Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
judiths mama

judiths mama

02-10-2011 om 09:29

Arghhh plaswekker frustratie, tips?

Misschien moet ik gewoon nog veel meer geduld hebben, maar ik moet even mijn frustratie kwijt. Ik heb op dit moment zin om die plaswekker ergens boven in een kast te smijten. Afgelopen nacht heeft dochterlief 2 keer een plas gedaan, het meeste in haar bed/luier. Ondanks de tip van Pelle om de luier over het plasbroekje heen te doen, krijgt ze het voor elkaar om toch nog haar bed nat te plassen.
Gelukkig herinnerde ik me laatst de tip van Geerke, meen ik, om het bed dubbel op te maken, dus daar had ik vannacht om 00.30u en 5.00u wel profijt van, toen ik met mijn duffe kop naast haar bed stond.
We hebben een beetje een valse start gemaakt, doordat een van de twee broekjes niet werkte. Voordat ik een nieuwe kreeg waren we weer een paar dagen verder en nu zijn we ongeveer een week bezig met 2 broekjes per nacht. Die dus 's ochtends allebei nat zijn. Gelukkig vind dochterlief het allemaal niet erg, maar ik weet nu zeker dat ik geen 3e kind wil, die gebroken nachten, daar ben ik echt wel helemaal klaar mee!

Nou, tot zover mijn ei, dat ik hier even gelegd heb. Als iemand nog tips heeft, of mij een hart onder de riem wil steken, dan graag! Heb manlief al verteld dat ik vanmiddag lekker even naar bed ga, heb er nu al zin in.

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

02-10-2011 om 11:11

Een week...

Je wilt het vast niet horen, maar een week is niks..)
Soms heb je mazzel en is het met een week of twee gepiept, maar sommigen hebben gewoon langer nodig.
Eerst komt het moment dat je kind wakker wordt van de wekker, het is dan weliswaar te laat maar toch, dat is al een belangrijk moment. En dan komt het moment dat je kind vlak voor de wekker afgaat wakker wordt. maar het heeft tijd nodig,echt! Sterkte!

sinas

sinas

02-10-2011 om 12:47

Dit wil je niet horen

maar hier duurde het meer dan 3 maanden.

ishtar

ishtar

02-10-2011 om 17:05

Ach jee

Ik ken het gevoel! En echt, de kans dat het snel beter gaat is heel groot. Alleen gaat dat niet in een week gebeuren.
Hier duurde het 3 maanden voor kind helemaal droog was, of, beter gezegd, hij was wel eerder droog, maar pas na 3 maanden durfde ik hem ook zonder plaswekker te laten slapen.
De verbetering begon na ongeveer 3 weken. En dit kind werd in het begin niet eens van de wekker wakker. (en ook hier een valse start met een lege batterij, en dus een onderbreking van een paar dagen, want natuurlijk net in het weekend)
Sterkte!!

judiths mama

judiths mama

02-10-2011 om 18:49

Bedankt!

Goed om te lezen dat het even kan duren. Het was al lekker om hier even van me af te klagen. We gan er straks weer met frisse moed tegen aan!

Het komt goed!

Het komt goed hoor. De eerste fase, waarin je nu zit, is het meest slopend. Maar, binnenkort wordt je dochter meteen wakker van de plaswekker, en plast ze slechts een druppeltje in de speciale onderbroek. Dan hoef je dus alleen de onderbroek te vervangen, en kun je daarna lekker doorslapen.
Nog een fase later, wordt je dochter wakker, voordat ze een druppeltje in dr onderbroek plast, en is ze dus op tijd bij de wc. Als ze dat 14 dagen volhoudt, is ze compleet zindelijk.
Voor nu, veel succes, en probeer idd soms overdag even bij te slapen, of savonds wat vroeger naar bed te gaan.

Niet beter

We hebben voor zoon (9) ook een plaswekker gehad, ja gehad.
Na een half jaar aanklooien hebben we het opgegeven. Het hele huis was standaard elke nacht 1 à 2 keer wakker en zoonlief sliep heerlijk door.
Na een half jaar konden we niet meer, ik was echt op.
Nu gaan we binnenkort naar de Ha voor medicatie, er schijnt een pilletje te zijn die voor verminderde urine oid zorgt. Nu maar hopen dat dat werkt anders weet ik het ook niet meer

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nikjel

hier een zoon met medicatie (minrin) en het duurde even, maar het werkt. Toevallig waren we het gisteravond vergeten. Daar kwam ik zo tegen 23.00 uur achter en ik had me al neergelegd bij het draaien van een was vanochtend. En wat fijn....droog!

Geen idee of je al bij een plasverpleegkundige geweest bent bij zoon? Daar hebben wij nuttige tips gekregen. Een deel heeft te maken ook met het drinkgedrag overdag. Als je blaas overdag actief moet zijn (veel drinken) dan komt die 's nachts in een ruststand. Is die overdag niet actief, dan blijft blaas onrustig.
Het is dus zeker zaak om overdag goed te drinken. Misschien doet je zoon dat al wel, maar ik wilde het toch even aanstippen.
Verder als je zoon in bed ligt, even laten lezen en rommelen en dan nóg een keer laten plassen. Vlak voor je gaat slapen, maakt je lichaam vaak nog even wat urine aan.

Goed. Succes ermee....dodelijk vermoeiend die plaswekker.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.