Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

02-12-2008 om 19:15

Altijd overal frutsels (dochter van vijf)

Doen jullie kinderen dat nou ook? De hele dag frutsels verspreiden door het hele huis? Mijn dochter doet niets liever. Aan het eind van de dag vind ik overal papieren knutseltjes, steentjes, snippers, kapotte ballon stukjes, tissues met frutsels erin. Het is een onbedwingbare frutselmania lijkt het wel. Ze heeft dit overigens al zolang ze lopen kan, gaat het ooit over?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

02-12-2008 om 19:56

Nee

Dochterlief is inmiddels 12 en nog steeds kan ik aan de frutsels zien waar in huis ze geweest is.
De frutsels worden wat mooier en het zijn gestructureerde frutsels (thematisch) geworden, maar het blijven frutsels...
Grtz.
Ardnax

Sigrid70

Sigrid70

02-12-2008 om 22:28

Herkenning

Jaaaa, mijn 9 en bijna 6 jarige dochter laten ook een spoor van frutsels achter - tekeningen, stiften, knutseltjes, poppetjes, ds'en, pennen, troepjes, papiertjes, vreselijk. 't zijn ook van die dingetjes (nou ja, stiften enzo niet natuurlijk) zonder vaste plek dus lastig opruimen. Meestal verzamel ik de troep en gooi het op hun buro of in een mandje (en leeg dat mandje 1x in de zoveel tijd, meestal zijn het toch spullen waar ze nooit meer naar omkijken).

Hier ook!

Maar dan verzamelde frutsels door mijn zoontje van 4. Werkelijk overal vind ik snippers papier. Soms ook verpakt in een tissue als een kadootje.
Wel leuk om te lezen dat hij daar dus niet de enige in is!

En hier

Mijn dochter van 4 heeft dat thuis (gelukkig) niet maar ze sjouwt wel van alles mee van school naar huis. Stickers die ze krijgt, mooie steentjes van het schoolplein, stukjes papier en weet ik wat nog meer. Die doet ze dan in haar rugtas en tegen de tijd dat ze thuis is zijn alle frutsels al weer vergeten.
Dus dan kiept mama de rugtas leeg in de container

ayla

ayla

03-12-2008 om 09:50

Dochter

heeft een periode gehad dat ze al haar zakken volhad met steentjes, ik vond die steentjes dan ook weer overal terug in huis. Ook heeft ze haar knip fase gehad, alles moest in kleine stukes geknipt worden die ik ook weer idemdito overal in huis terug vond.
En alles mee naar school nemen en dat blijft daar dan weer dagen liggen etc etc

Ja hoor

hier ook een dochter van 5 wiens zakken steeds uitpuilen met steentjes, knoopjes, glittertjes, ... .

Het wordt wat minder sinds ze van mij niets meer naar school mag meenemen om aan de andere kindjes te laten zien.
[Ik was het beu, elke ochtend staan dralen wat ze nu wel weer eens mee zou kunnen nemen, en na eindelijk iets gevonden te hebben, weer naar boven lopen om een roze voor een paars glittertje te ruilen... ]
Grappig eigenlijk hoor die kleutertjes!

Mayte*

Mayte*

03-12-2008 om 14:51

Leuk om te lezen

Dat jullie kleuters ook van die frutselaars zijn. Ik vind het ook niet erg, zelfs grappig. Al is het wel bewerkelijk. Want iedere avond bij het aan kant brengen van de woonkamer loop ik echt honderd-en-een-keer naar de prullenbak.

Mathilde

Mathilde

03-12-2008 om 15:39

Hier ook

Dochter van 5 heeft altijd al haar zakken vol frutsels en troep, allemaal doosjes en tasjes vol met friemelspulletjes en verzamelingen en na een middagje spelen thuis met vriendinnetjes is de ravage werkelijk fenomenaal. Ik ben al lang blij dat ze niet van knutselen houdt . Het zijn hier meer steentjes, takjes, glinsterende dingen die ze van straat opraapt (yuk) zoals gebroken achterlampjes en speldjes en weet ik veel.
Helaas onthoudt ze dat allemaal feilloos, dus ik kan het niet eens zomaar weg gooien. Mam, waar zijn die veertjes gebleven die in het voorvakje van mijn rugtas zaten? Eeeeeh. Welke veertjes schat? Nou, die kleine roze die ik op het schoolplein had gevonden? Oh, ik wist helemaal niet dat je die had? Jawel, waaaaaaaaah nou zijn ze kwijt, waaaaaaaaahhhh. Dus met smoezen kom ik er ook al niet meer... Pfffff.
Mathilde

mijk

mijk

03-12-2008 om 17:19

Onze zoon is ook zo'n verzamelaar...

enheeft voor zijn zesde verjaardag zo'n schroefjeskast van de bouwmarkt gehad, als schattenkast. Past het er niet in dan moet het weg

Mayte*

Mayte*

03-12-2008 om 19:08

Wat een geweldig idee mijk!

Dat kan er nog wel bij als Sint kado, een schroefjesbak voor mijn schatzoekster! Weet ik meteen waar ik met al die troepjes moet blijven en inderdaad, past het niet meer, dan moet er iets weg.

Dank je!

Ladekastje

hier ook zo'n dochter...Ik heb samen met haar zo'n houten ladekastje gekocht bij de Ikea. Samen geverfd en zij heeft het kastje verder gepimpt met stickertjes en plakplaatjes. Je wilt niet weten wat er in zit, maar er kunnen heel veel frutsels in.

Tango

Tango

03-12-2008 om 21:44

Hier tweemaal

Dochter inmiddels 7 verzamelt inderdaad veertjes, glitters, bierdopjes en dat soort mooie dingen. Een heel mandje in haar kamer ligt er vol mee.
Zoon is meer van de stokken, maar ook stenen, eikels, doppen en zo. Eigenlijk raapt hij bijna alles op wat hij ziet liggen. Ik moet herhaaldelijk roepen dat iets echt vies is want hij wil alles maar meenemen.
Gelukkig hebben ze allebei niet gauw door als je iets weggooit. Soms vragen ze er wel naar en zeg ik dat ik niet weet waar het ligt en dat ze zelf maar moeten zoeken. Meestal geven ze het dan al gauw op.

MaximeM

MaximeM

03-12-2008 om 23:43

Letterbak?

Hoi,

Je zou ook nog kunnen overwegen een ouderwetse letterbak (of iets wat er op lijkt) op haar kamer te hangen? En desnoods beneden één bak waar alle frutsels in kunnen worden verzameld. Voordat ze dus naar bed moet, of net na het eten ofzo, laat je haar haar frutsels opzoeken die door het huis heen liggen. Misschien gaat ze zo aanleren dat ze haar frutsels altijd direct op de juiste plek neer gaat leggen?

Maxime

Tink

Tink

04-12-2008 om 00:47

Hier ook van die verzamelaars

Oudste was als kleuter dol op veertjes in allerlei felle kleuren (van die boa-dingen), en is dat heel lang gebleven.
Verder twee zonen die ook het liefst alles oprapen wat ze zien, de zakken van de ene zitten altijd vol met eikels, bierdopjes en steentjes en de jongste sleept allerlei takken mee naar huis. Dat de voortuin inmiddels vol ligt maakt geen indruk.
Ach ooit zal het wel overgaan, als ze 18 zijn ofzo

Herkenning

mijn zoontje van 4 bewaart ALLES! Hij verzamelt ook van alles, van de straat etc etc. Ik doe regelmatig een rondje in huis en gooi het of weg of ik gooi het in zijn 'laatje'. Werkt eigenlijk niet, want hij heeft inmiddels het hele dressoir ingepikt.

Als het op de grond ligt is het rommel

Haha, ja hier wordt er ook 'verzameld'. Steentjes, doekjes, haarspeldjes etc. En dat slingert dan overal rond, vooral ook op de grond.

Aan het eind van de dag zeg ik "opruimen, en wat er nog op de grond ligt is rommel en rommel hoort in de prullebak!" Dat werkt: de rommel wordt verplaatst van de grond naar hun speelgoedtafeltje. Tja...

Prachtige tip trouwens van de schroefjesdoos. Voor meisjes hebben ze zoveel mooie doosjes en dergelijke, maar voor jongens helemaal niet, of nauwelijks. Zo'n stoere doos vindt-ie vast helemaal "vet".

Groet!
Linda!

Chantelle

Chantelle

09-12-2008 om 10:34

Hier...

Hier heeft ieder kind een flinke plank op kinderooghoogte. Daar mogen alle frutseltjes (knutseltjes, stenen, schelpen, McDonalds/verrasingseidingen op). Andere frutseltjes verdwijnen richting het ronde archief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.