lisetje
16-03-2014 om 14:03
App om engels te leren
Zoon groep 8 krijgt op de basisschool maar mondjesmaat engels. Ik ben dus op zoek gegaan naar een leuke ipad app om hem een beetje engels te leren maar er zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, als het een fijne app is wil ik er best wat voor betalen. Wie heeft ervaring met een app? Liefst iets waar de nadruk ligt op luisteren en niet op zelf schrijven ivm zijn dyslexie.
Lisetje

Leen13
16-03-2014 om 14:34
gamen
Kinderen leren veel engels door engelstalige games.
Bijvoorbeeld Adventure Quest of Transformice. Voor sommige games moet je wat betalen of je koopt een cd voor de start, maar er staat ook veel gratis op internet. Volgens mij kun je SIMS ook in het engels krijgen voor de playstation e.d.

elsa
20-03-2014 om 22:10
gamen
Mijn dochter is gek op ABC met Zhu Zhu (google game) Maar zij is wat jonger dan je zoon : )
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.a.n.s.abcwithzhuzhu1

tsjor
20-03-2014 om 23:01
Ik kan zelf helaas geen apps gebruiken, maar (volwassen) cursisten maken graag gebruik van deze mogelijkheid.
Tsjor

+ Brunette +
23-03-2014 om 18:51
Doodle It (gratis)
Is niet educatief bedoeld maar een geinig tekenspelletje en spelenderwijs heeft mijn dochter er veel Engels van opgestoken. Ik ben stand by en vertaal.

monique
23-03-2014 om 19:20
vroeger
Vroeger, toen wij zelfs nog geeneens een video recorder hadden wilde ik ook graag extra engels leren en had ik afleveringen van mijn favoriete televisieseries opgenomen (Webster) (je weet wel gewoon met een casette recorder voor de televisie) en die luisterde ik dan later nog eens af, vaak wel 10 tot 20 keer. Omdat ik de serie (ondertiteld) al had gezien wist ik dus wel grotendeels wat er gezegd was en de rest kwam dan later wel weer boven door het luisteren.
Zou je zoon zoiets leuk vinden? Gewoon lekker in bed luisteren naar bijvoorbeeld Harry Potter o.i.d.?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.