Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dani

dani

27-03-2011 om 21:40

Boekjes evolutie 6-8 jarigen

Onze kinderen (5 en 8) vragen naar "hoe het allemaal begon", de eerste mens enzo. Op school is verteld over adam en eva, maar zoon van 8 gelooft dat niet, wij overigens ook niet. Even snel de evolutieleer uitleggen aan een kleuter en 8jarige laat staan een bijna 6 jarige viel niet mee. Weet iemand of er eenvoudige boekjes zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

28-03-2011 om 11:31

Bas haring

Een heel leuk boek is "Kaas en de evolutietheorie" van Bas Haring. Het is weliswaar officieel voor kinderen vanaf 11 jaar (en volwassenen), dus jouw kinderen zijn daar nog te jong voor, maar misschien is het wel heel leuk voor jezelf om te kijken hoe hij het uitlegt. Want de voorbeelden die hij gebruikt zjin wel grappig en aansprekend voor kinderen.

Mijn kinderen (wat ouder) hebben dit smakelijk gelezen.

Margje

dani

dani

28-03-2011 om 14:18

Ken ik

Dat is inderdaad een super boek, maar net wat te abstract voor kinderen van die leeftijd. De bijbel met een adam en een eva die kindjes krijgen is veel begrijpelijker! Al vraagt dochter al wel waar die dan vandaan kwamen... (-;

Guinevere

Guinevere

28-03-2011 om 18:04

Geen specifiek boek

Daar hebben wij geen specifiek boek voor gebruikt. Evolutie is hier met de paplepel ingegoten. Als "lesmateriaal" dienen boeken over de "oertijd", vanaf het ontstaan van de aarde (volwassenen boeken met veel afbeeldingen). Verder doet de serie "Walking with *" het hier goed. *= dinosaurs, cavemen.
Het enige probleem dat we hier nog hebben is dat zoon (8) nog steeds denkt dat een vis opeens poten kan krijgen en dan uit het water stapt. Nou ja, dat zal ook wel eens overgaan, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.