Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Muizemeisje

Muizemeisje

18-10-2011 om 22:44

Billen zelf afvegen

Ik weet absoluut niet meer wanneer mijn oudste dat kon. Dus vandaar deze vraag, mijn dochter van 5 kanhaar plas wel afvegen, maar de billen iet, ze probeert het wel, maarkan er niet bij. Nu vroeg ik me eigenlijk af vanaf wannneer ze dat eigenlijk kunnen.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

18-10-2011 om 23:32

Pfoe

In mijn herinnering heeft dat te lang geduurd maar wanneer het was....
Had wel laatst meisje van zes te logeren en die kon ook nog wat hulp gebruiken... Zeker bij meisjes vind ik dat belangrijk.
Maar waarschijnlijk is dit er weer zo eentje van 'kindafhankelijk'...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

19-10-2011 om 08:25

Ook nieuwsgierig

Mijn zoontje van 5,5 jr komt er gewoon nog niet bij. De lengte van hun armen is in verhouding nog kleiner dan die van ons. Ben benieuwd wanneer dat bijtrekt!

elsje78

elsje78

19-10-2011 om 09:02

Hier

mijn dochter "moest" het eigenlijk kunnen toen ze naar school ging, maar de eerste maanden heeft de juf nog altijd geholpen. Vanaf dat ze 4,5 was deed ze het zelf, maar heb thuis nog heel lang nageveegd zeg maar. Maar ze kon er toe wel bij als ze het staand deed. Nu ze het zittend kan, gaat het een stuk beter, ze is ruim 5

Groetjes

Tijgeroog

Tijgeroog

19-10-2011 om 09:21

Hier zelf

Mijn meisje van net 4 doet het zelf. En ze is erg klein voor haar leeftijd, maar ze kan er zelf bij. Ze moet er wel goed haar best voor doen.

Tikkie ontaarde moeder

Tikkie ontaarde moeder

19-10-2011 om 10:55

Bijna 7

Mijn dochter is bijna 7 en ze vraagt nog regelmatig of ik haar billen kan afvegen. Als ze het zelf doet gaat het nooit zo goed, dus dat doet ze zo min mogelijk.

Ruim 6,5

Dochter is ruim 6,5 en roept nog steeds iedere keer of ik haar billen af kan vegen. Ik heb eigenlijk geen idee of ze het zelf zou kunnen en het gemakzucht is of dat ze het echt niet kan of misschien is het gewoon wel gewenning.
Ik kan me ook niet herinneren wanneer zoon het zelf kon.

Muizemeisje

Muizemeisje

19-10-2011 om 19:38

Maar

hoe om kunnen de meisjes die het kunnen dan. Ik leer het mijn dochter niet tussen haar benen door zodat ze van achter naar voren afveegt, maar dat ze het buiten om leert zeg maar en dan van voren naar achteren.
muizemeis

Tikkie ontaarde moeder

Tikkie ontaarde moeder

19-10-2011 om 19:44

Hoe?

Nee, natuurlijk niet tussen de benen door. Dan is het alleen maar moeilijker. Gewoon zoals iedereen het doet, vanf de achterkant en dan van voor naar achter vegen. Mijn dochter eindigt dan op haar rug, of ze vergeet de helft. Op haar 15e zal ze het toch wel kunnen?

Ely

Ely

19-10-2011 om 20:18

Hahaha tikkie ontaarde moeder

'gewoon zoals iedereen het doet'
Hoe weet je dat nou, hoe iedereen het doet? Wezen kijken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Beertje37

Beertje37

19-10-2011 om 21:44

3 jaar 10 maanden

Dochter doet het helemaal zelf en erg netjes. Doortrekken lukt nog niet, dus ik weet nog wel wanneer ze gepoept heeft.

beertje

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 08:42

`tikkie ontaarde moeder

Uit een oude discussie op ool weet ik dat niet iedereen het zo doet
muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 08:42

Dat vindi k een goeie tip.
muizemeis

Hombre

Hombre

20-10-2011 om 13:09

Snoepje

Mijn zoon van 5,5 deed het zo als de dochter van Nerina. Sinds een paar weken staat er een pot M&M's op de kast. Als hij het helemaal zelf heeft gedaan krijgt hij er eentje (en z'n kleine broertje ook). Werkt perfect.

Bij kleine broer die net een keer zijn eerste plas op het potje heeft gedaan is het kwartje (of M&Mpje) nog niet gevallen.

Tikkie ontaarde moeder

Tikkie ontaarde moeder

20-10-2011 om 14:20

Muizemeis

Meen je dat?! Dan heb ik die gemist. Ik ga eens zoeken in het archief.

bambam

bambam

20-10-2011 om 15:05

Nog niet

dochter is 4 en kan het zelf nog niet goed genoeg dus help ik nog gewoon.

Overigens, ons buurmeisje (ook 4) komt hier veel spelen en ik kan de klok er op gelijk zetten dat ze binnen 20 minuten na binnenkomst gepoept heeft.

Ik kan er maar niet aan wennen de billen van een ander kind schoon te moeten vegen - is dat gek?

dc

dc

20-10-2011 om 18:11

Bambam

Nee, ik vind het vreselijk! Terwijl ik er met mijn kinderen geen problemen mee heb.

Hombre

Hombre

20-10-2011 om 20:20

Vreemde billen

Ik moet er ook niet aan denken. Maar als het dan ook nog een vriendinnetje is zie ik het helemaal niet zitten, dat vind ik voor een man dan weer extra complex. (ik heb alleen jongens)

Of is dat onzin? Hoe zouden jullie het vinden als de vader van een vriendje de billen van je dochter afveegt? Geen probleem? Of toch een beetje...

Massi Nissa

Massi Nissa

20-10-2011 om 21:07

Andere billen, brrrr

Heb vandaag nog mijn nichtje van anderhalf verschoond en ik stond bijna te kokhalzen, zo vies vond ik het. Mijn dochter is bijna vijf en kan het voor geen meter, zelf afvegen. Tenzij ze elders is en wij niet kunnen helpen, vegen wij ouders af.
Groetjes
Massi

Tikkie ontaarde moeder

Tikkie ontaarde moeder

20-10-2011 om 21:34

Geen problemen mee

Ik had er nooit problemen mee om billen af te vegen van vriendjes. Inmiddels doen die bijna 7-jarigen dat natuurlijk allemaal zelf. Als mijn dochter elders is doet ze het trouwens ook gewoon zelf, maar ze probeert het wel zoveel mogelijk uit te kienen dat het alleen thuis nodig is.

Irene

Irene

22-10-2011 om 19:25

Hier

De oudste 2 konden het al wel toen ze 4 waren, maar zoon 3 is nu ruim 4 en een half en kan het echt nog niet. Hij kan er gewoon niet goed bij en dat kan ik mij van die andere 2 niet herinneren. Net of zijn armen te kort zijn ofzo. Is dat niet raar?
Ik vind het op zich niet zo'n punt, maar ik vind het wel vervelend als hij ergens anders is en een ander zijn billen moet afvegen. Niet voor hem hoor (ik zou het ook echt geen punt vinden dat een man de billen van mijn dochter afveegt bijv.), maar meer omdat ik het voor die andere persoon vervelend vind (wat versterkt wordt als ik hier lees hoe vervelend sommigen het vinden om vreemde billen af te vegen...)

Flora

Flora

23-10-2011 om 16:21

Hier

een 5 jarige die *schoon* poept,maar nog niet zelf kan afvegen, en ééntje van zes, die niet zo *schoon* poept en het ook nog niet kan, hij geeft aan het op school wel te kunnen,wc´s zijn lager,maar thuis niet, hij *schaamt* zich er volgens mij nu wel een beetje voor, en hij doet ook echt zijn best,maar echt schoon kan ik het niet noemen,is er een truukje voor om het ze te leren ofzo?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.