Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
medushi

medushi

04-03-2010 om 07:42

'beste'vriendje wordt ineens pestkop

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Heb de hele avond en nacht lopen piekeren ( ja ik weet dat dat niet gezond is). Mijn zoon van 10 heeft een vriendje X ( ze zijn elkaars beste vriendje) Er is altijd een 3e vriendje geweest Y, die dan met de ene en dan met de andere speelde, en soms met z'n 3en. Al een tijdje viel het me op dat X en zoon zo weinig meer speelden samen. Ik vroeg het aan zijn moeder ( met wie ik goed overweg kan) maar volgens haar was er niets. Vriendje X speelt nu veel met vriendje Y, net als gister. Nu belde mijn zoon op of hij mee kon spelen ( wat heel vaak andersom gebeurd) en vriendje Y zei dat het goed was.
Op de afgesproken tijd kwamen ze niet. 's avonds belde vriendje Y op om te zeggen dat vriendje X niet wilde spelen met mijn zoon. Ook heeft hij tegen andere kinderen gezegd dat mijn zoon niet met hun wil spelen ( wat helemaal niet zo is).
Het lijkt er een beetje op dat zijn 'beste' vriendje ineens kinderen tegen mijn zoon wil opzetten, en waarom is me een raadsel. Mijn zoon kan met iedereen goed overweg.
Ik vind het helemaal niet erg als ze niet meer met elkaar spelen, want als het niet meer klikt dan doe je er weinig aan, maar dat hij andere kinderen tegen mijn zoon opzet, daar baal ik van.
Ik heb de hele nacht liggen malen, Wat kan ik doen? Hoe pak ik dit aan? Ik wil het niet erger maken want dan wordt mijn zoon straks gepest, moet ik met zijn moeder praten?
Nou een heel verhaal, en misschien ook wel erg verwarrend, maar ik moest het even kwijt.
Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen om mijn zoon te helpen!
medushi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afwachten

Ik zou even afwachten, je bent er iets te druk mee bezig?

Laat het even rusten. Natuurlijk is het niet leuk wanneer je zoon's beste vriendje ineens anders doet dan anders, maar kids op die leeftijd switchen weleens en soms is de reden niet helemaal duidelijk.

Dat het vriendje in kwestie kinderen tegen je zoon zou opzetten, dat zegt het andere vriendje. En de waarde daarvan is moeilijk te bepalen.

Wacht het even af, en bespreek het met je zoon. Dat je even in de gaten kunt houden wat de ontwikkelingen zijn die eventueel gaan komen.
Je zoon moet zelf ook even zoeken misschien wat zijn plekje is in deze nieuwe ontwikkeling.

Je hebt al eens met de bewuste moeder gesproken, ik zou dat op korte termijn niet weer doen. Tenzij je elkaar wellicht op het schoolplein treft of in de buurt en je een mooie ingang zou hebben om het te bespreken. Er is nu nog niet echt sprake van pesten. Mocht dat wel zo zijn, dan kun je altijd alsnog de moeder aanspreken.

Maar laat je zoon het in eerste instantie even oplossen, geef hem die ruimte.

Zelfde aan de hand gehad

En hier draaide het er feitelijk om dat vriendje de vriendschap wilde beeindigen en dit niet rechtstreeks tegen zoonlief durfde te zeggen. Het begon met enkele vervelende pestincidenten op school, en daarna heeft de juf nog geprobeerd de zaak tussen beide jongens recht te trekken. Het vriendje bond toen een beetje in en maakte zelfs weer een enkele halve speelafspraken met zoonlief, maar uiteindelijk draaide het toch weer op hetzelfde gedrag uit. Het gedonder is pas gestopt nadat zoonlief zijn vriendje links liet liggen.

Dus blijkbaar was dat waar hij op uit was, maar durfde hij dat niet te zeggen. Voormalig vriendje doet nu weer aardig zoonlief en heeeeel aardig tegen mij, maar met elkaar optrekken doen ze niet meer. En voormalig vriendje heeft tegenwoordig dus ook een nieuwe beste vriend.

Het is erg zuur geweest voor zoonlief, ze waren al jaren goed bevriend en het was ook een flinke klap voor zijn zelfvertrouwen, maar nu lijkt hij zich er bij neer gelegd te hebben en zoekt hij weer zijn eigen weg. Ik hoop dat het bij jullie hier niet op uitdraait, maar ik herken er wel veel van. En zeker de 3-hoeksverhouding maakt het er niet minder ingewikkeld op. Daar begon het hier trouwens ook mee: dat ze opeens niet meer met z'n tweeen maar met z'n drieen gingen afspreken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.