Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bff best friends forever?

Mijn dochter (bijna 11) is erg verdrietig omdat haar beste vriendinnnetje een beetje wordt ingepikt door een ander meisje uit de klas. Ik heb mijn dochter gezegd dat ik vind dat iedereen met iedereen mag omgaan. Dus ook haar beste vriendinnetje mag dat. Dat begrijpt ze ook wel, maar het vriendinnetje laat mijn dochter wel erg links liggen plotseling. Mijn dochter hecht erg aan de vriendschap, omgekeerd blijkbaar minder. Ze heeft het ook al eens besproken met haar vriendinnetje, maar die verzekerde haar dat ze nog steeds BFF waren. Ik weet niet zo goed wat ik mijn dochter moet adviseren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

05-01-2011 om 09:04

Lijkt me helder

Ze moet leren haar eigen weg te zoeken. Blijven hangen in dat ene vriendinnetje wat haar links laat liggen is niet handig, dus zorg dat ze zich op nieuwe vriendinnetjes richt. Ze hoeft niet het ene vriendinnetje niet meer als zodanig te beschouwen, maar moet zich ook op anderen gaan richten.
Grote kan dat als vriendinnetje ziet dat je dochter ook contacten kan leggen met anderen zij weer aantrekkelijker wordt om contact mee te zoeken. En voor dochter wordt zij minder belangrijk; de lading gaat eraf en ze leert meer contact te leggen.

koentje

koentje

05-01-2011 om 09:05

Dat moet zijn:

grote kanssssssssssssssssssssssssssssss

Jesse_1

Jesse_1

05-01-2011 om 10:51

Hier andersom

Onze oudste heeft zijn beste vriend 'afgedaan'. Uit netheid heeft hij nog tegen zijn ex-beste-vriend gezegd dat hij twijfelt wie zijn beste vriend is, maar het is duidelijk dat hij steeds meer afstand neemt en met anderen om gaat. En ze waren echt _dikke_ vrienden en dat kwam voornamelijk van onze zoon uit.
Ik vind het sneu (moeder van vriendje is ook nog eens een vriendin van mij), maar herken het zelf van vroeger. Als het over is, is het soms echt ook heel erg _over_. Alles wat leuk leek aan die vriendin, is opeens irritant enz.
Mijn advies: adviseer je dochter niet te veel te trekken aan vriendin (dat wekt juist irritatie op), en zelf ook eens rond te kijken en andere contacten te leggen.
Wel vervelend hoor! Jesse

buzz

buzz

05-01-2011 om 15:26

Heb zelf nooit beste vrienden gehad, wel veel vrienden maar geen beste.
Tegen de ene veretelde ik dit en tegen de andere dat, met de ene speelde ik graag dit en met de andere dat. Dat zie ik bij mijn kinderen ook. Beste buitenspeelvriendje, beste afspreekvriendje uit de buurd en beste afspreekvriendje uit de klas, nee mama met die speel ik altijd op het schoolplein.
Mijn dochter heeft wel een beste vriendin, hoe jong ze ook is, en ik kan er niet heel goed tegen merk ik, dus stimuleer ook eens met een ander af te spreken.
Misschien is advies geven met andere af te spreken beter als advies geven over die ene vriendin.

Moek

Moek

05-01-2011 om 23:05

`uitgemaakt` via hyves

De BFF van mijn dochter heeft in de vakantie officieel gezegd dat ze haar BFF niet meer was, nog wel via Hyves. Dat `forever` moet je dus kennelijk niet te letterlijk nemen. Inderdaad, een beetje diversiteit in de vriendenkring is niet verkeerd. Als dat op school niet kan, dan via de hobby of zo.

CCBloom

CCBloom

06-01-2011 om 17:44

Kriegel

Ik word altijd zo kriegel van het ver-amerikaansen. En het overdreven gedoe erbij. BFF. Yeah right.... Mijn dochter wordt een beetje zenuwachtig wanneer haar dansvriendinnetje zegt dat ze BBF's zijn, want ja op dansen zijn ze dikke maatjes, en ze zien elkaar ook wel buiten het dansen om, maar niet op school. Ook op school wil ze er gewoon bij horen zonder BFF van iemand te zijn. Ze wil niemand teleurstellen. Ze zegt ook dat haar nichtje, haar beste vriendinnetje is. Ookal zien ze elkaar niet vaak, ze delen veel samen.
Ik zie zo vaak wispelturigheid bij meisjes die elkaar BFF noemen en elkaar dan via hyves weer bespotten of zelfs uitschelden. Nee laat maar. Ik hoop dat mijn dochter zo blijft denken zoals ze nu doet. En dat ze dikke maatjes blijft met haar nichtje.

Jade

Jade

07-01-2011 om 22:05

Mijn dochter...

...heeft ook een BFFE, waar ze HVJ

Ze speelt ook met andere meiden, maar het allermeest met haar BF. Inderdaad, als er ruzie komt staat ze alleen....ik vind het belangrijk dat ze ook met anderen omgaat.

Ik had laatst het dochtertje (5) van mijn zus aan de lijn en toen ik neer wou leggen riep ze: "HVJ....niet te breken"......gut, je kunt merken dat ze twee grotere zussen heeft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.