Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
maria

maria

22-12-2010 om 09:40

Autospelletjes?

We gaan over een paar dagen weer een dagje in de auto op vakantie.

Wie weet er leuke spelletjes voor in de auto (kinderen 8 en 10)? Bij voorkeur dingen waarvoor je niet iets speciaals nodig hebt (evt. alleen pen en papier).

Ik wil ook nog even wil kijken of er nog zo'n boekje te krijgen is met typische autospelletjes (verkeersborden en zo) - als iemand daarvoor nog een tip heeft (welke winkel/bepaalde boekje?) is dat ook welkom.

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-12-2010 om 09:58

Anwb

heeft een heel kinderassortiment voor op de weg.

T&T

T&T

22-12-2010 om 09:58

Woordspelletjes!

Iemand zegt in zijn hoofd het alfabet op en een ander zegt stop. De letter waar je bent gebleven is de beginletter van: een jongensnaam, een meisjesnaam, een land een gerecht en een dier... wie verzint ze het eerste.
Of woordrijgen: je noemt een dier, en de volgende noemt een dier dat begint met de eindletter van het vorige dier, bijvoopbeeld aap-kip-papagaai...enz.
vooral die laatste zorgt hier altijd voor heel creatieve dieren waar niemand ooit van gehoord heeft
groetjes, Tess

T&T

T&T

22-12-2010 om 10:00

Oeps doe ik het toch zelf fout

dat woordrijgen is natuurlijk niet met aap en kip nog een poging; kip-papagaai-indische olifant...

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

23-12-2010 om 15:42

Snelwegbingo

Moet je even googelen. Bingokaarten met allerlei dingen die je onderweg kan zien: vliegtuig, koe, McD, bord max 100 km/u.
Bij ins altijd een succes naast het al genoemde eerste letter laatste letter en pim pam pet.

Vanmorgen in de auto nog met zoon van 6 gespeeld. Hij moest een dier met een s: suikerbeest. Haha, geintje!

CCBloom

CCBloom

23-12-2010 om 16:28

Wie het eerst

5 bmw's heeft gezien, 5 peugeots enz enz....
je hebt ook Loco in pocketformaat, leuk voor onderweg.

Marlou H.

Marlou H.

23-12-2010 om 22:19

Geen ja, geen nee

Met elkaar praten en je mag geen ja en geen nee zeggen. Verder inderdaad "dieren rijgen".

Tango

Tango

27-12-2010 om 19:29

Persoon in gedachten

Is wat we hier vaak spelen. Iemand heeft een persoon in gedachten (familielid, juf van school etc. als iedereen die meedoet de persoon maar kent) de anderen proberen door middel van vragen waar alleen ja of nee geantwoord mag worden te raden wie het is.
Ook spelen we vaak: een woord in gedachten dat begint met de letter... De anderen raden door middel van het noemen van diverse woorden met die letter of ook door vragen te stellen. Evt. mag de verzinner een tip geven als het niet geraden wordt.
En verder natuurlijk: ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Tine Winkel

Tine Winkel

29-12-2010 om 16:57

Luisterboek

OK, 't is geen autospelletje (de eerder genoemde zoals woordrijgen, diverse vormen van autobingo of een persoon in gedachten worden bij ons veel gedaan) maar een luisterboek is ook altijd goed voor uren rust in de auto. Ik leen ze gewoon bij de bieb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.