Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Belletjetrekseizoen is weer begonnen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith

Judith

13-03-2011 om 17:36

Wat ik een keer gedaan heb...

Na vier keer voor niets naar de deur te zijn gelopen, ging ik achter het raampje bij de voordeur staan. Toen er aangebeld werd deed ik meteen open en ik zei: zo, jij wilt wel heel graag binnenkomen. Ga daar maar zitten".
Kind schrok zich rot en ging in de gang op het bankje zitten. Ik ging gewoon weg, naar de woonkamer en verder met waar ik mee bezig was. Intussen bleef kind zitten, hoewel de voordeur gewoon open was. Hij was dus zeker niet opgesloten. Na 20 minuten vroeg ik of hij nog steeds zo graag bij mij binnen wilde zijn. Het antwoord laat zich raden. Nooit meer last gehad.
Ik weet natuurlijk niet of jouw buurmeisje ook zo zou schrikken. Het lijkt erop dat ze heeeel erg veel behoefte heeft aan aandacht. Misschien zou ik in zo'n extreem geval wel de voordeur op slot draaien en haar een uurtje laten zitten. Kom nou zeg, de hele buurt wordt hier agressief van. En dit meisje is al elf? Ze zou echt beter moeten weten.

Groet, Judith

Geerdientje

Geerdientje

13-03-2011 om 18:45

Weet je nog?

De mensen die het meest geïrriteerd reageerden waren altijd de leukste slachtoffers .... Al jouw acties horende, lijkt jij me het uitgelezen slachtoffer voor alle buurtkinderen (lekker spannend). Maar goed, je vroeg wat tips.
Wat nooit leuk was, als er niet open werd gedaan. Dus, heb je niet een raam vanwaaruit je zicht hebt op de deur? Of een briefje voor leveranciers (ooghoogte volwassenen, zodat de kinderen het niet kunnen zien) met een bel-code bijv 2x bellen ofzo. Of toch de bel uit en een briefje met verzoek te kloppen, roepen, ik denk maar een beetje hardop ...
Sterkte er mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.