Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lou

Lou

17-02-2013 om 17:12

Beter engels leren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-02-2013 om 19:27

Marjolein

Dochter in brugklas havo/vwo moet al engelse boekjes lezen, zoon op mavo ook vanaf de brugklas....dus zoals bij jullie gaat het zeker niet overal.

Lou

Lou

26-02-2013 om 19:36

Lezen en luisteren

Ik zit nog te twijfelen of ik luisterboeken zal aanschaffen, want de bieb heeft ze dus echt niet, althans geen leuke voor kinderen. Engelse series downloaden is gek genoeg ook nog niet gelukt. Ik ga nu Engelse films zoeken op internet. En anders toch maar af en toe de BBC aanzetten, ook al zijn daar nauwelijks kinderprogramma's meer op. Verder gaan we met boeken: Engelse DD is een uitstekend plan! Ik zoek vrolijk verder.

Annekke

Annekke

27-02-2013 om 06:57

Hier

Zoon hier hoefde pas halverwege de tweede een Engels boek te lezen en ok het viel hem mee maar toch is de DonaldDuck pocket moeilijker gebleken. Alleen kinderen die echt willen, zeer gemotiveerd zijn en behoorlijk talig lukt het om een boek te lezen op de basisschool. Die hebben ook echt niet al hun Engels in de klas opgepikt.

Lou kijk ook eens hier naar: http://www.esl-lab.com/ (doe het eerst even zelf en kijk of het wat is) of deze: http://wp.digischool.nl/engels/oefenen/ of http://www.oxfordowl.co.uk/Library/Index/?AgeGroup=1&Book=eBooks

Lou

Lou

27-02-2013 om 11:12

Yes

Annekke, dank! De link van oxfordowl biedt een schat aan luisterboeken die je kunt meelezen op je scherm. Zoiets zocht ik! Het taalniveau sluit niet aan bij de leeftijd van mijn dochter, dus ze zal het voorlopig moeten doen met kinderachtige verhaaltjes, maar dat vindt ze denk ik niet zo erg. Toch superleuk, die site.

Marjolein

Marjolein

27-02-2013 om 14:25

Link

Een link naar het lessysteem:
http://www.malmberg.nl/Voortgezet-onderwijs/Methodes/Talen/Engels/All-right-onderbouw/All-right-onderbouw.htm
Maar ik weet niet of je echt iets kunt inzien zonder licensie.
Er was hier een woordenlijst in omloop op papier met Engelse woorden die je minstens zou moeten kennen voordat ze naar het VO gingen. Ik heb hem helaas niet meer.
Van Uitgeverij Betelgeuze zijn er voor een aantal talen hele leuke Opstapboekjes.
Tv kijken en muziek luisteren blijft hier favoriet.

Marjolein

Marjolein

27-02-2013 om 14:27

Fio,

Dan hebben wij blijkbaar mazzel hier

Lego star wars op youtube

Goed idee Merel! Ik laat mijn Sem ook naar youtube-filmpjes kijken. En omdat hij van Lego houdt, heb ik op youtube de korte filmpjes van Lego Star Wars ontdekt! Voordeel: de filmpjes zijn kort dus houdt hij er zijn aandacht bij. Daarbij zijn ze ook gewoon heel grappig! Misschien een idee?

Fiorucci

Fiorucci

27-02-2013 om 17:58

Marjolein

Dat hangt van je kind af, de mijne is er blij mee..)

Roald dahl luistboeken

Ik heb toevallig een tijd geleden een paar van die audiobooks gekocht en later de hele serie ook. Als je interesse hebt in de losse audiobooks mail dan even op [email protected]. Wel even hier melden dat je hebt gemailed want dat adres gebruik ik niet veel. Ik woon in Engeland maar ben met de Pasen in NL en zou ze op kunnen sturen. Ik heb James and the Giant Peach, George's marvellous medicine, Fantastic Mr Fox en The Twits.

Toen ik die leeftijd had heb ik trouwens een aantal penpals gehad. Is dat niet iets ook? Met sommigen heb ik nu nog contact, heel leuk.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-02-2013 om 21:02

Jaaa penpals!

Petal, wat een goede tip. Daar leer je pas echt veel van. En Marjolein, ik geef zelf Engels met All Right en vind het een fijne methode. De website van de oude editie is wel wat overzichtelijker dan die van de nieuwe, trouwens.

Lou

Lou

28-02-2013 om 13:34

Petal

Wat een leuk aanbod, dankjewel! Ik heb je gemaild.
Penpals klinkt ook leuk maar dat zou ze nog veel te moeilijk vinden. Haar niveau Engels is echt laag.

Lou

Lou

28-02-2013 om 14:00

Petal2

Je mailadres doet het niet, heb je nog een andere voor me?

Lou

Heb even gekeken maar geen email gezien??

Lou

Ik heb net zelf geemailed en die kwam aan. [email protected]. Misschien kopieren en nog eens proberen? Jij mag mij ook een email adres geven en dan mail ik.

Lou

Lou

28-02-2013 om 15:33

Petal

Ik krijg nu na de derde keer verzenden geen foutmelding meer dus als het goed is heb je 'm!

Marjolein

Marjolein

01-03-2013 om 08:17

Mea proefrok

Wat leuk, een professional met dezelfde methode!
Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar volgens mij is de methode inderdaad wel goed. Ik vind ook de digitale pagina leuk.
Maar wat ik vooral heb gemerkt dat de cijfers enorm fluctueren met de uitleg van de docent(e). Dus Mea, zet hem op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.