Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Binnenspeeltuin

wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)

En heeft iemand goede tips om het leuk te houden?

Peiling

wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)
39 stemmen
0%
44%
38%
18%
0%
0%
0%

hou het kort, starter cadeautjes en verjaardagstaart (kan ook plak cake zijn), laat ze spelen en eindig met friet en snack. Zo krijg je de 4 uur wel vol.
Wij nodigden ook familie uit op locatie en konden zo met meerdere mensen een oogje in het zeil houden.

Ik heb gestemd voor 2 uur, omdat ik er van uitging dat niet het hele feest op locatie plaats vindt. Thuis cadeautjes en taart doen, maar de locatie, daar spelen en dan weer thuis eten. Als je alles daar last verzorgen heb je inderdaad misschien 4 uur nodig.

met kleuters zou ik dat helemaal niet doen. Veel te onoverzichtelijk.
Cadeautjes, taartje en een paar spelletjes in de speeltuin om de hoek(of gewoon bij je thuis) is meer dan genoeg.
Het leuk houden doe je door het niet te groot te maken.

yasmijn27 schreef op 10-07-2026 om 07:47:

Cadeautjes, taartje en een paar spelletjes in de speeltuin om de hoek(of gewoon bij je thuis) is meer dan genoeg.

Miss heeft TO geen zin in thuisfeestje, ik zou zo'n 3 uur aanhouden voor alles. 

Ik heb gestemd voor twee uur. 
20 minuten cadeautjes, taart en limo. 
30/40 minuten spelen. 
30 minuten friet en snacks 
Misschien nog even spelen. 

Tip: vraag of de ouders de kinderen daar komen halen. Wegbrengen na zo'n drukke dag is voor de jarige vooral wachten tot het voorbij is. 

yasmijn27 schreef op 10-07-2026 om 07:47:

Ging hier prima hoor, in zo'n binnenspeeltuin vermaken ze zich kostelijk en is naar mijn ervaring echt niet onoverzichtelijk, het is ook gemaakt voor de doelgroep. Ook leuk om het op een andere locatie te doen, speeltuintje om de hoek komt de jarige al zo vaak, dan is een binnenspeeltuin net wat meer bijzonder en dat mag op een feestje.

Zien ouders er misschien soms zelf tegenop, dat het allemaal zo kort en simpel moet . Oprechte vraag.

Kampeerder schreef op 10-07-2026 om 08:21:

Ik heb gestemd voor twee uur.
20 minuten cadeautjes, taart en limo.
30/40 minuten spelen.
30 minuten friet en snacks
Misschien nog even spelen.

Tip: vraag of de ouders de kinderen daar komen halen. Wegbrengen na zo'n drukke dag is voor de jarige vooral wachten tot het voorbij is.

Ik vind dat best wel kort, een speelafspraak duurt op die leeftijd ook al langer. Maar goed mijn kinderen hadden er ook geen last van. Voor een kind wat misschien stijf staat van de spanning is het wellicht anders.

ik vond 3 uur prima.
2 uur is wel snel voorbij als je ook nog wil eten.
Thuis feestje met 4 en 5 jarige kleuters is 2 uur wel genoeg. (Tenminste bij ons )

Wij gingen daarheen uit school op woensdagmiddag. Daar aangekomen patat eten, drinken en cadeautjes, dan spelen, nog een rondje limonade en rond een uur of 16.00 weer op huis aan. Dan brachten we de kinderen thuis. Ik heb gestemd voor 3 uur. Daar kom je moeiteloos aan.

Op die leeftijd is een thuisfeestje mooi genoeg. Drie uur.

Ouders laten halen en brengen. Cadeautjes, plak cake versieren met slagroom en frutsels, spelen en/of knutselen.

Vooral niet teveel plannen/indelen. 

Zoete popcorn uit je vloerkleed peuteren is lastiger dan paprikachips... 🙄

Met kleuters bedoel je hopelijk 6+. 4 jarige hebben naar mijn mening ontzettend veel begeleiding nodig. Zeker als het een zo'n enorme speeltuin is. Ik had trouwens gestemd voor 3 uur (een uurtje thuis en dan 2 uur spelen), ben bang dat als je het langer doet al die kindjes (en misschien jij ook) oververmoeid gaan raken.

FruitMoeder schreef op 10-07-2026 om 09:46:

Met kleuters bedoel je hopelijk 6+. 4 jarige hebben naar mijn mening ontzettend veel begeleiding nodig. Zeker als het een zo'n enorme speeltuin is. Ik had trouwens gestemd voor 3 uur (een uurtje thuis en dan 2 uur spelen), ben bang dat als je het langer doet al die kindjes (en misschien jij ook) oververmoeid gaan raken.

Met 4 vier je meestal geen feestje. 5 jaar is het eerste echte partijtje en dan kan een binnenspeeltuin prima. Wij deden toen overigens poppentheater. Ging ook goed, want de drukke vriendjes van mijn jongste hadden toen al tijdens de taart het huis afgebroken. Daar ging ik dus mooi niet meer aan beginnen.

Alleen spelen en eventueel tussendoor wat drinken: max. 2 uur.
Het hele feestje, inclusief cadeautjes en eten: 2.5-3 uur.

Wij hebben veel van dat soort feestjes gehad. Met kleuters was het meestal 14.00 uur ophalen van school, met auto naar de binnenspeeltuin. Daar cadeaus uitpakken, drinken (taart deden we niet) en spelen maar. De feestjes waren bijna altijd 17 uur afgelopen, een enkele keer 16.30 uur. En ooit 1x tot 18.00 uur.
Dit werkte eigenlijk allemaal prima. 

Als ik zelf organisator was nam ik wel altijd een paar kleine speeldingen (en later ook Duckjes) mee, voor de enkeling die toch na 1.5 uur een beetje overprikkeld bij de tafel kwam. 

Gingergirl schreef op 10-07-2026 om 09:02:

[..]

Ik vind dat best wel kort, een speelafspraak duurt op die leeftijd ook al langer. Maar goed mijn kinderen hadden er ook geen last van. Voor een kind wat misschien stijf staat van de spanning is het wellicht anders.

Dan mogen de ouders van dat kind dat strak staat van de spanning vast eerder langskomen om op te halen.

ik zie ook het probleem niet.

externe locatie fijn ook om thuis geen gedoe te hebben. Spelen doen kinderen met alle liefde.

Iedereen hartstikke blij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.