Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bianca de ruyter

bianca de ruyter

10-09-2010 om 09:18

Bang op mijn kamertje en bedje

onze zoon daan is zonder aanleiding ineens erg bang geworden op zijn kamer en in zijn bedje hij ziet schaduw en hoort geluiden ,wij zien niks en horen niks ,maar met gevolg dat het iedere avond een gevecht met hem is om hem naar bed tekrijgen hij wil alleen bij ons in bed of beneden slapen er zijn nachten bij dan slaapt hij maar 4 a 5 uurtjes das veel teweining hij moet wel weer een hele dag naar school misschien herkend iemand dit ook in zijn eigen kind of heeft er ervaring mee en zou dit willen delen met mij
ik hoor het graag van jullie

groetjes bianca en daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

10-09-2010 om 09:42

Laat hem de oplosssing bedenken

Hoe oud is je zoon?
Wat hier erg goed helpt is om weinig ruimte te geven in de zin van uit bed, ander bed, mamas bed. Je blijft in je eigen bed, je hoeft niet te slapen. HOE zou u het gehad willen hebben? deur open? knuffel voor de deur? mama op de gang rommelen? licht aan? weet ik veel....
Zoon kwam zelf altijd met hele creatieve oplossingen (heeft zelfs een keer een heel groot bord geschilderd toen hij 4 was met daarop een grote cirkel met een monster erin en een kruis erdoor. Eronder schreef ik: verboden voor monsters!
Die zette hij voor zijn slaapkamer.
Ook helpt een dromenvanger bij hem heel goed.
Dus ga es een gesprekje aan. En laat hem bedenken hoe hij zichzelf rustiger voelt. Erken zijn gevoel, hij is bang dus niet zeggen: je hoeft niet bang te zijn, want hij is het wel. Je kan zeggen: ik kan me voorstellen dat je bang bent. In het donker ziet alles er ineens zo anders uit en dan samen donker maken: kijk es, wat is dat??? Dan licht aan: oh het is je knuffel. Zie je dat?
Zoiets....?

Bianca (ot)

Hoi Bianca,

ik ga er even vanuit dat dit je eigen naam is. Heb jij de laatste jaren van de basisschool bij een Henny en een Pierre in de klas gezeten?

Diana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.