Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fiene

Fiene

19-12-2011 om 15:44

Bedtijden groep 8

Ik ben zeer beneiuwd naar de bedtijden van kinderen in groep 8.
dus hoe laat gaat jullie zoon/dochter naar bed, leeftijd 12/13 jaar groep 8

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

19-12-2011 om 16:01

Hier

een zoon van 10 (maar wel in groep 8) die tussen 20 en 20:30 uur naar bed gaat en dan meestal nog even leest. In het weekend wordt het vaak ietsje (maar niet heel veel) later. Hij is altijd vroeg wakker (net als de rest van het gezin) dus we hebben een heel gelijkmatig ritme.

Hier

een zoon van 11 in groep 8. Op schooldagen ligt hij meestal rond half 9 en mag hij lezen tot 9 uur. In het weekend moet om 22.00 uur het licht uit zijn. Hij is op zaterdag pas om 20.00 uur terug van scouting en soms kijken we dan met z'n allen een film en dan ligt hij pas om 22.00 uur. Hij gaat ook wel eens gelijk na scouting naar bed en dan kijkt hij zelf een dvd in bed.

Dochter

Dochter van 12, groep 8,gaat om 20.30 naar boven, en mag na douchen nog een kwartiertje lezen. Ik heb altijd het gevoel dat ik haar veeeeel te vroeg naar bed stuur maar dat valt als ik het zo lees wel mee dus. Overigens moet ik haar door de week echt wakker maken om 07.30

Bennikki

Bennikki

19-12-2011 om 21:35

Bedtijd dochter van 11

is ingeveer 9 uur door de week, ze slaapt dan rond half 10 met behulp van melatonine. In het weekend wordt het 10 uur, half 11. Voor zoon van 7 geldt trouwens hetzelfde, maar dan zonder melatonine..
Ze staan beide om 7 uur weer op, uit zichzelf.
Die cito is nog wel ver weg hoor, ik ga haar ook dan niet eerder naar bed doen denk ik, heeft toch geen zin.

Ook zoiets

Tussen half 8 en 8 beginnen met douchen en tandenpoetsen. Daarna lees ik voor tot ongeveer half 9. Als ik vind dat hij meer rust nodig heeft, stuur ik hem eerder. Als het nog gezellig is beneden, wordt het wat later. Op donderdag heeft hij training tot 20:30. Dan wordt het dus sowieso later. Op vrijdag en zaterdag gaat hij ergens tussen 22:00 en 22:30 naar bed. Overigens is hij 11 jaar, en hij slaapt in het weekend tot 9 of 10 uur uit.

jessica

jessica

22-12-2011 om 09:48

20.40 uur

gaat dochter 11 jaar groep acht naar bed. ideetje van mijn vriend. eerst om 8 uur, tweede om twintig over 8, derde om 40 over acht.

's morgens moet ik ze wel uit bed plukken. vaak gaan ze op hun kamer nog lezen of iets dergelijks. vroeger naar bed gaan helpt ook niet. in weekend verschillend, soms 21 uur, soms 22 uur. ligt m.n. aan sporten.

Vic

Vic

22-12-2011 om 09:52

Gut

Wat vroeg allemaal Laatst stond er een draadje in Puberteit en daar gingen 12/13-jarigen allemaal rond 22.00 uur naar bed, of nog later. Mijn brugklasser, nu 12, ging vorig jaar, in groep 8, rond 21.30 uur naar boven en dan om 22.00 uur het licht uit. Inmiddels is dat wel een half uurtje later, en ze moet om kwart voor 7 op.

Arawen

Arawen

22-12-2011 om 13:11

Inderdaad later

Je hebt gelijk hoor Vic... Mijn 12-jarige (van oktober) zit in groep 8 en moet op 21.30 naar boven. Dan is ie wel al in pyama en heeft zijn tanden al gepoetst. In het weekend wordt het vaak 22.30-23.00, afhankelijk van wat er op TV is. Door de week wordt ie wakker van zijn eigen wekker om 07.20 uur, is meestal geen probleem. In het weekend is het meestal zo rond 09.00 uur.
Nu moet ik wel zeggen dat hij alleen een oudere broer (17) heeft, die zelf zijn bedtijd regelt, en dat stimuleert niet het naar bed gaan... Ik denk dat kinderen met kleinere broertjes/zusjes eerder gaan. Overigens komt broer in het weekend meestal pas rond 12.00 uur boven water.. en hij gaat nog niet eens uit..

groetjes Arawen

Vic

Vic

22-12-2011 om 13:26

Arawen

Mijn 12-jarige is de oudste, maar ze heeft schijnbaar weinig slaap nodig. In het weekend gaat ze regelmatig heel laat naar bed, zo ongeveer als ik de lichten uitdoe (23.30 uur), en zit dan toch om 8 uur alweer beneden. Mijn jongste gaat dezelfde kant op. Ze is 6 en 19.30 uur redden we al vaak niet meer met naar boven gaan. Dan doen we een spelletje, mag ze nog even lezen en vaak gaat rond 20.15 uur pas het licht uit.

Ella2007

Ella2007

22-12-2011 om 22:52

Vroeg: 20.00 naar boven

Hier wel het record geloof ik: zoonlief gaat om 20.00 naar boven en om 20.30 gaat het licht uit. Hij wordt wakker met zijn eigen wekker om 7.00. Weekenden staat hij ook zo rond die tijd op, soms half uurtje later. Uitslapen kan hij niet in de weekenden (een dag sport en de andere dag is hij vanzelf vroeg wakker omdat dat zijn ritme is. ). Echte langslaper dus. Zijn zus is drie jaar jonger en heeft minder slaap nodig dan haar oudere broer. Het ligt dus echt aan het kind zelf. Ik slaap zelf ook het liefst zo'n negen uur per dag, dus hij heeft het niet van een vreemde.

irene

irene

23-12-2011 om 09:10

11 jaar, negen uur

Die van mij (net 11, brugklas) gaat om kwart voor negen (na zijn melatonine in te hebben genomen) naar boven. Rond 21.00 uur gaat het licht uit. Vaak slaapt ie heel snel, soms ligt ie lang(er) wakker. Om 7.00 uur moet ik hem wakker maken, is eigenlijk zelden uit zichzelf al uit bed. Later mag ie(door de week) niet want hij heeft zijn slaap echt nodig.
In het weekend mag er wel eens een programma worden afgekeken en wordt het een uur of half tien.
Volgens mij heeft zoon er zelf geen enkel probleem mee. Hij merkt zelf ook wel dat ie zijn nachtrust goed kan gebruiken.

Suze

Suze

23-12-2011 om 22:59

20.30 naar boven, maar...

ons 11 jarige groep-8-er gaat op haar vroegst 21.15 uur slapen. Als wij er niet bij blijven (licht uit doen/boek wegleggen), wordt het zo 22.30 uur (als ze aan het lezen is) - gebeurt te vaak.
Echte avondpersoon, kan soms slecht in slaap vallen en ligt ook soms 's nachts wakker, en komt 's ochtends haar bed niet uit (7 uur wordt ze langzaam gewekt), maar functioneert verder overdag (als ze eenmaal wakker is) prima.
In het weekend vaak 10 uur of half 11 pas naar bed.

Suze

Suze

23-12-2011 om 23:02

Melatonine vraag... (ot)

Ik zie trouwens verschillende melatoninegebruikende kinderen. Kunnen jullie toelichten waar dat precies voor is, en hoe je er aan komt? Nog bijwerkingen of nadelen?
Dochterlief valt nl. regelmatig slecht in slaap, helpt dat wellicht?

Rafelkap

Rafelkap

24-12-2011 om 08:18

Melatonine

Als je kind overdag prima functioneert zou ik het absoluut niks geven. Dan heeft je kind gewoon een andere slaapbehoefte dan de ouders uitkomt en daar ga je toch geen pillen voor geven Google maar eens op melatomine, wat het doet, het is vrij verkrijgbaar, maar als er echte slaapproblemen (vaak vicieuze cirkels, met niet kunnen inslapen, overdag moe, door vermoeidheid ook weer niet inslapen) zijn is het beter dit op doktersvoorschrift te krijgen.

Netel

Netel

24-12-2011 om 21:45

Half 10

Zoon van 12, groep 8, gaat om half 10 naar boven en gaat dan nog even lezen in bed. Eerder naar bed doen heeft weinig nut, hij kan dan echt niet slapen.'s Morgens opstaan is geen punt, hij kan er prima uitkomen.

irene

irene

31-12-2011 om 16:57

Melatonine / adhd

Ons ventje slikt melatonine omdat hij door het gebruik van ritalin voor zijn ADHD niet meer in slaap kan vallen. Toen hij nog geen melatonine voorgeschreven had gekregen door de kinderarts lag hij soms om 01.00 uur nog wakker en werd daar heel nerveus van.

Sinds de melatonine (3 mg per avond) gaat het prima. Koop je melatonine bij de drogist dan is de dosering vaak vele malen lager (0,1 mg per tablet). De verzekering vergoedt dit overigens niet....

Irene-vergoeding

Onze verzekering vergoedt wel de melatonine hoor.
(avero achmea)

irene

irene

03-01-2012 om 19:29

Vergoeding

Mamarijke, wij zitten ook bij Avero Achmea (aanvullend 2) maar ik moet het altijd zelf betalen....Toch nog maar eens bellen met de verzekering.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.