Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Broekplassen en boze buien

Onze dochter is net 7, goede leerling, zit in groep 4 en plast zeer regelmatig in haar broek. Het is onderzocht en niet lichamelijk. De laatste tijd heeft ze ook erg last van boze buien. Is heel opstandig of intens verdrietig. Dit kan wel ook weer zo over zijn. Ze lijkt het wel leuk te hebben op school, vertelt ook wel wat ze doet, maar vertelt nooit wat haar echt bezig houdt. Van de juf hoorde ik dat ze zich heeft ontfermd over het lastigste kindje van de klas en dat ze daardoor wel eens in de problemen komt met haar beste vriendin. Ik denk dat ze niet zo lekker in haar vel zit, maar ik kom er maar niet achter! Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

14-09-2010 om 16:38

Onderzoek

Je vertelt dat het onderzocht is en er geen lichamelijke aanwijzing is, maar is er ook iets gezegd dat het wel kan zijn of zijn er tips gegeven om het te voorkomen?
Wat zou kunnen helpen is haar op vaste tijden laten plassen, zowel op school als thuis. Je moet daarvoor wel medewerking van school hebben natuurlijk.
Zijn de boze buien in dezelfde tijd gestart als het broekplassen, dan kan het verband met elkaar hebben. Zowieso lijkt het me goed om n.a.v. het gesprekje met de juf een gesprekje met je dochter te hebben. Dat je het knap van haar vindt dat ze met dat meisje omgaat, maar dat het ook moeilijk voor haar is als haar vriendinnetje dat niet leuk vindt. Praat over haar gevoelens zodat ze zich gehoord voelt en leer haar dat ze ook haar grenzen mag aangeven en mag zeggen dat ze ook met haar vriendinnetje wil spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.