Fleur
05-10-2012 om 18:31
Billen schoonmaken
Ben ik de enige met een kind van 7 die nog steeds niet goed zijn billen kan afvegen?Vooral als zijn ontlasting *natter* is dan normaal zitten zijn hele billen onder.

Vic
05-10-2012 om 19:10
Vast niet
Je bent vast niet de enige Als het goed is moet je wel merken dat het steeds beter gaat. Dat is hier i.i.g. wel het geval, maar nog niet altijd perfect (kind van 7,5).

Triple
05-10-2012 om 22:02
Nat
Vochtig toiletpapier werkt voor veel kinderen gemakkelijker.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

troelahoep
05-10-2012 om 22:39
Lesje billenvegen?
hielp hier erg met onze destijds vijfjarige. Instructies geven aan het kind (heel letterlijk, dus echt zo van je neemt 3 velletjes papier, die vouw je op, dan veeg je je billen af, je vouwt het papier dubbel, nog een keer vegen, nouja je kent het wel De onderbroeken zijn sindsdien een stuk schoner! Niet brandschoon, maar dat komt vanzelf, denk ik dan maar.

Mea Proefrok
06-10-2012 om 11:15
Ik doe het nog zelf
Onze dochter heeft 'nette' poep, maar ik veeg altijd nog even na. Gelukje is dat ze meestal 's avonds poept.

Tijgeroog
06-10-2012 om 14:17
Nat papier niet handig
Want dat mogen ze niet achter zich inde wc laten vallen, maar moet (vies!) in het afvalemmertje. Word ik ook niet blij van.
Hier gaat het best goed, soms een vlek in de onderbroek, maar daar maak ik me maar niet druk om. Ik moet trouwens zeggen dat ik het op die leeftijd niet fijn meer vind als spelende vriendjes vragen of ik hun billen af wil vegen.

Tineke
06-10-2012 om 16:43
Nat papier
Je neemt wat toiletpapier, en houdt dat heel even onder de kraan. Dat is nat wc-papier, en dat kan gewoon doorgespoeld worde. Het gaat zoveel makkelijker dan droog papier.
En kijken na het afvegen, pas wanneer het papier schoon is, dan pas zijn de billen schoon. Tja, dat kost in het begin weleens een halve rol, maar ja, ook dat wordt steeds beter.

Temet
06-10-2012 om 22:06
Nee
Nee Fleur, je bent niet de enige. Hier nog zoeen. Hoewel, hij is nog geen 7. Maar over een week wel, en ik heb niet de illusie dat het dan allemaal vlekkeloos (letterlijk en figuurlijk) verloopt.
Wat overigens wel weer oneerlijk is, is dat zoon om onnaspeurbare reden veel vaker poep heeft die enorm blijft plakken, terwijl ik bij peuterdochter - die toch hetzelfde te eten krijgt - altijd zo klaar ben. Kennelijk een andere darmflora ofzo.
Inderdaad doen wij ook de truc met het vochtig gemaakte wc-papiertje. Niet te nat, want dan krijg je weer stukjes wc-papier tussen de billen
Groeten,
Temet

koentje
08-10-2012 om 10:18
Temet
Plakkende ontlasting vertelt iets over de darmflora inderdaad. Het schijnt te wijzen op een slechte vetvertering.
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=537&id=605&page=9