Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Clowntje

Clowntje

29-12-2012 om 21:39

Boeken voor goed lezende 7-jarige dochter

Dochter is op zoek naar leuke boeken (reeksen) om zelf te lezen.
Ze leest goed, we doen thuis niet aan avi niveau's. Maar weten niet zo goed waar te zoeken in de bieb.
Ze heeft net de reeks computer heks van
Francine Oomen uit, een aantal Roald dahl's heeft ze zelf gelezen, sommige lezen we voor. Voorleesboek is nu Briefgeheim van terlouw. Van de Thea stilton's en Geronimo stilton's heeft ze er ook al veel van gelezen. Vind ze ook wel leuk maar ze zoekt ook andere boeken.
Ze had van de Griezelbus deel 0 en 1 meegenomen (omdat ze dolfje weerwolfje ook leuk vond) maar ik vond haar net huilend in bed omdat ze nachtmerries had (zombies en zo met gele ogen), dat is inhoudelijk dus nog een beetje te heftig voor haar.

Wie heeft nog goede tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mees kees

Heeft ze de boeken van mees kees en de boeken van meester jaap al eens gelezen? Beide zijn favoriet hier, erg leuke verhalen.

Superjuffie en Dummie de Mummie. En mijn 7 jarige leest ook graag Mees Kees en de boeken over Thea Stilton of de Stilton Sisters. Geronimo is ook goed maar ze vindt de Thea Stilton boeken mooier (letterlijk).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Clowntje

De Gouwe Ouwe al gehad? Schmidt, Lindgren, Biegel...

Hier iets vergelijkbaars. Zoon van 7 leest ook goed, maar heeft een heel klein hartje. Daarom begin ik ook niet aan Harry Potter, want deel 1 is licht verteerbaar, maar het wordt allengs duisterder. Griezelbus had ik ook maar laten liggen.

Heeft ze trouwens Foeksia en de Leeuwenkuil-boeken van Paul van Loon al gelezen? Dat is heel goed te doen.

Zoon houdt zich trouwens ook leuk bezig met non-fictie. Te weten: algemene encyclopedie-achtige boeken over de aarde en dieren, en verder alles met een dino erin.

Groeten,

Temet

P

P

30-12-2012 om 10:06

Dummie inderdaad

Dummie de mummie is echt een aanrader.

Tango

Tango

30-12-2012 om 11:01

Jacques vriens

Van Jacques Vriens is naast Meester Jaap ook de serie De Bende van de Korenwolf erg leuk. Heeft mijn dochter destijds met plezier gelezen.
De Griezelbus spreekt mij ook niet zo aan. Zoon hier is ook dol op Dolfje Weerwolfje, alle boeken al voorgelezen (zoon is niet zo'n goede lezer) maar aan de Griezelbus ben ik nog niet begonnen. De boeken van de Leeuwenkuil zijn wel leuk, ook van Paul van Loon. En ook Meester Kikker en Weg met die Krokodil.

Clowntje

Clowntje

30-12-2012 om 12:57

Mooi lijstje hebben we al

Super, die tips.
Mees Kees heeft ze ook al iets van gelezen, ook leuk, dus maar meer van halen.
Straks maar even naar de bieb!!

Las ook in een ander draadje over koning van katoren en daarna naar de film, kijken of dat deze kerstvakantie nog gaat lukken .

sinas

sinas

30-12-2012 om 15:34

Jacques vriens

hou er wel rekening mee dat daar ook weleens dingen in staat die voor jongere kinderen wellicht nog ver van hun bed staan. Mijn dochter las ze ook al in groep 4, maar op de BSO trokken ze hun wenkbrauwen op bij bepaalde stukken. Ik vond het zelf wel meevallen.

Winterdieren

Winterdieren van Bibi Dumon tak heeft dit jaar de gouden griffel gewonnen. Non fictie, erg leuk geschreven.

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2012 om 19:21

Winterdieren hier ook net uit (ook bibi's bijzondere beestenboek is leuk) en ook groot Roald Dahl liefhebber (wij allemaal). Zo uit het hoofd verder nog: Paulus de boskabouter, Paul Biegel, en Astrid Lindgren (Karlsson, Madieke van het rode huis e.a.), Pudding Tarzan, Guus Kuijer.

Selma noort

De boeken van Selma Noort over Sil, Geerten en Mare zijn ook erg leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

toja

toja

30-12-2012 om 21:08

Dochter

Mijn dochter leest nu ook alle voorleesboeken van 'vroeger' weer, maar dan zelf. Boeken zoals Tommie en lotje, kinderen van de grote beer, boeken van Carry slee.
Verder Saskia en Jeroen, lotje (Jaap ter haar), de boeken van Floortje bellefleur, fleur humeur, pinkeltje, heksje Lilly (meerdere niveaus) enz.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

... is Lena Lijstje al genoemd?

Thursday Next

Thursday Next

31-12-2012 om 16:24

En...

De verschrikkelijke drieling, scrijver weet ik zo niet naar begint met M of L.
Hier leest onze 6-jarige de boeken van het kleine huis (schrijfster Wilder) en Araminta Spookie (schrijfster Sage). De boeken over juf Wijs zijn trouwens ook leuk.

3delen piraten van hiernaast

Zijn hier een hit, net als Sofie en de pinguïns en larski het poolhondje.
Loes

Clowntje

Clowntje

02-01-2013 om 12:23

De eerste boeken zijn al weer uit

Ze zit te genieten van de bende vd korenwolf, eerste boek heeft ze uit, Mees Kees ook al uit... Ze vindt het heerlijk.
Ga mijn lijstje aanvullen met de nieuwe tips. Gaat goed zo.

Tango

Tango

03-01-2013 om 00:02

Fijn!

Dat je zoveel gehad hebt aan de tips. Veel leesplezier nog voor je dochter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.