Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Basisschool Al Ikhlaas Haarlem

Beste ouders,

Hebben jullie ervaring met basisschool Al Ikhlaas in Haarlem.

Annaniem2023 schreef op 08-09-2025 om 17:09:

[..]

Dat mensen denken dat er een god is die de hele dag op hen let, prima moeten ze lekker denken, maar georganiseerde religie geeft alleen maar ellende met mannen die allerlei regels bedenken waar anderen, vooral vrouwen, zich aan moeten houden.

Helaas vinden ook zeer seculiere levensovertuigingen dat vrouwen ondergeschikt zijn en daarom aan allerlei regels onderworpen moeten worden. Of het nou religie is of een andere ideologie, ze vinden allemaal wel dat bepaalde groepen uitgesloten en beperkt moeten worden en dat de wat oudere mannen vooral bovenaan de ladder moeten staan. De jonge mannen ondersteunen dat graag, want die hebben het uitzicht om omhoog te klimmen (niet de LHBTers natuurlijk) en vinden het systeem ook wel prima. Niks zo mooi als privileges waar je helemaal niks voor hoeft te doen toch, omdat je toevallig in het goede velletje op de goede plek geboren bent met het juiste leidingwerk.

Ik zie weinig voordelen aan het uitbannen van religies. Er komt altijd weer iets anders verstikkends voor terug. Bovendien is een monocultuur nooit goed, niet voor soorten en niet voor culturen of maatschappijen. Laat duizend bloemen bloeien. Als er nou eens een ideologie kwam die dat ondersteunde...

Kimdekim schreef op 27-08-2025 om 08:43:

[..]

Maar er vallen dus fors meer dan gemiddeld kinderen uiteindelijk terug. Bijna een kwart van de kinderen wordt te hoog ingeschat. ( ter vergelijking landelijk is dat 11%)

Waar die terugvalt aan ligt kan een interessante onderzoeksvraag zijn en de conclusie hoeft niet eens te zijn dat de advisering/ de basisschool daar een rol in speelt. 

Ik woon zelf in Haarlem, ken de school niet, maar wil wel graag reageren.

Allereerst raad ik je aan om je af te vragen: Waarom een Islamitische school? Is dat omdat je een Islamitische opvoeding verwacht? Of worden je kinderen nu op een andere school gepest om hun Islamitische opvoeding?

Ik raad je aan om je ook te verdiepen in dat we in Nederland veel interpretaties van de Islam hebben. De Al Ikhlaas kan een interpretatie hebben waar jij je helemaal niet in kunt vinden. Of waar jij je nu juist wel in kunt vinden, maar over een paar jaar niet meer. Wat doe je dan met je kinderen?

Ook heeft de Al Iklaas weleens in de krant gestaan omdat er nogal wat uhm... sociale problemen zijn. Als je dit zou weten van een andere niet-islamitische school, zou je je kinderen dan nog op die school willen hebben?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.