Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Eline

Eline

23-05-2012 om 09:02

Ander cadeau dan gta (10 jr)?

Zoons verjaardag komen er binnenkort er aan en hij wordt 10. Wil van de familie en vriendjes geld voor een X-box en het spel GTA (Grand Theft Auto), maar dat laatste vinden wij geen goed idee gezien het geweld etc. Hij boos/verdrietig.

Wie weet een goed alternatief, oftewel andere leuke spellen voor op de X-box (hij wil ook Fifa, maar X-box voor alleen Fifa vindt hij zonde van het geld)? Hij vindt van GTA vooral het racen met de auto's zo leuk - is er een goed alternatief of iets anders wat echt leuk is (en dus niet gewelddadig)?

En als hij er met de X-box met spellen niet uit komt, heeft iemand dan andere leuk ideeën voor cadeaus? Hij komt dan niet verder dan voetbalplaatjes

NB We hebben al een Wifi, dus we vroegen ons sowieso af of de X-box veel toegevoegde waarde heeft (ook omdat het een duur cadeau is - hij moet er wellicht spaargeld bijleggen).

Alle ideeën zijn welkom! Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama 5

Mama 5

23-05-2012 om 12:25

Zelf

Ik zou de bal bij hem zelf terug leggen.
Gta mag onze zoon van dertien nog niet eens spelen, het is een 18plus spel! Dat is toch geen reeele verwachting van je zoon?
Ik zou hem zelf een ander cadeau laten kiezen. Als hij echt niets zou weten, zou ik hem geld geven.
Enkele suggesties:
Bureau voor in zijn kamer,
Tijdschrift abonnement
telefoontje
ander spel, wat wel bij zijn leeftijd past
Een duur merkkledingstuk, wat je anders nooit zou kopen
Sporttas
Lego
Coole dekbedovertrek
make-over van zijn kamer
radiografisch bestuurbare auto of zo
cross fiets
voetbaldoeltje voor op het trapveldje in de buurt
nerf pistolen

12+

Je kunt hem ook games voor 12+ aanbieden. Dan kan je zoon zich toch wat bevoordeeld voelen omdat hij al iets van 12+ mag spelen. Tenminste als dat het voor hem voldoende verzacht en hij ook geinteresseerd is.
Lord of the Rings of Harry Potter, the Hobbit.
Daar zit in elk geval een verhaal in en een moraal en er zijn helden en spannende situaties.
En die zijn te spelen op diverse platforms.

stella

stella

30-05-2012 om 11:54

Sorry hoor,

maar boos en verdrietig is overdreven voor een kind wat zijn spelletje niet krijgt. Die woorden zou ik eerder gebruiken voor echt verdriet.

Stella

En wie bepaalt wat echt verdriet is bij een kind? Jij?

Hoe zou jij het vinden als mensen dat bij jou deden als jij verdrietig was?

Beetje zo'n "nee je hebt geen honger, je hebt trek, in de oorlog hadden we honger"- benadering. Deden mijn ouders gelukkig nooit (maar ja, mijn moeder is van vlak voor de bevrijding )

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.