Suz@nne
28-08-2013 om 21:24
Bijna nachtzindelijk, maar bang voor het donker
Hallo, wie weet kunnen jullie mij tips geven over het volgende:
Mijn zoontje is nu 5 jaar. Hij slaapt met een luierbroekje. Deze is vaak 's morgens helemaal zwaar van de plas. Een paar keer per week lekt hij zelfs door, waardoor ook het bed nat is. We vermoeden dat dit een "vroege ochtendplas" is. Op zich allemaal geen probleem, uiteindelijk wordt ieder kind zindelijk.
Maar nu: al een aantal keer is ons zoontje met een droge luier wakker geworden. Goed nieuws natuurlijk! Het ventje wil zelf ook ontzettend graag droog blijven. Maar deze week was zijn bed toch ook weer een paar keer helemaal nat. Hij vertelde me, dat hij 's morgens zó ontzettend nodig moest plassen, maar niet naar de badkamer durfde te gaan.. Hij is daarna dus weer ingeslapen en heeft alles laten lopen.
Zijn lijfje is dus klaar om droog te blijven, maar hij durft niet te gaan plassen! Het manneke is altijd erg bang voor spoken en monsters en is er van overtuigd dat ze er echt zijn in het donker.. De herfst is in aantocht, dus de ochtenden zullen alleen nog maar donkerder worden.
Hoe help ik dit ventje nou? Hebben jullie ideeen?

Suz@nne
28-08-2013 om 21:27
En oh ja..
...zo'n natte plek in zijn bed weerhoudt hem er niet van om toch heerlijk uit te slapen!
Zucht.

Misdreavus
28-08-2013 om 21:45
Meedenken
Helpt het als hij een lampje heeft dat hij mee kan nemen? Zoals Spöka lampjes van de IKEA ofzo, die had een nichtje van mij om dezelfde reden. Die werd overdag opgeladen en dan lag hij 's nachts in haar bed zodat ze hem makkelijk kon vinden.
Mijn dochter slaapt op zolder en haar probleem was dat ze het niet haalde helemaal naar beneden, dus zij had een potje op haar kamer. Als het alleen de ochtendplas is staat er ook niet de halve nacht een vol potje op de slaapkamer. Ideaal is het natuurlijk niet, maar steeds een nat bed is ook niet fijn.

judiths mama
28-08-2013 om 21:57
Lampjes
Her en der lampjes in het stopcontact? Niet alleen in zijn kamer, maar ook op de gang?

Suz@nne
28-08-2013 om 22:10
Nerina en judiths mama
Dank jullie wel!
Ik zal eens met hem overleggen of een lampje meenemen hem zou helpen. Mijn zoontje is wel van het type Kleine Beer (van het boek "Weltrusten Kleine Beer"): als hij met een lampje loopt, is het om hem heen nog steeds te donker. Hij is bijvoorbeeld ook als de dood wanneer het buiten donker is en de gordijnen nog open staan en het licht in zijn kamer aan is. Hij zet dan geen stap in zijn kamer, totdat ik de gordijnen dicht heb gedaan.
Er is op de gang helaas geen stopcontact voor een extra nachtstekker.
Misschien kan ik het licht in de badkamer aan laten 's nachts. Moet ik wel even over mijn milieubezwaren stappen..

Tijgeroog
28-08-2013 om 22:57
Bedlampje
En een lampje bij het bed, een leeslampen ofzo, met meer licht dus. Dat hij aan kan doen, en dan eventueel het licht in z'n kamer en in de gang aan doen, dan kan hij zelf steeds meer licht maken.

Hanne.
29-08-2013 om 08:13
Milieubezwaren
Om over je milieubezwaren heen te komen.
Een nat luierbroekje weggooien en/of nat beddegoed wassen is natuurlijk ook niet helemaal milieu vriendelijk.
Kan je evt met een tijdschakelaar werken. Dan gaat het lampje (bv) pas om 4 uur 's nachts aan. Lijkt me royaal optijd voor de ochtendplas.

Rafelkap
29-08-2013 om 08:40
Gewoon: lampje bij zijn bed en een po of potje op zijn kamer.
Mijn oudste heeft zijn kamer op zolder en het is geen doen om twee trappen naar beneden te lopen voor de wc, dan worden we allemaal wakker. Zo lossen wij dit op.

Dalarna
29-08-2013 om 10:14
Simpel
Wij hebben gewoon lampjes op (oplaadbare batterijen) die aangaan op beweging. Mijn zwager had ze vooral in het oude huis omdat ze een lastige trap hadden dus die lampjes stonden in de hoeken van de treden.
Ideaal, jij kunt er eentje onder zijn bed leggen, die gaat dan aan als hij een voet uit zijn bed steekt. Eentje op de overloop die aangaat als zijn deur open gaat en eentje in de badkamer. De exemplaren die wij hebben kun je ook ophangen aan een schroef/spijker.

Marie
29-08-2013 om 12:49
Stopcontact overloop / gang
Hoi
Je zegt dat er op de gang (overloop?) geen mogelijkheid is voor een extra stekker. Maar er zit wel een stopcontact? Dan doe je daar toch een verdeelstekker in? Bijvoorbeeld zoiets?
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0226311/Stopcontact-verdelers
Heeft hij nu helemaal geen nachtlampje op de kamer? Die hebben onze meiden vrij lang gehad.
Verder geef ik ook de tip van de po op zijn kamer.

Merel
29-08-2013 om 17:10
Zelfde als dalarna
Wij hebben ook zo'n nachtlampje die een bewegingssensor heeft, deze verlicht de hele overloop en springt aan als je langs komt lopen (je kan hem overdag uitzetten en 's nachts op automatisch aanspringen zetten) hij gaat bij ons op batterijen en we hebben er dus oplaadbare in gedaan. Hij hangt aan een spijkertje op een strategische plek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.