Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jessica O

Jessica O

30-03-2012 om 08:03

Boekendraadjes

Ik wil even iedereen bedanken die van die leuke tips heeft gegeven in allerlei boekendraadjes. Dankzij die leuke tips zit zoonlief nu heerlijk te lezen in deel 2 van de mistmantel trilogie.
Ben ondertussen al weer aan het spitten geweest in het archief en heb weer een paar leuke tips voor andere boeken op mijn/zijn lijstje staan!!!

Jessica

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk!

Ik heb Hugo gereserveerd bij de bieb voor zoon. Het leek me een leuk boek voor hem, maar soms sla ik de plak mis. Ik ben benieuwd.

Hier ook

dochter heeft ondertussen ook al een en ander uit de draadjes gelezen. Alhoewel er veel boeken zijn zit er veel kaf onder het koren en daarom zijn boekendraadjes handig.

Ze is nu halfweg deel 1 van de Daalmarkserie (onbekende reiziger). Ik weet niet of ik het hier al heb zien voorbijkomen maar het is meteen een tip.

Daarvoor heeft ze Mariken (Van Gestel) uitgezocht, dit soort boeken ligt haar wel. Als iemand een soort van Mariken boek weet horen wij het graag! Juniper en Heksenkind wil ze ook gaan lezen maar ik denk dat ze daar nog even mee kan wachten.

Het valt mij op dat ze vaker oudere boeken leest... zouden er toen betere boeken geschreven zijn?

Jessica O

Jessica O

30-03-2012 om 14:30

Zoon

Is nu dus aan het lezen met de mistmanteltrilogie. Hiervoor heeft hij Torak en wolf gelezen, en die vond hij super, daarna viel hij een beetje in een lezers gat. Alleen nog maar duckies. Niks mis mee, maar ik zie hem ook wel graag in een echt boek lezen. Toen dus de mistmantel trilogie, deel 1 was zo uit, deel 2 schiet ook al weer op. Heb dus maar weer een lijstje gemaakt met boeken wat iets voor hem zou kunnen zijn. Aangezien we binnenkort ook nog wel weer op wat boekenmarkten komen...

Of er vroeger betere/mooiere boeken werden geschreven, ik weet het niet. Ik weet wel dat die van mij echt niet gaat beginnen in Geronimo Stilton en ook geen boeken over voetbal, de kameleon (die ik wel allemaal verslonden heb) en ga zo maar door. Hij heeft een beetje een aparte smaak qua lezen, zal wel op zijn vader lijk

Maylise

Maylise

30-03-2012 om 14:50

Sasvangent

Juniper en Heksenkind zijn erg leuk. Mijn kinderen hebben ze meerdere malen gelezen. Er is ook nog een derde boek verschenen van dezelfde schrijfster, dit maal over een jongen maar ik ben de naam helemaal kwijt. Het begint met C en het is alleen de voornaam van de jongen als titel: iets van Colt of Cody of zo. Nou ja moet niet moeilikk te vinden zijn.

Overigens is het wel logisch dat er vroeger betere boeken werden geschreven. Vroeger beslaat zo'n 200 jaar dus er zijn gewoon veel meer boeken van vroeger dan nu. Bovendien is het kaf al van het koren gescheiden en dat heb je bij huidige boeken niet.

Ik zie wel een hele duidelijke trend nu bij jeugdboeken; aan de ene kant veel fantasy achtige dingen en aan de andere kant veel probleemboeken over de huidige jeugd. Hou je niet van deze categorieen is het een stuk lastiger om een leuk boek te vinden in de huidige jeugd literatuur.

Wat leuk

Leuk dat die Mistmantel bevalt. Ik lees weer graag mee, als altijd op zoek naar niewue ideeën

Maylise

heksenkind, juniper en colman. Hoe oud waren je kinderen toen (want uit de beschrijving maak ik op dat het wel wat spannend/akelig is). Mijn dochter gaat over een maand of 2 negen worden... is dat dan te doen denk je?

Maylise

Maylise

30-03-2012 om 18:52

Sasvangent

Ik zat er dus niet heel ver naast met de naam.

Vanaf welke leeftijd vind ik altijd een lastige vraag. Mijn jongste dochter was zeker 12 toen ze die boeken las. Mijn tweede dochter heeft ze met 9 jaar gelezen. Dat weet ik nog want ze kreeg Heksenkind op haar 9de verjaardag cadeau en heeft daarna ook de andere twee gelezen. Van de andere kinderen weet ik het niet meer.

Het zijn wel spannende boeken inderdaad. ik heb de eerste twee ooit gelezen maar dat is echt allang gelezen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe het verhaal afliep. Gezien de andere boeken die je dochter leest zou het vast wel kunnen maar het is altijd lastig in te schatten.

amk

amk

01-04-2012 om 08:43

Website tip

www.mevrouwkinderboek.nl

allerlei tips op leeftijd voor leuke boeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.