Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
memmie

memmie

25-11-2010 om 09:36

Broeken voor hollandswelvaren dochter?

waar koop ik broeken voor mijn stevig gebouwde dochter? (volgend consultatie TE DIKKE dochter)
Ik vind haar niet te dik ze is fors gebouwd zoals de hele familie van mijn man.
Maar ik kan nu alleen erg moeilijk goed zittende broeken voor haar vinden als ze rond haar middel goed zitten dan zijn de pijpen veel te lang...
De rest van de kleren lukt wel in een maatje groter maar broeken is een ramp
Er zullen vast meer zijn met stevige dochters waar kopen jullie je broeken of welke merken vallen wat wijder


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica en Andre

Jessica en Andre

25-11-2010 om 15:09

Op maat?

Als uw dochter zo "welvarend" dik is betekent dit dat jullie genoeg geld hebben voor broeken op maat. en ik weet nog wel iemand die dat kan regelen voor leuke prijzen. kan via het internet geregeld worden, Of telefoon.

ayla

ayla

25-11-2010 om 15:15

Pardon?

Dus als je kind ‘stevig’ is betekent dat dat je veel geld hebt, lekker kortzichtig

Jessica en Andre

Jessica en Andre

25-11-2010 om 15:39

Je zegt het zelf toch? broeken voor hollands"welvaren" dochter

Broeken voor hollandswelvaren dochter. dus ze is dik doordat ze welvarend is ^^

vlinder72

vlinder72

25-11-2010 om 15:52

Nou ja zeg

Wat een rare (en onaardige) reactie. Welvarend betekent niet dat ze rijk zijn maar eruit ziet als Hollands Welvaren. En ik heb het even gegoogled, dat betekent dat zij er flink en gezond uitziet.

Nu weer even on topic. Ik zou eens kijken bij de Wehkamp. Wehkamp heeft een speciale kinderkledinglijn met normale lengte maar wel extra breed. En ik dacht C&A ook.

Verder zou je eens kunnen kijken bij het merk Name it en sommige broeken van H&M vallen ook groot. Bij mijn kinderen (normaal postuur) vallen deze broeken direct weer naar beneden.

En als je wil kan ik het ook wel eens vragen aan de moeder van een vriendinnetje van mijn dochter. Haar dochters zijn allebei Hollands Welvaren en dragen echt leuke kleding. Wel veel rokjes maar toch ook wel broeken met vaak een leuk tuniek er boven.

Rembrand

Rembrand

25-11-2010 om 18:50

Jessica en andre.

Wat een kort door de bocht reactie geef je hier zeg !
En ook nog gebaseerd op onjuiste aannames. Mensen die weinig geld te besteden hebben kopen vaak goedkopere voedingsmiddelen. Die goedkopere voedingsmiddelen zijn vaak de dikmakers. Helaas is het in de Westerse wereld zo dat ongezond voedsel goedkoper is dan gezond voedsel. ( denk aan junkfood, de kiloknallers etc.).
M.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-11-2010 om 19:42

Tip

Mijn schattige mollige nichtje draagt vaak kleding van het merk Laaf. Ik geloof dat het wel prijzig is.
En die opmerking van Jessica vind ik ongelukkig. Kinderen komen nu eenmaal in verschillende soorten en maten. Dat tegenwoordig alleen 'dun' geaccepteerd wordt, ligt aan ons, niet aan dat kind.
Groetjes
Massi

memmie

memmie

25-11-2010 om 19:55

Snap het niet helemaal

Ik snap jullie berichtje niet helemaal volgens mij is hollandswelvaren een veel gebruikte term voor wat stevigere kinderen of heb ik het mis. dat heeft niks met mijn portemonee te maken maar aan haar bouw
Mijn man en zijn zussen zijn allemaal vrij fors gebouwd...stevige armen en benen een dikke buik heeft ze niet dus is echt haar bouw.
Mijn jongste dochter heeft meer de bouw van mijn kant holle rugjes en dikkebuik maar fijne armpjes en beentjes.

maar nu weer even waar het om ging. Ik heb gisteren even bij de wehkamp en otto gekeken maar kan daar niet de kleding vinden die wat wijder vallen. ook de c&a die bij mij het dichtbij is hebben ze die lijn niet (denk een te klein filiaal)
Rokjes is inderdaad ideaal voor de wat stevigere meisjes die doe je gewoon een maatje groter maar leggings en maillots is dan wel weer moeilijk.

Massi Nassie: het merk laaf zegt me no ziks maar die ga ik even googlen...heb best iets meer geld over voor goed passende kleding.

Hoop dat er nog meer tips komen alvast bedankt

dc

dc

25-11-2010 om 21:20

Pijpen

Mijn man heeft in verhouding nogal korte benen, en hij laat bijna al z'n broeken bij een naaister even inkorten bij de benen. Informeer in je buurt eens of iemand dat kan doen, hoeft niet duur te zijn.

Kijk eens bij

xkidz.nl Daar koopt een collega al haar kleren voor haar wat flinkere dochter. Volgens mij vallen de prijzen ook wel mee!

groetjes lisa

ayla

ayla

26-11-2010 om 08:54

Memmie

Mijn dochter is niet heel stevig maar kan geen strakke kleding verdragen, ik koop kleding dus altijd ruim, Leggings van zara zijn ruim, dochter vindt die heel fijn. Kleding van de Zara vind ik over het algemeen breed vallen dus dat zou je wel eens kunnen proberen. Ook vind ze de treggings van de We erg fijn. Ik heb begrepen dat de gewone broeken van We erg smal zijn maar die treggings vind ik weer ruim vallen. H&M wil inderdaad ook vrij ruim uitvallen dus dat zou je ook eens kunnen proberen.

Opstrijkzoomband

Hoi,

Bij Hema of naaiwinkel is opstrijkband te koop, dit smelt je met strijkijzer in de zoom. Zo kun je snel pijpen inkorten. Al is het effect blijvender als je het met de hand even vastzet. Moet het model broek zich er wel voor lenen..

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

26-11-2010 om 15:37

Ayla

Als iemand deze vraag hier stelt mag je er vanuit gaan dat We, Zara, H&M of Hema niet passen.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

26-11-2010 om 15:55

Liora

de bredere lijn van C&A was bij Memmie ook niet bekend waarom zou de kleding van We of Zara dan wel bekend bij Memmie zijn. Niet iedereen is bekend met de kinderkleding van We en niet iedereen heeft een Zara in de buurt liggen.
Ik geef alleen maar een antwoord op een vraag net als andere in dit draadje

Marie

Marie

26-11-2010 om 17:07

Neckermann

Hallo
Heb je al even bij Neckermann op de site gekeken?
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister%26fh_reffacet%3Dcategories%26fh_refpath%3Dfacet_30126526%26fh_location%3D%252f%252fnm%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bnm_152598466%257d%252fcategories%253c%257bnm_152598466_152599133%257d%252fcategories%253c%257bnm_152598466_152599133_152599171%257d&welt=kinder#filter%2F_childsize%3E%7B1222d15220xxl%7D
Daar hebben ze wel kinderkleding in extra wijde maten.
Wehkamp heeft het ook gehad, maar daar kan ik nu ook niks meer vinden.
C&A heeft ook extra wijde broeken, maar niet zoveel. Je moet soms goed zoeken.
Vraagje hoeveel maten moet je de broeken te groot kopen, voordat ze wel om de middel passen?
Want de tip van korter maken heeft als nadeel dat het "model" zo uit de broek gaat, als er teveel van de broekspijpen moet.
En ik vind "Hollands welvaren" helemaal geen gekke uitdrukking hoor, dat zeggen we hier ook geregeld. En daar bedoelen we juist géén dikke kinderen mee!
Tegenwoordig heb ik het idee dat alle kinderen magere scharminkels moeten zijn om nog normaal in kleren te passen.
Ook hier hebben we dat probleem met dochter gehad dat veel broeken om de middel veel te strak zaten, vooral omdat de broeken tegenwoordig een "skinny" model hebben.
Maar er is hoop - ze is nu 12 en draagt al 1,5 jaar dezelfde maat broeken! Ze is gewoon langer geworden, maar om de middel niet breder.
Misschien gaat dat straks ook voor jullie meisje op?
Groetjes van ook een mem

dorle

dorle

26-11-2010 om 20:28

Marie,

"Tegenwoordig heb ik het idee dat alle kinderen magere scharminkels moeten zijn om nog normaal in kleren te passen."
Dat herken ik helemaal niet. Mijn tamelijk slanke dochter heeft veel moeite met broeken en rokken, veel te wijd. Ze moet soms een of twee maten kleiner kopen voor dat het om haar middel past. Ik heb juist het idee dat de maten breder geworden zijn dan vroeger. En haar bmi is slechts net onder het gemiddelde van "normaal".

Massi Nissa

Massi Nissa

27-11-2010 om 08:39

Dorle, dat herken ik wel

Hier ook een tenger grietje dat 108 centimeter lang is en nog rokjes draagt met maat 92. Gewoon omdat die rokjes in de taille goed aansluiten. Alles met maat 110 is veel te wijd, ik moet dan altijd gaan aansjorren met een riem - en dat zit weer niet lekker.
Toch denk ik wel dat er een ietsjepietsje te scheef wordt gekeken naar stevige kinderen. Je kunt ook gewoon zo gebouwd zijn en helemaal niet onderweg naar zwaarlijvigheid.
Groetjes
Massi

memmie

memmie

27-11-2010 om 20:48

Uit het hoge noorden

Mijn nick verraard al dat ik in het hooge noorden woon en idd is de spoeling kwa winkels hier in het noorden niet zo ruim.....

Ik ben het meest gericht kwa winkelen op drachten en daar hebben we geen WE met kinderkleding en ook geen zara (volgens mij helemaal nog niet noorden.)

Er werdt door iemand de vraag gesteld hoeveel maten ik meer moet kopen om hem rond de middel te laten passen en dat is een hele leuke vraag want ik weet het antwoordt niet en dan komt omdat kleding zo verschillend uit pakt. (116 tot 128)

even voor het idee:
ze was bij de 4 jarige (3jaaren 10 maand) kontrole bij het CB 108 cm en 20 kilo

ze heeft nog 3 broeken in 110 1 daarvan een vingino gaat moeiteloos dicht kan ze zelfs zelf (drukknoop) die heeft ruimte over en 1 van cars en die kan dicht maar alleen als heit of mem dat doen. ook 1 van retour en die kan ook dicht maar heeft niet over.
de rest van haar broeken zijn 116 en hebben te lange pijpen en slaan we dus om maar kunnen dus niet in haar laarsjes wat zo lekker hip is.

Vorige week ging ik met haar een nieuw spijkerrokje kopen omdat al haar rokjes in 110 te strak waren ik dacht koop ik hem lekker ruim dus ben begonnen met 122...veeeeeeeel te ruim toen een 116 zelfs met het elstiek aagetrokken veel te ruim dus een 110 gekocht???? voelde erg raar...(rokje was van cars)

vanmorgen kwam er een pakje van kleertjes.com binnen voor haar en wat ik had besteld in 116(noppies) kan terug (testrak) en wat ik had besteld in 122(mimpie) blijft daar zijn alleen de mouwen een beetje lang van....

Inkorten van broeken zou ik best zelf kunnen als ik mijn naaimachiene even afstof maar de meeste broeken verliezen dan echt hun model.

memmie

memmie

27-11-2010 om 20:52

Zoek vooral een skinny of tregging

ben nu eigelijk echt opzoek naar een strakke spijkerbroek of tregging in donkere spijkerstof die haar goed past.
ze had/heeft een helemooie die je onder elk tuniekje/jurkje kunt doen maar die gaat echt met te veel veel moeite dicht dat kan echt niet meer lekker zitten.

Zonneschijn

Zonneschijn

27-11-2010 om 21:07

Memmie

Er zit een ZARA in de stad Groningen.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-11-2010 om 08:06

Memmie

Mijn dochter was bij het laatste cb-bezoek 106 centimeter en 16 kilo nog-wat, en die was volgens de statistieken te mager (zoals gewoonlijk). Hoe kan jouw dochter dan met twee centimeter en drie kilo meer zo stevig zijn? Ik vind dat wel interessant.
En on topic: Ik zou gewoon maillots gebruiken. Die zijn makkelijk met laarzen en staan leuk onder een rokje. En ze zijn gemakkelijker te vinden dan de juiste tregging (wat dat ook wezen moge).
Groetjes
Massi
Groetjes
Massi

dorle

dorle

28-11-2010 om 08:56

Memmie en massi

Als jullie de bmi van jullie kinderen bepalen (even googelen) vallen beide kinderen nog in het groene gezonde gebied. Die van Memmie op de rand van overgewicht, die van Massi, ruim voor ondergewicht. Massi, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het cb jouw kind te mager noemt.
Kind van Memmi is trouwens vier kilo meer dan de jouwe en niet 3.

Bmi

BMI voor kinderen mag je niet zomaar gebruiken en conclusies aan verbinden hoor. Mijn zoon is veel te mager, 108 cm en 14,5 kg. Dit komt op een BMI van 12!!! Hier maakte ik mij ook zorgen over, maar zowel kinderarts als dietiste zeggen dat je hier zo niet naar moet kijken. Een BMI van 12 is blijkbaar niet zorgelijk terwijl dat voor volwassenen wel zou zijn.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-11-2010 om 10:02

Dorle

Het is ook gewoon onzin, mijn dochter is niet te mager. Ze is fijn gebouwd, maar heeft op alle relevante plekken 'knijpspekjes'. Het cb is trouwens verder heel tevreden, hoor, ze moeten alleen elk bezoek weer aantonen dat ze toch echt erg dun is vergeleken met leeftijdsgenoten. Ik kan er inmiddels om lachen.
Wat ik bedoelde te zeggen met de vergelijking tussen mijn dochter en die van memmie is: er wordt wat afgezeurd over het gewicht van kinderen, en misschien is dat vaak ten onrechte. Memmies dochter is stevig, de mijne is een sprietje. Allebei hartstikke mooi, toch?
Groetjes
Massi

ikke

ikke

28-11-2010 om 11:15

Hollands welvaren

och, misschien iemand die de nederlandse taal niet helemaal goed beheerst en niet weet wat 'hollands welvaren' is.
tja.
by the way, denk ik dat je misschien toch ook moet kijken om er voor te zorgen dat ze niet te snel zwaarder wordt en wat nauwkeurigere kunt letten op wat ze eet (en drinkt!)

memmie

memmie

28-11-2010 om 15:36

Ja duhhh

Goeie tip zelf nog niet aan gedacht...:-s

Tuurlijk let ik op wat ze eet en drinkt....maar ga haar niet de pepernoten afpakken die ze van een strooipiet krijgt....wel vul ik hun schoentjes tot nu toe steeds met kleine kadootjes ipv snoepgoed.
Het zijn wel kinderen he....en dat ze stevig zijn gebouwd wil niet zeggen dat ze alleen water en soepstengels mogen..

gonniegans:
waar vind je de juiste bmi voor kinderen, ik heb er al eens op gegooglled maar kon toen niks vinden.
ik wou wel eens kijken hoe ze nou in zo'n grafiek zit...ik heb het niet zo op grafieken maar toch nieuwschierig

malloits is ook moeilijk hoor ze heeft stevige beentjes dus kom ik in maat 122/128 en dan hou je best heel veel stof over die je onder de rok moet zien te verstoppen..

memmie

memmie

28-11-2010 om 16:22

Fiorucci

Meteen gekeken maar dat is kleding voor grote meiden of volwassenen....

dorle

dorle

29-11-2010 om 08:10

Gonniegans

Gonniegans, ik weet niet precies op wie jij reageert.
Waarom zou je de bmi niet "zomaar" kunnen gebruiken? Maar het is volgens mij toch een prima indicatie of een kind ongeveer het gewicht heeft dat bij zijn lengte past. Natuurlijk is het niet gelijk heel vreselijk als een kind licht ondergewicht heeft, maar dat hoeft het voor een volwassene ook niet te zijn.

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2010 om 09:14

Memmie

oh sorry, niet gezien. Wehkamp en dergelijke bedrijven verkopen ook XL meidenkleding.

mar

mar

29-11-2010 om 09:18

Broeken

Memmie, misschien zou je eens kunnnen kijken bij www.jako-o.de. De site is helaas alleen in het engels of duits. Ze hebben broeken in "buikmaten" en ook de standaardbroeken zijn doorgaans verstelbaar. De kwaliteit is goed.

Ik weet niet of je handig bent met de naaimachine? Maar een legging is zo gemaakt. Die kun je maken van elastische spijkerbroekstof, velours, dikkere tricot of joggingstof.

Heb je het ook al bij Zeeman geprobeerd. Het valt mij op dat die broeken daar behoorlijk wijd zijn. Voor mijn dochter (echt niet heel dun) moet de broek altijd zoveel ingenomen worden dat het model er compleet uit is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.