Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Boeken 5 jarige

Welke boeken lezen/ kijken jullie 5 jarige?

Mijn dochter is momenteel bezig met letterherkenning, vind ze helemaal geweldig. Voorlezen is even uit bij haar, ze wil vooral zelf doen.

Iemand tips?

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Baby boekjes

Mijn zoontje van 4,5 is ook bezig met letters herkennen en benoemen en "leest" momenteel graag zn oude babyboekjes waar met hele grote letters het woord naast het plaatje staat. Aangezien we die boekjes nog hadden, is er lectuur genoeg in huis voor hem.

Voorlezen doen we uit de boeken van Paul Biegel: "Virgillius van Tuyl" was een razend succes, we zijn nu begonnen in "Anders" maar daar komen we nu achter dat die toch net effe te hoog gegrepen is. Maar wel erg leuk!

De boze heks, kolletje, knofje

vallen bij onze zoon van 4,5 erg in de smaak. Virgillius is idd ook erg leuk. We hebben van zowel Virgillius als de Boze heks verzamelboeken, met lekker veel verhaaltjes voor het slapen gaan. Bij de Boze heks is het zaak om even door te lezen, dan merkt hij vanzelf dat het altijd goed komt het de heks en de dieren.

Als het al leuk is om zelf letters en woorden te lezen is Vos en Haas op zoek naar Koek ook erg goed. Vooral het woord Koek zal snel herkend worden!

Kleuters samenleesboeken

Mijn zoon van 5 is helemaal wild van de serie Kleutersamenleesboeken van Maria van Eeden. Het boek van Muis, het boek van Wik, het boek van het ei.. enz... Google maar eens.Kosten 5 euro per stuk.Mijn zoon leest ze inmiddels zelf.
Korte verhaaltjes met een leuke verhaallijn en aansprekende tekeningen.
Op de rechterpagina worden verschillende letters apart behandeld.

Damajo

Pham

Pham

20-01-2010 om 11:55 Topicstarter

Bedankt

voor de tips, ben samen met dochter naar de bieb geweest en dochter is blij. Vooral die samenleesboekjes van maria van Eeden zijn een hit!

Groetjes Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.