Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Elisabeth

Elisabeth

18-11-2008 om 14:19

Auditie advies gevraagd

hallo allemaal,

m'n dochtertje van 9 jaar zingt en danst graag en veel. Ze heeft een poosje op een zangkoor en streetdance gezeten en zit nu op de theaterschool waar eigenlijk alles aan bod komt.

Eerlijk gezegd doet ze het best aardig, maar zeker niet goed, eigenlijk gewoon zoals veel meisjes.

Nu is haar grote droom om bij Kinderen voor Kinderen te zingen, ze luistert al heel zo lang naar al die liedjes, verzint eigen dansjes, gewoon leuk om haar daar zo mee bezig te zien.

Nu heeft ze op eigen houtje ontdekt dat je auditie kan doen voor het kinderen voor kinderen koor. Ik vertelde haar dat ze daar eigenlijk niet goed genoeg voor is, beetje voorzichtig, je wil ze toch ook niet kwetsen...

Ze heeft zich toen, wel met mijn toestemming, toch ingeschreven, ik verwachtte daar niets meer van te horen. Ze vond namelijk dat je toch alles kan proberen en eerlijk gezegd vond ik dat wel goed van haar.
Zelf durfde ik nooit iets en dacht dat bijna alles buiten mijn bereik lag.

Ik vind het dus eigenlijk best belangrijk om m'n kind mee te geven dat je alles kan proberen te bereiken.

Ik kreeg gisteren een email dat de uitnodingsbrief voor de auditie nu dus onderweg is, het is al a.s. zaterdag! Wat moet ik nu doen?

Haar daar naar toe laten gaan en weten dat de kans zéér groot is dat ze toch de 1e ronde eruit ligt?
Als ik die typjes op t.v. zie, dan geloof ik zeker niet dat ze zelfs maar een klein kansje maakt.
Moet ik haar daar nu voor behoeden of het als ervaring zien dat ze daar van kan leren?

Ze vraagt iedere dag of de brief al binnen is, ze weet nog niet van de email. Ik heb haar gezegd dat er een grote kans is dat ze niet uitgenodigd wordt, er zijn zoveel aanmeldingen...Maar ik ga ook niet liegen als er wel een brief komt hoor.

Ik twijfel of ik haar eerlijk zal zeggen dat het geen zin heeft of dat ik gewoon met haar naar Hilversum rij om het haar zelf te laten ervaren...

Wie heeft een advies?
groetjessss Elisabeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pientje

pientje

18-11-2008 om 15:14

Gun haar de ervaring

Waar ben je nou eigenlijk zo bang voor, dat ze teleurgesteld zal zijn als ze niet door mag? Ik denk dat je haar daarop kan vorobereiden, ze is 9 dus kan aardig rekenen: zoveel kandidaten, zoveel plaatsen ergo kleine kans dat je door mag. Maar de ervaring alleen al, van het samen naar Hilversum gaan, en alles eromheen vindt ze waarschijnlijk al geweldig. Bovendien is ze niet voor niks door de eerste selectie heen, dus zo vreselijk zal het toch niet zijn? Ik denk dat je zelf ook op die manier de ervaring moet aangaan: niet met het doelom door de auditie te komen maar geniet van alle aandacht en het bijzondere ervan. Succes en laat je het ons nog weten?

Saartje

Saartje

18-11-2008 om 15:15

Gewoon gaan

Hoi Elisabeth

Hier doen meer kinderen mee aan audities voor kvk en kindersongfestival. Nooit iemand uitgekozen maar geen van kinderen een trauma aan over gehouden. maak er een leuke en feestelijke dag van. Straal uit: meedoen aan een auditie is leuk. Vraag nog een vriendinnetje mee of ga achteraf nog wat leuks doen. Het zijn geen audities a la Idols of X-factor waarbij mensen worden afgezeikt. Ze gaan heel leuk en positief om me de kinderen. Meestal krijg je niet meteen te horen of je wel of niet door bent maar pas later per post.

succes

Saar

Ellen Wouters

Ellen Wouters

18-11-2008 om 15:40

Gewoon gaan

En vertel haar dat op grond van getallen de kans niet zo groot is dat ze uitgekozen wordt.
Zelf had ik vroeger een moeder die me bij dit soort dingen weghield en me nadrukkelijk inwreef dat ik er niet goed genoeg voor was, en dat was echt niet leuk. Geef haar de kans om zelf die teleurstelling manmoedig te dragen, het is juist leúk dat ze dit soort dingen aandurft.

Groet, Ellen

Elisabeth

Elisabeth

18-11-2008 om 16:50

Bedankt, we gaan!

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben m'n twijfels weggenomen en ik ga zeker!

Ik moet het inderdaad niet zo zwaar zien, een leuk uitje en een ervaring voor m'n kind.
Ze weet zelf dat de kans klein is, dus ze is wel reëel denk ik. En inderdaad, het is natuurlijk geen idols waar ze afgezeken kan worden.

Jullie horen het wel! En de brief is nog niet binnen, dus misschien wordt ze toch niet opgeroepen.
groetjes, Elisabeth

Leuk!

Ja hoor, lekker gaan.Vertel haar van te voren dat heel veel kinderen mee willen doen, en dat die allemaal auditie mogen doen, dus dat de kans dat ze niet door mag groot is. Maar dat zo'n dag hartstikke leuk is en dat het al heel bijzonder is dat ze dat mee kan maken.
Ik heb lang geleden meegedaan aan de voorrondes van Avro's Junior Survival. Hartstikke leuk programma op tv, en ik was sportief, dus toen je je aan kon melden heb ik meteen een brief gestuurd, en ik werd uitgenodigd. Ik zie mezelf nog in de auto zitten met m'n vader op weg daar naar toe. Ik kreeg nog het beroemde "meedoen is belangrijker dan het winnen" te horen en ik heb een geweldige dag gehad. Op de meeste onderdelen scoorde ik heel slecht en ik ben dus niet verder gekomen, maar het was heel leuk om mee te doen. Ik had het niet willen missen!

Elisabeth

Elisabeth

20-11-2008 om 09:31

Brief is binnen

Nou, de uitnodigingsbrief is binnen, zaterdagmiddag tussen 14.00 uur is ze aan de beurt. En oh, wat was ze blij.

Diana, inderdaad leuk zo'n jeugdherinnering! Niet de teleurstelling blijft hangen, maar juist de voorpret en spanning dat je daar naar toe gaat.

Jullie horen wel hoe het afgelopen is!
groetjes, Elisabeth

Ya

Ya

21-11-2008 om 09:46

Leuk leuk leuk

Ik wilde zelf altijd meedoen, maar dat durfde ik echt niet hoor.
Je dochter is in ieder geval een doorzetter. Als je het niet probeerd weet je het ook niet.
Mijn dochter is 5,5, maar zou het leuk vinden als ze het zou willen. Nou heeft mijn dochter dyspraxie, dus waarschijnlijk zit het er niet in, maar als ze zou willen mag ze het proberen.
Wens je dochter heel veel succes en met name plezier.
Groetjes van Ya, de enige hier in huis die kvk kijkt.)

Vertel vertel....

Hoe was het? Hoe vond ze het?

Monique D*

Monique D*

23-11-2008 om 22:11

Ik ben ook heel erg benieuwd..

..zeker omdat mijn dochter (11), net als de dochter van Elisabeth heel graag auditie wilde doen bij Kinderen voor Kinderen.
Ik heb haar dat afgeraden omdat ze zeer slecht tegen haar verlies kan. Met turnwedstrijden won ze nooit een 1e, 2e of 3e plaats, terwijl ze heel goed haar best doet. Er was altijd een ander meisje dat het nèt iets beter deed dan haar... en dan zat ik met een kind dat tranen met tuiten huilde of de rest van de middag vreselijk chagrijnig was. Mijn opmerkingen dat 90 % niet was uitgekozen hielpen niet. En dan zo'n auditie? Nee, ik raadde haar dit af, als je jouw verlies niet bij die turnwedstrijden kan dragen dan heeft dit ook geen zin. Ze kan heel mooi zingen voor de computer. Ook anderen hebben dat gezegd. Alleen door zenuwen bestaat de kans dat dat niet tot zijn recht komt.
Alleen is ze niet zo moedig geweest als de dochter van Elisabeth om toch, achter moeders rug, zich op te geven voor de auditie. En ja, dan is het toch ervoor gaan, ondanks alle waarschuwingen!
Ik zou dan zeggen: verwacht niets, doe je best en laat alles over je heen komen. Geniet van die dag, het gaat om de ervaring (het gaat om het meedoen en niet om het winnen, zoals iemand dat zei). De kans is klein dat je wordt uitgekozen. Hoeveel kinderen hebben zich hiervoor opgegeven? Het is bovendien geen Idols, X-factor of Popstars. De kinderen worden niet vernederd door de jury.
Wie weet, als de dochter van Elisabeth een mooie dag heeft gehad ongeacht ze slaagt voor de auditie of niet, kan het toch een mooie ervaring worden voor mijn dochter (en moeder).

Monique D*

Monique D*

23-11-2008 om 22:19

Stel dat je toch wordt uitgekozen, hoe verder?

De kans is klein dat je wordt uitgekozen, maar het is er wel.
Ik heb nog een aantal praktische vragen.
Stel, je bent geslaagd en je mag met Kinderen voor Kinderen meedoen. Wanneer zijn dan de repetities? Moet je elke week naar Hilversum rijden? Moet je ook nog optreden? Hoe vaak moet je een nieuw liedje thuis leren? En heb je dan ook nog tijd voor huiswerk, clubjes, met vriendinnetjes spelen en de nodige ontspanning?

Ya

Ya

27-11-2008 om 12:04

Elisabeth

hoe is het gegaan?
Ben toch wel heel benieuwd hoor.

Groetjes van Ya

Supu

Supu

04-12-2008 om 15:46

Auditie

Hoi Elisabeth,

Is die auditie al geweest?
Ik ben vroeger zelf zo'n dansfanaat geweest en ik heb dus wat audities achter de rug.
Mijn ervaring: een kind kan dat best aan, hoor. Gewoon duidelijk maken dat er maar heeel weinig kinderen zijn die mee mogen doen, dat de kans dat je wordt uitgekozen heel erg klein is... Het is een soort loterij, een soort prijsvraag, dan win je ook niet altijd. Maar dat wil niet zeggen dat je maar gewoon niet moet meedoen, toch?

Groetjes,

Supu

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.