uiteraard niet bij. Ik zou ze een paar dagen niet boven laten spelen of zo.

Streng zijn

ben ik ook geworden, ik heb er een dik jaar over gedaan om er achter te komen hoe het werkt. Overigens is mijn eigen kind degene die de meeste dingen uithaalt, het drukste is en de regels saboteert als er andere kinderen hier zijn dus dan ben ik heel erg streng. Ze zitten nu ook nog wel veel hier maar ik zet ze nu met gemak buiten de deur om ook eens bij andere ouders binnen te zijn.

Oh even toelichting

als jongste slaapt mag er niet boven gespeelt worden en moeten ze beneden zachtjes doen, willen ze dat niet dan gaan ze meestal uit zichzelf wel hun heil elders zoeken, gaat mijn oudste zich heel druk gedragen dan duw ik ze richting deur met wat suggesties wat ze dan buiten kunnen doen (springtouw en stoepkrijt neem ik dan voor ze mee, skeelers bij de deur etc). Buurtkinderen komen niet zo vaak meer binnen nu met het mooie weer gaan ze liever buiten spelen. Aangezien ik niet meer zo toegevelijk ben en vaker nee ben gaan zeggen staan ze ook niet meer dagelijks meerdere keren op het raam te rammen. Als er eentje op het raam staat te kloppen dan loop ik niet eens meer naar de deur maar dan schud ik nee en dan is het al goed.

Gevaarlijke spelletjes (komen hier niet voor zover ik dat weet) zou ik direct in de kiem smoren. Ik zou dan echt direct een stevige stelling maken en de gast naar huis sturen, eventueel de ouders inlichten als het mensen zijn die ik ken zodat die ouders ook er op in kunnen spelen. Ik ken een meisje van vroeger die tot haar hoofd verlamd is geraakt door een spelletje in de vensterbank.

En hier moeten ze ook een beetje opruimen, dit ben ik nu wat aan het opschroeven. Dus als ze klaar zijn met tekenen en iets anders gaan doen dan moeten ze eerst (ik help wel mee) de tafel weer leeg maken.

Mijn ervaring is dus juist dat mijn eigen kind helemaal door kan draaien en gastkinderen rustiger zijn en beter luisteren. Van andere ouders begrijp ik dat mijn oudste ook wel druk is maar dat ze doorgaans wel aardig luistert en leuk doet, ik heb haar ook gezegd dat ik het erg zou vinden als ze bij een ander vervelend doet, ze mag best lol hebben maar gillen, enorme zooi maken, gooien en zeuren mag niet.

Fianna

Fianna

08-05-2011 om 13:04

Ik zou dat niet pikken

Ik tolereer ook geen herrie, gestampt, gegil en al helemaal niet kinderen die uit het raam gaan hangen.
Als ze zich binnen niet kunnen gedragen, gaan ze naar buiten. maar meestal gaat het hier wel goed. althans als ik het voor het zeggen heb. De vriendjes luisteren nl wel naar mij, maar niet naar mijn man
Als mijn jongste slaapt mag er niet boven gespeeld worden en moeten ze beneden rustig zijn, of er mag dan helemaal niet binnen gespeeld worden, vooral omdat ik dat momentje wil gebruiken voor mezelf. Daar ben ik echt strenger in geworden, dan stuur ik het buurtvriendje weg of zeg dat ze bij hem moeten spelen.

Kortom kinderen die zich niet gedragen wijs ik de deur.

Tango

Tango

08-05-2011 om 22:41

Hier ook regels

Bij geschreeuw en ander lawaai stuur ik de kinderen rustig naar buiten. Verder moet er samen worden opgeruimd voordat vriendje of vriendinnetje de deur uit gaat. 1 keer over het hoofd gezien bij een vriendje van Tangozoon, die had echt een gigantische bende gemaakt in Tangozoons kamer. Niet leuk als je kind dit dan alleen op moet ruimen.
Waar ik me momenteel nog het meeste aan erger is het brutale gedrag van een vriendinnetje van Tangodochter. Het meisje is bijna 10 en zo brutaal. Ze zegt rustig tegen mij: wil je even weggaan, als ze beneden met Tangodochter achter de laptop zit. Heb haar maar even duidelijk gemaakt dat als ze zich zo gedraagt, ze zelf mag vertrekken. Veel leert ze er niet van, vandaag kreeg ze bij ons een chocolaatje, blijkbaar vond ze het te klein, want ze vroeg er daarna nog 1. En zo heeft ze meer van dat soort opmerkingen. Pfff, gelukkig is morgen de vakantie weer voorbij, zal ze wel weer minder vaak komen.

Regels stellen!

Ik zou regels stellen, en nog niet luisteren, dan de ouders bellen om op te halen. Ik heb het weleens gedaan, na een half uur dat vriendinnetje in huis te hebben!!

groetjes van LuNa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.