Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Eowyn1

Eowyn1

26-08-2013 om 20:29

Broek poepen

Hallo allemaal, ik heb al eens eerder geschreven, maar dan onder een andere naam. Was mijn inloggegevens kwijt, dus bij deze een nieuwe naam...

Ik heb een dochtertje van 4 die sinds kort weer in haar broek poept. Het is zo'n 4 keer per dag een klein beetje. Soms poept ze tussendoor dan ook nog een keer een grote boodschap wel op de wc. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer met kleine beetjes in haar broek. Ze lijkt het niet te voelen en komt ook niet bij ons om te vertellen dat ze een vieze broek heeft.

Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Wij zijn een beetje wanhopig aan het worden, want het is een vieze aangelegenheid....

Angela67

Angela67

26-08-2013 om 22:13

Vraagbaak?

hoi Eowyn1,
misschien dat deze twee vragen+antwoorden uit de vraagbaak van Ouders Online je op weg kunnen helpen?
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0503.htm
en
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0352.htm?
Iig overleg met huisarts, zou ik zelf doen waarschijnlijk.
Groet,
Angela

Prakje

Prakje

26-08-2013 om 22:40

Vaker naar de wc

Ook om te plassen. Schema maken (8 a 10 momenten over de dag plannen) en doornemen met kind, dit is het schema, die verteld wanneer jij naar de wc gaat. Ook wanneer je langer moet blijven zitten (met een boekje ofzo). En ik herinner je eraan.

Geen discussies, geen 'ik hoef helemaal niet', gewoon gaan.

Hier hielp het heel goed. Zoon poepte ook vaak (dagelijks) in zijn broek, en voelde het niet meer aankomen. Dat komt doordat ze te lang hebben opgehouden, dan is het hele contact met de bekkenbodem weg. Pas toen hij 5,5 was kwam iemand met dit idee en het was de oplossing.

Succes want het is voor iedereen heel vervelend, ook voor je kind

Bedankt

voor de reacties.

Angel67, ik heb je linkjes gelezen en is wel herkenbaar. Ik heb de huisarts gebeld en heb meteen een afspraak staan voor vanmiddag... bedankt voor de tip

Prakje, ik zal eens beginnen met naar de wc sturen. En wat langer laten zitten in de hoop dat er nog wat meer komt....

Tijgeroog

Tijgeroog

27-08-2013 om 12:05

Pindakaas?

Er is eens een draadje geweest over kinderen die zulke problemen hadden als ze pindakaas gegeten hadden, uiteindelijk leek dat met bepaalde vetten verband te houden. Als je in het archief gaat zoeken moet het nog wel te vinden zijn.

Huisarts

Gisteren bij de huisarts geweest en die denkt toch ook dat obstipatie is. Hij heeft laxeermiddel voorgeschreven. Ik hoop dat dat gaat helpen. Gisteren heeft ze nl in totaal 8x in haar broek gepoept. Zo kan ze natuurlijk volgende week niet naar school toe....

@tijgeroog. Bedankt voor de tip. Ze eet wel zo af en toe pindakaas, dus ik ga eens kijken of dat verband houdt.

Huisarts

Gisteren bij de huisarts geweest en die denkt toch ook dat obstipatie is. Hij heeft laxeermiddel voorgeschreven. Ik hoop dat dat gaat helpen. Gisteren heeft ze nl in totaal 8x in haar broek gepoept. Zo kan ze natuurlijk volgende week niet naar school toe....

@tijgeroog. Bedankt voor de tip. Ze eet wel zo af en toe pindakaas, dus ik ga eens kijken of dat verband houdt.

Roosmarijn

Roosmarijn

28-08-2013 om 19:26

Laxeermiddelen

Eowyn1, mijn kind heeft lang in zijn broek gepoept. Uiteindelijk bleek hij idd geobstipeerd. Laxeermiddelen van de huisarts werkten niet (hoop bij jou wel natuurlijk). Hij kreeg uiteindelijk van de kinderarts "volwassen" laxeermiddelen, en dat hielp. Na verloop van tijd werd zijn ontlasting normaal en konden we er weer een soort structuur in krijgen. Met 6½ was hij helemaal zindelijk.
Mijn advies: blijf niet te lang tobben als beleid van de huisarts niet werkt, maar vraag dan een verwijzing naar kinderarts/poeppoli.

Roosmarijn

Hier heeft de huisarts zelf al aangegeven dat als dit niet werkt ze doorgestuurd zal worden naar de kinderarts. Dus gelukkig een huisarts die mee denkt.

Maar gisteren is er al heel wat dunne poep uitgekomen, dus het helpt wel.

Ik heb haar gisteren in een luier laten lopen, en vandaag ook nog. Eens kijken of ze morgen weer alles op de wc kan doen.....

Helaas

nog geen goed resultaat. Vandaag al weer 4x. Gelukkig niet op school....

Laxeer lijkt niet goed te werken. Ook even geen pindakaas gegeven, maar dat werkt dus ook niet.

Wordt er een beetje moedeloos van.

Roosmarijn

Roosmarijn

03-09-2013 om 17:17

Dagboek

Heb niet hele draad gelezen, maar schiet me nu te binnen: houd je een poepdagboek bij? Zeker als je toch naar de kinderarts moet, is dat erg handig, is vaak het eerste wat ze vragen (en dan heb je het maar vast, op het eerste consult).
Ik hield bij: frequentie, tijdstip, hoeveelheid en consistentie van de ontlasting en welke medicatie in welke dosering. In een keurig excelletje, was de ka helemaal blij mee
Succes weer!

Biene M.

Biene M.

03-09-2013 om 22:31

Dagboek

Poepdagboek om te printen: http://www.amc.nl/web/Zorg/Kind-Ouder/Afspraak-op-de-Kinderpolikliniek/Poeppoli/Poepdagboek-3.htm

Hoe lang gebruiken jullie de movicolon nu? Het kan even duren voordat er echt verbetering optreedt. Na elke maaltijd op de wc drukken blijft ook belangrijk. En anders misschien in overleg met arts de dosering verhogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.