Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Badspeelgoed

Wij zijn toe aan nieuw badspeelgoed maar ik merk dat ik dat lastig vind uitzoeken.. het meeste dat ik vind is voor peuters op z'n hoogst. Wat is nu een beetje leuk voor kleuters in bad ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-11-2010 om 21:01

Hier

Wat een leuke vraag. Ons 'badspeelgoed' wisselt regelmatig, als ik vind dat het een beetje teveel aangeslagen is. Momenteel liggen er 2 lege shampooflesjes, een bakje, een spuitje, waterpistooltje, badeendje en een Happy Meal speeltje.

amk

amk

13-11-2010 om 21:11

Niks

bij gebrek aan een bad wordt er hier even snel gedoucht.

Vic

Vic

13-11-2010 om 21:30

Geen bad

Ik heb overigens ook geen bad. Wel een diepe douchebak, die ik dan laat vol lopen.

Philou

Philou

13-11-2010 om 21:36 Topicstarter

Ik ook niet

maar voor de kids twee grote plantenbakken. Gaat prima. En ze vinden het heerlijk.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2010 om 08:20

Twee emmers vol

Dochter zit nog steeds in het babybadje en dat staat weer in het grote bad. Ze heeft twee emmers badspeelgoed, veel lege flesjes en bakjes, ook een waterpistool, een zeemeermin (erg populair, met een afneembare staart), een hengel met plastic visjes, sponsjes, van alles. Eens in de zoveel tijd laat ik het een ochtendje weken in mild schoonmaakmiddel en dan is alles weer schoon (wat niet schoon wordt, gaat weg).
Groetjes
Massi

buzz

buzz

14-11-2010 om 10:47

Vanalles geprobeerd

Maar het leukste is leeg flesje, emmertje washandje en 2 eendjes (die meestal op zwemles moeten haha.
Waar veel mee gespeeld word is cijfers en letters, zat ooit bij een flesje dora schuim, zijn van die foam letters en die plakken door de eigen zuigkracht van het spul aan het bad. Wie het laatst uit het bad gaat (een voor 1) moet alle letters uit bad vissen, en als ze dat niet willen maken we er een spelletje van, zoek de K Of zoek de l. De letters die hij nog niet kent en als mijn 3 jarige dochter het moet doen, dan noem ik de kleur die ze moet zoeken. Met spelen zijn het soms vissen, en soms vieze dingen die ze uit bad moeten krijgen, soms is het voer voor het eentje, en soms plakken ze ze allemaal op het bad en dan moet ik lezen wat er staat, dan krijg je zoiets van 1efgds8mn enz enz en liggen ze in een deuk, ze spelen er ook schooltje mee in bad.

liora

liora

14-11-2010 om 14:39

Injectiespuit

Is dolle pret!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rozenstruikje

rozenstruikje

14-11-2010 om 21:50

Duikbril?

Dat kan wel in een groot bad toch?
Of nieuwe badeendjes. Of stapelbekers?
Of gieter en een watermolentje? Maar ik denk niet dat je die nu nog kunt kopen, is echt zomerspeelgoed.

Hier spelen ze eindeloos met zo'n stapelbekerset van Ikea. Het zijn 7 gekleurde bekers, elk met een ander randje en elk met 1, meerdere of geen gaatjes in de bodem of de zijkant. En dat is dus al bijna 7 leuk.
Ik weet niet Ikea die nog verkoopt.

Overigens mijn bijna zevenjarige zit nog in zo'n babybadje. En haar broer van 3 zit dan tegelijkertijd in het andere babybadje, daarnaast. Want ik heb geen groot bad en wel een doucheputje in de vloer.
Douchen kan natuurlijk maar kost veel meer water denk ik dus ik ben fan van het badderen.

Rozenstruikje

rozenstruikje

rozenstruikje

14-11-2010 om 21:52

Ik lees net dat je kinders in een plantenbak zitten. Dan is een duikbril wellicht niet zo leuk want je kunt dan waarschijnlijk toch niet onderduiken.
In dat geval raad ik je dus die stapelbekers van Ikea aan, en een watermolen

Oh en superschuimend badschuim!

Rozenstruikje

Hier

Het leukste vinden ze hier flessen en bekers (fles vullen, overgieten in beker en herhalen tot beker vol is, dan beker leeggieten en opnieuw beginnen).
Soms koop ik badverf bij de Hema, ook erg leuk.
Plastic beestjes doen het ook goed, die beleven echt de meest geweldige avonturen in bad.

joep

joep

15-11-2010 om 12:39

Net besteld voor de 5e:

Badfluitenset (afhankelijk van hoeveel water, komt er een toon uit) en kinderscheerset voor in bad.
Ik heb twee muzikanten en 1 ervan denkt dat hij zich al moet scheren.

Pvc buis

Mijn zoon was dol op het maken van fabrieken in bad, dus hebben we de gebruikelijke potjes en gietertjes aangevuld met korte stukjes afvoerpijp een een leuk aantal koppelstukken in allerlei vormen en wat einddoppen.

Badkleurtjes

o.a. te koop bij HEMA, kunnen ze heerlijk tekenen in het bad (liever niet op de voegen tussen de tegels
Of lege flesjes, washandje, pop, spons, bootje. Noem maar op!

Van alles

Bij ons mag er gewoon plastic speelgoed mee onder de douche mits er geen water in kan blijven zitten. Er gaan dus Barbies, playmobilpoppetjes en dat soort dingen mee onder de douche. Dolle pret en altijd variatie

Tango

Tango

15-11-2010 om 16:42

En hier

Een combinatie van badspeelgoed (emmers, gieters en plastic vissen) en gewoon speelgoed zoals albert heijn-smurfen, playmobil poppetjes en boot en momenteel is erg favoriet: de verkleurende auto van hot-wheels. Verkleurt als het water warm of koud is. Helemaal fantastisch. En hij is gemaakt van degelijk materiaal want roesten doet hij niet.

Hopsa

Wat een ontzettend leuk idee! Daar ga ik ook eens mee aan de gang.

Philou

Philou

21-11-2010 om 09:27 Topicstarter

Bedankt voor de inspiratie

Ik ga achter de badfluit aan, verf voor in bad, die auto van hotwheels (nog nooit van gehoord maar lijkt mij echt iets voor die twee van mij). Injectiespuit: leuk idee. Waterpistool haal ik gelijk even uit het zomerspeelgoed (had ik al opgeruimd zonder bij na te denken). Duikbril heb ik gelukkig nog (ivm haren wassen en zeep in ogen).
En die badfluit en scheren in bad: heb ik gevonden, dat ziet er super uit.

Hengel met plastic visjes gevonden maar voor 2 a 3 jaar. Dat voor kleuters leuk is, vind ik niet. Weet je nog waar je die hebt gevonden ?
En een bootje. Maar een beetje leuk bootje is moeilijk te vinden, althans voor vanaf 5 jaar. Of is het daar nu niet de tijd van het jaar voor ?

Die cijfers en letters in bad ga ik eens achteraan. Dat is ook echt iets voor hier! Als iemand weet waar die te vinden zijn: graag.

Ik denk dat Sint wat badspeelgoed gaat geven .

bertje1

bertje1

28-11-2010 om 11:12

Idee

badverf, badschuim en plak-vormpjes zijn hier nog steeds in (oudere kinderen!) of een hengel met visjes (watermuseum Arnhem)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.