Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

29-12-2010 om 11:43

Boeken voor beginnende lezer

Ik zie hier leuke lijsten met boeken, wil ik ook

Alleen kan mijn zoon net lezen, wat zijn leuke boeken om mee te beginnen? Hij leest al wel wat, maar het is allemaal zo saai: woordjes achter elkaar zonder echt een verhaal. Niet dat je echt wil weten hoe het verder gaat bedoel ik.

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

29-12-2010 om 12:05

Bibliotheek

Hallo
Ik neem aan da je al bij de Bibliotheek bent geweest? Daar hebben ze - meestal - een speciale kast/afdeling voor beginnende lezertjes. Wellicht staat daar wat tussen?
Succes

vlinder72

vlinder72

29-12-2010 om 14:57

De serie

Lees ! van Paul van Loon.

Begint met het eerste boekje Pak me dan met Dolfje Weerwolfje, daarna Wat hoor ik daar etc.

Hier een groot succes. Je Maan Roos Vis boekjes waren echt een drama. Wat zijn die saai zeg.

Vic

Vic

29-12-2010 om 19:51

Ook zoekend

Wij zijn ook op zoek naar leuke boeken. De Avi-S en M3-boekjes bij de bieb zijn over het algemeen vreselijk saai. Laatst had ik een Avi-1 boek van Carry Slee, dat vond dochter heel erg leuk. Voor kerst heeft ze een boek gekregen met een vreselijk oubollige titel ('ik lees al vlot'), maar er staan leuke verhalen in.

Hier

hier een dochter van 6 / groep 3. mijn meiden hebben geen avi-boekjes gelezen, die zijn echt saai en het gaat om het plezier in lezen.

boekjes die de jongste nu leest:

- kikker en pad van Arnold Lobel (vind ik zelf ook erg leuk)
- heksje Lily
- Ponyfee

ze probeert wat Geronimo Stilton te lezen maar dat is toch nog wat te moeilijk, alhoewel de letters, tekeningen, stijl en het verhaal erg leuk zijn.

mijk

mijk

29-12-2010 om 21:28

De boeken van

elle van lieshout en erik van os vind dochter wel leuk en we lezen veel samenleesboeken en van die 'strip'boekjes. Dan kan er net wat meer informatie in een verhaal en dan vind ze het leuker. Vanochtend heeft ze me floddertje voorgelezen. dat ging ook!

Mijk

liora

liora

29-12-2010 om 22:25

Vos en haas

Dat is echt super! Heel geestig geschreven en met leuke plaatjes, en sommige woorden veel groter gedrukt. Echt een aanrader!

Liora

Vic

Vic

29-12-2010 om 23:10

Vraagje

Lezen jullie beginnende lezers ook alleen? Mijn dochter wil eigenlijk alleen mij voorlezen. Ze pakt nooit een boek om voor zichzelf te gaan lezen.

Favoriet hier

was "An en Jan naar zee", en "Pim en Pam omnibus". Oubollige verhaaltjes, boeken van mijzelf van vroeger. Oudtse (nu 8) vond ze al leuk, maar die heeft maar heel even op dit niveau gelezen en was al snel verder. Jongste is nu 4 en begint te lezen, en An en Jan is haar lievelingsboek (dat moet ik ook invullen in de vriendenboekjes)!

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

30-12-2010 om 11:58

Koen en lot

Is ook leuk.

liora

liora

30-12-2010 om 15:13

Antwoord

Mijn zoon ging wel alleen lezen in het begin. Nu ook wel en dan vet hij het hoofdstuk samen op papier en komt mij dan de samenvatting voorlezen.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

30-12-2010 om 17:50

Bedankt

Ik weet waar ik naar moet zoeken in de bieb!

Vic

Vic

31-12-2010 om 11:43

Liora

Bedankt voor je antwoord. Ik probeer haar almaar voor te houden dat lezen echt leuk is als je het eenmaal kunt. Langzamerhand gaat het wel steeds beter/sneller, dus ik hoop dat ze ooit een 'echte' lezer wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.