Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
angel3

angel3

24-05-2010 om 20:34

Avond 4 daagse

Ik ben van plan dit jaar voor het eerst de avond 4 daagse te lopen met zoon van 6. Ik las net het artikel op de ool homepage met tips en dacht: WAAAAAT?wat een gedoe? Moed inpraten, lang en ver? het wordt laat? snoepjes mee, water mee, pleisters mee? onderweg plassen?
O jee ik geloof dat ik de boel onderschat. Wij zijn geen lopers maar 5 km is toch echt weinig of ben ik nou gek? hoe lang loop je daarover? ruim een uur? of zit ik te veel in de volwassen modus? Wie is ervaren? HELP!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Angel

Ik had hetzelfde gevoel als jij bij het artikel. Volgens mij is het meer reklame dan een zinnig artikel. Erg overdreven allemaal. We worden toegesproken als een een stel onnozele halzen.
Ik loop al met al voor de 10e keer met wisselende kinderen de avondvierdaagse en heb er nog nooit zo'n gedoe van gemaakt als in het artikel gesuggereerd wordt. Gewoon lopen.

Overdreven

Nee hoor, je onderschat de boel niet. Zeker 5 km is heel goed te doen.

Wat wel zo is, is dat je kind wat later naar bed gaat dan normaal. Mijn ervaring is dat wanneer je kind dit gelopen heeft, ook even thuis moet bijkomen en niet gelijk naar bed kan/gaat. Van de inspanning, indrukken enz.

Zelf heb ik altijd een bloedhekel aan de laatste avond Die Via Gladiola kan me gestolen worden. Dat loopt hier altijd uit en zijn we pas rond half 10 thuis. Waardeloos, want je kind moet de volgende dag gewoon weer naar school.

Ook zie ik kids met hele zakken snoep rondlopen, belachelijk. Ik snap nooit waarom dat nodig is.

Een tip die ook in het artikel staat, is de tip van sinaasappel of citroen met pepermuntjes en een zakdoek er omheen, waar de kids aan kunnen sabbelen. Zal allemaal wel, maar persoonlijk vind ik dat altijd een complete zuuraanval die nooit goed kan zijn voor je glazuur. Misschien is dat snoepen traditie, maar als je normaal een wandeling gaat maken of iets, dan geef je je kind toch ook niet zoveel te snacken mee? Vaak krijgen ze onderweg ook wat van school zelf, tijdens een kleine pauze.

En over 5 km loop je inderdaad ca. een uur, 5 kwartier. Ligt een beetje aan het tempo van de kids.

Geen zorgen maken dus, lekker gaan lopen

angel3

angel3

24-05-2010 om 21:43

Aha

ja die citroen hoorde ik ook al van iemand. Nou dat ga ik denk ik niet doen. Kijken of ik daarmee weg kom ha ha.
School organiseert niks dus ik ga op eigen gelegenheid. Er gaan wel wat kinderen van school, allemaal gewoon zelf, dus we komen vast wat mensen tegen maar niet georganiseerd.
Nou dan laat ik het lekker over me heenkomen en zie het allemaal wel. dank

Puck

Puck

25-05-2010 om 08:12

O ja, die citroen

Hier in het dorp was het vorige week en volgens zeggen van mijn kinderen zijn zij de enige die niet een halve citroen met pepermuntjes hebben. Ze zeuren er al jaren om maar van mij krijgen ze het toch echt niet. Verder krijgen ze per avond een flesje drinken mee en verder iets te snoepen, maar dat kan ook stukjes komkommer o.i.d. zijn.

smirreke

smirreke

25-05-2010 om 10:01

Laatste avond..

die valt hier altijd op vrijdag (idd veel snoeperij).We beginnen ook pas op dinsdag trouwens. Dit jaar lopen wij niet mee. Hier wordt ook niks vanuit school georganiseerd en oudste zoon kan de avd gestolen worden,hij vindt er gewoon niks aan. De jongste van zeven vindt 1 avond genoeg en gooit de rest van de week zijn kontje tegen de krib En ik...met een gebroken voet begin je geen avd.

Citroen

Dochter hier vraagt ook om een citroen met pepermuntjes in een zakdoek. Maar als ik zeg dat ze daar dan de hele tijd mee in haar hand moet lopen dan hoeft ze het inderdaad niet mee. En de laatste avond loop ik meestal zelf mee met de muziek! Het wordt wel wat later maar de kinderen mogen de volgende dag later op school komen.

Nely

Nely

25-05-2010 om 15:52

Weinig snoep

hier nemen we weinig snoep mee maar iets kleins voor onderweg kan best wel (nu 10 km) en iets te drinken als het warm is.

Die sinaasappel of citroen wordt hier nooit gedaan volgens mij. Tijdens de 2e avond staan er mensen met appels en tijdens de 3e avond worden er (via school) pakjes sap uitgedeeld.

Al gehad

vorige week was het weer feest bij ons. Zoon van 7 loopt met de hele klas de 5 km. De eerste 3 avonden gaan best goed; natuurlijk veel heen en weer geren door de kinderen, maar na anderhalf uur waren weer bij het startpunt. Da's ongeveer 5 kwartier lopen - in iets langzaner tempo dan volwassenen zouden doen - en een kwartiertje pauze halverwege. Dat wordt georganiseerd door school; kinderen krijgen dan wat te drinken, een appel of een waterijsje (elke avond wat anders).
Wat mij tegenviel:
- het enorme gesnoep onderweg. ja, ook de eerste 3 avonden. Er was zelfs een vriendje van zoon die lollies uitdeelde - lollies! tijdens een wandeling!
- de laatste avond: de school van zoon mocht als een van de laatste groepen vertrekken, achter een drumband. Dat leidde tot slenteren, en heel vaak een paar minuten stilstaan. Eindeloooooos duurde het; we hebben over de 4 km (laatste avond is iets korter, de andere dagen wordt iets meer dan 5 km gelopen) wel 1 uur en 3 kwartier gedaan! En dat was dan zonder eet- of drinkpauze! Ook de enorme hoeveelheid snoep en zelfs kadoos die sommige kinderen kregen vond ik niet normaal.
Pfffff - blij dat het er weer opzit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.