Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
KGO

KGO

02-04-2012 om 11:04

Bonnenboekje kwijt

Hallo,
M'n dochter (11) zat tot voor kort op een (vecht)sport. Daar was de kinderen gevraagd om mee te doen met een actie om extra geld voor de vereniging te verzamelen middels de verkoop van kortingsbonnen die in een boekje zitten. Ik had het allemaal niet zo gevolgd, temeer ze zelf naar de lessen ging. Nu is ze er af en kreeg ik een mailtje met het verzoek om dat bonnenboekje terug te geven. Nu vonden we thuis nog wat en hebben dat teruggegeven. Ze heeft overigens geen enkele bon verkocht en het boekje was in haar laatje beland. Nu blijkt dat er iets om dat bonnenboekje heen zat met een krasformulier wat juist belangrijk is om terug te geven, anders is de vereniging 10 euro kwijt.
En dat kan ik niet meer vinden....

Wat zouden jullie doen? Gewoon 10 euro geven aan die vereniging? Dat stuit mij eigenlijk ook tegen de borst. Door de bonnenboekjes aan de kinderen zelf te geven leggen ze daar de verantwoordelijkheid neer, ik heb ook geen uitleg gezien. Ik heb het al helemaal niet op dat soort acties. Ik snap best dat een vereniging meer geld wil hebben. Maar eigenlijk vind ik toch al wel dat er een enorm verschil zit tussen bijv. de andere (team)sport waar dochterlief op zit en voor nog geen 10 euro 2 keer traint, een wedstrijd speelt en ook nog eens lid is van de bond en dan die vechtsport wat maandelijks 17,50 was voor een uurtje in de week trainen in een schoolgymzaal. Kunnen ze mij nu verplichten om 10 euro te betalen?

Kaatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

02-04-2012 om 11:09

Dochter

Je schrijft dat de kinderen zijn gevraagd om mee te doen. Blijkbaar heeft je dochter daar ja op gezegd. Dat zij zo onzorgvuldig met het boekje is omgegaan lijkt me dan ook haar verantwoordelijkheid. Dus ik zou haar zelf die 10 euro laten betalen.

Betalen

Ik zou ook gewoon die 10 euro betalen. Je tegenargumenten vind ik voor het grootste gedeelte irrelevant. Dat de sport al hartstikke duur is, dat je sowieso niet van dit soort acties houdt, dat je het allemaal niet gevolgd hebt omdat je dochter zelfstandig naar de sport gaat... Dat zijn allemaal zaken die er naar mijn mening niet zoveel mee te maken hebben.
Punt blijft dat je dochter heeft ingestemd om de club te helpen en een deel van haar boekje is kwijtgeraakt. Dat is vervelend, maar toch echt haar (of jullie) verantwoordelijkheid. Zij (of jullie) moeten daarvan de consequenties dragen.
n@nny

KGO

KGO

02-04-2012 om 14:25

Instemmen

Ik vraag me af of er wel bewust wordt gevraagd of de kinderen het willen. De bonnenboekjes zijn gewoon uitgedeeld. En zeker zonder begeleidende brief erbij of zo voor de ouders.

Kaatje

Gewoon 10 euro betalen

Het boekje is door je dochter meegenomen. Als je niet mee had willen doen met de actie had je het direct terug moeten geven toen je dochter er mee thuis kwam. Nu is er al zoveel tijd verstreken en ben je eigenlijk stilzwijgend akkoord gegaan met de actie.
Ik zou het gewoon betalen en er "klaar" mee zijn. Ik zou al lang blij zijn dat ik het hele boekje niet kwijt was.

Plus

Plus

03-04-2012 om 09:32

Die 10 euro betalen

KGO,

Waar het om gaat is dat de vereniging die bonnenboekjes meegeeft om iets extra's voor de verenigiging te verdienen. Tenslotte: als de vereniging iets extra's verdient en dus meer in kas heeft, is de kans kleiner dat de contributie verhoogd wordt.
Jouw dochter heeft ten eerste verzuimd om de bonnen blijkbaar te verkopen (dat is toch het idee?) en vervolgens de wikkel kwijt te raken. Ook jij of jullie hadden dochter kunnen stimuleren om rond te gaan met de bonnen om wat extra geld voor haar vereniging te kunnen ophalen. Dat laatste hebben jullie verzuimd dus 10 euro doneren aan de vereniging lijkt me heel fair.
Ik vind het een stukje opvoeding, maatschappelijke betrokkenheid. We willen wel graag sporten bij de vereniging, maar meewerken om de vereniging in stand te houden, ho maar.
Ik geloof echter nooit dat de vereniging jou kan verplichten om die 10 euro te doneren.

Succes!

Plus

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2012 om 14:58

Plus

Ik hou helemaal niet van langs de deuren gaan. Mijn dochter ging alleen langs bij familie en goede bekenden. Het kan niet zo zijn dat maatschappelijke betrokkenheid alleen getoond kan worden door het leveren van geld.

JansjeRommy

JansjeRommy

04-04-2012 om 09:13

Betalen

Ik zou betalen en er niet over zeuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.