Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kiek0001

kiek0001

28-09-2008 om 08:14

Boeken voor 8 jarige zoon

Onze kids zijn beide dyslectisch. Gelukkig kunnen ze door een computerprogramma (Kurzweil) alle leuke boeken lezen voor hun eigen leeftijd en zelfs ouder. Voor onze dochter heb ik altijd genoeg boeken kunnen vinden die haar aanspraken, maar voor een jongen vind ik het wel heel moeilijk. De dolfje weerwolfje boeken hebben we al gehad. En nu zijn we begonnen in briefgeheim, die had ik nog destijds voor mijn dochter ingescand, maar daarna.... Wat zijn leuke boeken met weinig illustraties voor een jongen van 8 die heel veel helaas al snel kinderachtig vindt? Ik hoop dat iemand mij een leuke tip kan geven.
alvast bedankt,
groet kiek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

28-09-2008 om 09:44

Hier

wordt 'de brief voor de koning' en 'het wilde woud' van Tonke Dragt verslonden.

Bastet

Bastet

28-09-2008 om 10:12

En hier....

De boeken van Roald Dahl!
Bastet

Laminaat

Laminaat

28-09-2008 om 21:55

Geronimo stilton

Kiek,

Mijn zoon van 8 en al zijn vrienden lezen de boeken van Geronimo Stilton.
Laminaat

kiek0001

kiek0001

29-09-2008 om 11:18

Bedankt

voor de reacties. Sancy, ik zal deze boeken eens uit de bieb halen. Eens kijken wat onze zoon ervan vindt.
Ronald Dahl heb ik inderdaad ook nog van mijn dochter liggen. Die zal ik ook voorstellen.
Helaas hebben de boeken van Geronimo te veel illustraties. Dat vindt het computerprog. niet leuk. Ook afbeeldingen worden dan naar teksten omgezet en je wilt niet horen wat de computer dan gaat zeggen .
Mijn dochter heeft ze wel zelfstandig gelezen / bekeken. Onze zoon liet zich altijd door onze dochter voorlezen uit deze boeken.
Ik hoop dat er nog meer tips komen, want ik lees bijna iedere avond een half uur met onze zoon en zijn laptop.
groet,
kiek

Irma

Irma

29-09-2008 om 13:46

Pietje puk

Bij de action zag ik boeken van Pietje Puk. Ze zijn misschien wat ouderwets maar mijn zoon van 8 vindt ze prachtig. Hij lacht zich rot. Ik geloof dat ze maar 1,50 waren. Heel leuke boeken.

Irma

brigges

brigges

29-09-2008 om 13:54

Ridder doerak serie

Ken je de ridder doerak serie geschreven door marion van coolwijk? Dit gaat over een aantal jongens die naar een kasteel gaan om te leren hoe je ridder kan worden. Daar beleven ze allerlei avonturen. Ondanks dat onze zoon niets heeft met ridders en zo vond hij dit een leuke serie. Je kunt bij bol.com een exemplaar inkijken. Verder paniek in de leeuwenkuil of de leeuwenroof van Paul van Loon (ook op cd verkrijgbaar). En als hij van voetbal houdt zou je de wilde bende serie kunnen proberen.

groeten en succes
brigges

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.