Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Balletmama76

Balletmama76

23-01-2010 om 13:34

Beste vriend van dochter gaat verhuizen (lang)

De zoon van mijn beste vriendin is ook de beste vriend van dochterlief. Zelfde leeftijd, je zal het ook "puppy-love" kunnen noemen, want ze hadden ook al een tijdje verkering (wat ze op deze leeftijd eronder verstaan dan), maar hebben het uitgemaakt en zijn nu alleen nog maar heel goede vrienden.

Maar nu gaat dat jochie straks z'samen met zijn vader aan de andere kant van het land verhuizen.

Dochter en vriendje zijn hier natuurlijk helemaal niet blij mee en brengen elk vrij moment met elkaar door. Ik vindt het erg sneu voor de kinderen, en dat ze juist nu zo veel met elkaar rondhangen, baart me zorgen.

Maakt dat de afscheid straks niet alleen maar zwaarder voor allebei?

Aan de andere kant denk ik ook, dat ze zelfst het beste moeten weten hoe ze hiermee omgaan en ik me hiermee niet teveel mag bemoeien.

Het is dan geen afscheid voorgoed, want in de vakanties komt hij hier bij mijn vriendin en ze hebben ook allebei Hyves om in contact te blijven, maar toch, het zal wel een flinke verandering zijn.

Hoe kan ik dochter het beste hiermee helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2010 om 10:34

Oei

Dat onderwerp is hier in huis zeer gevoelig,
middelste zoon had een vriendin, nou ja, vriendin, het was zijn grote liefde. Deden alles samen zaten vanaf de psz bij elkaar tot halverwege groep 3, ook altijd naast elkaar. Stonden te kussen op het schoolplein. Echt beide hevig verliefd. Trouwen kinderen, alles al besproken.
Tot dat... het meisje ging verhuizen. Zoon heeft er heel veel last van gehad, veel pijn en veel verdriet. En nu.. we zijn inmiddels 2,5 jaar verder kan hij nog steeds geen foto's zien van hun twee. Als hij die ziet dan breekt zijn hart weer opnieuw. Hij heeft haar nog 1 keer gezien, toen ze op bezoek kwam op school ( hun school had vakantie en onze school niet) Hij begon hysterisch te huilen en wilde niet met haar praten.
Echt dit zit heel diep!
Sinds zij is verhuis is hij ook wel veranderd. Hij is een stuk minder zonnig!
Echte Liefde, onverwoestbaar.

Als ze later elkaar weer treffen, of weer vinden op hyves ofzo dan gaan ze misschien gewoon weer op dezelfde voet verder.
Want hij wil nog steeds met haar trouwen.
Hij is nu 8,5 jaar oud.
Groet, Polly

Balletmama76

Balletmama76

24-01-2010 om 13:57

Idd oei...

Jeetje Polly, wat zielig!

En hetzelfde staat dus nu dochter (9,5) en haar vriend te wachten.

Ze kennen elkaar sinds groep 1, maar pas sinds groep 3 zijn ze echt vrienden, omdat zijn ouders en wij toen buren werden. We wonen dus nogal maar enkele huizen van elkaar verwijdert, dus dit komt natuurlijk dubbel hard aan straks. Gisteren was zij er tot 9 uur s'avonds en vanochtend was zij maar net uit bed toen belde hij al, of zij langs wilde komen en binnen 5 minuten had zij zich aangekleed en was de deur uit.

En het lijkt ook alsdat ze weer verkering hebben, ook al wil dochter er niks over zeggen en doet zij wat geheimzinnig hiermee.

Hij is echt een leuke knul en ik vindt het erg zielig voor hun. 2 dagen geleden hadden ze knallende ruzie, dochter kwam overstuur thuis, 2 minuten later belde hij om zijn excuses aan te bieden en het uit te praten.

Zijn ouders zijn uit elkaar nu, daarom ook de verhuizing. Het had anders opgelost kunnen worden zodat het jochie hier kan blijven wonen, maarja, ouders willen allebei hun eigen weg gaan (wil hier niet nader op ingaan nu).

In ieder geval zijn de kinderen closer dan ooit tevoren en ik hou mijn hart vast hoe dochter hier straks mee omgaat, als hij echt weg is.

Balletmama76

Balletmama76

24-01-2010 om 14:17

Pelle...

Ik ga me er ook niet mee bemoeien, ze mogen zoveel tijd met elkaar toebrengen nu als ze maar willen.

En idd zo hebben ze tenminste nog een leuke tijd met elkaar.

Wel zit ik er erg mee, hoe ik dochter straks moet troosten (terwijl er geen troost is eigentlijk, alleen maar afleiding).

Balletmama76

Balletmama76

24-01-2010 om 15:13

Goed punt

Idd is het misschien het beste, om juist niet voor teveel afleiding te zorgen maar inplaats hiervan zulke afspraken te maken en hier nogal royal in te zijn ook. Waneer ze behoefde hebben om te bellen of te chatten, gewoon hun gang laten gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.