Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bizarre vragen en eisen bij speelafspraak


Bijtje82

Bijtje82

17-01-2022 om 19:30

niet_rechts schreef op 17-01-2022 om 19:09:

Decembermamma: als kind hoor je kind te zijn en daar horen geen significante huishoudelijke taken bij. Wat vreselijk dat je moeder geen veilige, waarmee omgeving creëerde voor jou. Hartje voor jou

Bijtje82: wat een nare tijd heb jij gehad, zo lang. Ik hoop dat je hulp hebt om het verleden te verwerken. Ook voor jou een hartje

Nee geen hulp. Daar heb ik persoonlijk geen behoefte aan. Het heeft me wel gevormd tot wie ik ben en kan daardoor soms ineens heel afstandelijk lijken of compleet dichtslaan.

Maar ik heb liever dat men mij leert kennen voor wie ik nu ben en niet dat mijn verleden bepalend is voor hoe men mij behandeld. 

Apiejapie

Apiejapie

17-01-2022 om 19:38 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 17-01-2022 om 18:47:

[..]

Ik heb tot op de dag van vandaag weinig vrienden.

Maar dat heeft meerdere oorzaken. Ben zo'n 20x keer verhuisd in m'n leven, had een vreselijke stiefpa die z'n handen niet thuis kon houden. Hoorde uiteindelijk eigenlijk nergens bij en had nul zelfvertrouwen.

Dat zelfvertrouwen is eigenlijk nu pas een beetje van de grond gekomen, mede dankzij de meest geweldige man die ik een jaar geleden ben tegen gekomen.

Of nou ja, ken hem veel al langer, maar hebben pas sinds juni een relatie.

Dan ben je bijna 40 en heb je het gevoel dat je al die jaren ervoor niet echt geleefd hebt, maar aanwezig was in je eigen leven.

Dat vind ik oprecht verdrietig om te lezen. Dat zou geen kind mee moeten mogen maken. Ik hoop met héél mijn hart dat je nu een geweldig leven zult hebben. Dat al die verborgen zonnestralen nu maar volop haar best voor jou gaan doen om te stralen. 

jeetje Bijtje82 dat is wel wat hoor! Heb je nooit dat je je eigen gedrag wil verklaren?
Ik hoop dat je de komende jaren dan dubbel en dwars geniet van al het moois wat er op je pad komt. Mooi dat hij de echte Bijtje mede naar boven heeft gehaald (heb je natuurlijk zelf gedaan, maar soms is het goed dat iemand je (h)erkend)

@LydiaDietz herkenbaar ook vaak gehoord dat ik arrogant ben, maar ik durf(de) in sommigen gevallen gewoon niets te zeggen. 
mij geloof dus ook niet zo dat mensen het wel merken, ik vind vooral dat mensen hun oordeel snel klaar hebben (ikzelf ook merk ik) omdat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader kijkt 

Bijtje82

Bijtje82

17-01-2022 om 20:07

Apiejapie schreef op 17-01-2022 om 19:38:

[..]

Dat vind ik oprecht verdrietig om te lezen. Dat zou geen kind mee moeten mogen maken. Ik hoop met héél mijn hart dat je nu een geweldig leven zult hebben. Dat al die verborgen zonnestralen nu maar volop haar best voor jou gaan doen om te stralen.

Niet alle 40 jaren waren kommer en kwel natuurlijk, maar heb ook niet echt vol kunnen genieten. Voel me absoluut niet zielig hoor en zo wil ik ook niet gezien worden. Het waren vooral mijn kinderjaren die een hel waren, zou er een boek over kunnen schrijven 🙈

Alleen voel ik me soms eenzaam, maar dat is vaak van korte duur. 

Heb drie schatten van kinderen, het grootste rijkdom dat ik bezit. En een enorme berg liefde. Dat maakt veel goed. 

@Fidodido. 

Nee, dat gevoel heb ik eigenlijk niet. Mijn ex heeft nooit iets van mijn verleden af geweten. Hij weet dat mijn jeugd erg slecht was, maar heeft er nooit naar gevraagd. Als hij er naar had gevraagd had ik het hem verteld, maar na 11 jaar kent hij me nog steeds niet.

Mijn huidige vriend is heel anders daarin. Wil wel graag dingen weten, maar net zo nuchter als ik. Fijn dat hij het weet, maar we kijken vooruit. Wat geweest is, is geweest. Wij kunnen ook uren kletsen, over alles en niks. Heerlijk.

Maar goed, we dwalen af. 

Het ging hier over ontaarde kinderen en de daarbij horende ontaarde ouders. 😜

Mijn partner heeft ooit eens (perongeluk) een klasgenootje van een van de kinderen mee naar huis genomen. Terwijl een van de kinderen toen naar sport gebracht moest worden en de ander dan meegenomen wordt naar de wachtruimte.
Je raad het vast al, klasgenootje moest mee (twee kinderen alleen thuislaten leek partner niet verantwoord), vond het saai om te wachten, ging thuis klagen en we hebben fikse ruzie gehad met de ouders van dat klasgenootje.
Dat mijn partner het goed vond dat dat klasgenootje mee naar huis ging was niet echt handig, maar haar ouders waren niet echt reflectief in dat zij zelf hun kind dagelijks op het schoolplein laten leuren voor een oppas omdat alleen mama 's middags thuis is en liever bij de buurvrouw gaat zitten dan thuis met haar dochter.

Ik heb verder nooit iets gemerkt van bizarre vragen en eisen. Alleen dat een kind bij ons thuis niet op de computer mag omdat de regel is dat die maar een uur per week achter de computer mag. Oke, dat kan ik begrijpen en daarin kan ik nog sturen als de kinderen toch op de computer willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.