Nick90
10-09-2025 om 15:34
Broer (11) op zusje van 2 laten passen?
Ouders met kinderen met een groot leeftijdsverschil? Laten jullie je oudere kind op hun jongere broer of zus passen?

MamaE
12-09-2025 om 09:49
Vrijdag is ook nogal een populaire dag voor parttimers om vrij te hebben en voor veel mensen om thuis te werken. Lijkt me sterk dat er helemaal niemand in de buurt overdag thuis is.
Ik zou er geen moeite mee hebben om even stand-by te staan, zeker niet als ik ondertussen gewoon thuis kan zitten en mijn werk doen.

Bakblik
12-09-2025 om 10:01
It takes a village to raise a child.
Met die frase in gedachten vind ik het altijd heel kurtzichtig als ouders van jonge kinderen het allemaal zelf proberen te doen. Nou vooruit misschien vragen ze eens hulp bij opa en oma maar verder niet.
Ik wil echt niet verkondigen dat de ouders van de vriendjes van je kinderen jouw vrienden moeten worden maar elkaar eens helpen en zo een netwerkje opbouwen voor noodgevallen is echt de investeren waard.
Zeker als je een ouder bent met een beperking waardoor je zomaar uit kunt vallen.
Toen mijn kinderen nog niet relfredzaam waren en ik een aanval had gehad hielp mijn man ze naar school en dan was 1of 2 telefoontje genoeg om ze na school op te vangen tot man weer thuis was als hij echt niet thuis kon blijven van werk.

Valeria
12-09-2025 om 12:17
Bakblik schreef op 12-09-2025 om 09:16:
[..]
Toen ik jonge kinderen had hadden veel mensen hier in de straat kinderen, er was altijd wel iemand thuis die ik zo'n vraag zou durven stellen. Ook had ik veel contact met andere moeders die zo'n dienstje zouden kunnen verlenen.
Hier waren in de straat vooral oudere mannen thuis toen mijn kinderen klein waren. Of ze waren alleenstaand, of hun vrouw werkte nog wel.
De meesten zijn er nog, maar alle verhuisden zijn vervangen door expats die je nooit ziet. Onze directe buren hebben kleine kinderen, maar moeder is thuis, en dan zijn er nog twee huizen met kleine kinderen (1 expat en 1 die ik niet eens zou herkennen als ze aan de deur komen). Waar die laatste 2 zouden aanbellen voor hulp, geen idee. Een van de twee heeft gepensioneerden naast zich, en de ander heeft niemand naast zich wonen die overdag thuis is.

krulliebollie
12-09-2025 om 12:22
MarvelousM schreef op 12-09-2025 om 05:13:
[..]
tja, als Nick ook zou reageren op mensen die het geen goed idee vinden en realistische andere scenario’s opperen, dan was m’n reactie wel anders geweest.
Dan nog geeft het geen pas om iemand zijn beperking op deze manier te kakken te zetten. Ik snap de intentie maar dit vind ik niet de juiste aanpak.

Nick90
12-09-2025 om 16:59
Naminokurashi schreef op 12-09-2025 om 13:42:
En Nick, wat heb je nu besloten betreffende de kinderen?
Nou alles goed gegaan, zoon is thuisgebleven met z'n zusje, het probleem zat in de droogbox. Nieuwe gekregen en m'n oren oogeladen in de winkel. Ga zo met de kindjes naar Mac. En ja ze leven nog hoor

Roos57
12-09-2025 om 17:14
Dat laatste zinnetje is zo sarcastisch voor de reageerders die nee zeiden dat ik nu heb besloten om nooit weer op jou te reageren.

MMcGonagall
12-09-2025 om 17:22
Roos57 schreef op 12-09-2025 om 17:14:
Dat laatste zinnetje is zo sarcastisch voor de reageerders die nee zeiden dat ik nu heb besloten om nooit weer op jou te reageren.
Nou dat. Kijk, meestal gaat het gewoon goed, maar dat wil nog niet zeggen dat het de verstandige keuze is. In dit geval duidelijk niet.

zwaankip
12-09-2025 om 17:56
MMcGonagall schreef op 12-09-2025 om 17:22:
[..]
Nou dat. Kijk, meestal gaat het gewoon goed, maar dat wil nog niet zeggen dat het de verstandige keuze is. In dit geval duidelijk niet.
Ik heb ooit 1 keertje mijn toen 12-jarige zoon alleen gelaten met mijn dochter van 6 jaar. Ik ging naar de bakker 50 meter verderop. Max 5 minuutjes ben ik weggebleven.
Toen ik terug thuis kwam was dochter intussen gevallen - op die enkele minuten - en had door die val haar pols gebroken.
Daarna heb ik nooit, echt nooit meer mijn jonge kinderen alleen durven laten.

Max88
12-09-2025 om 18:14
Echt hè....er valt nog een boel te schaven aan bepaalde vaardigheden.
Onverantwoord.
Eigenwijs totdat het misgaat, dan komt er weer een topic.

AnnaPollewop
12-09-2025 om 18:18
Nick90 schreef op 12-09-2025 om 16:59:
[..]
Nou alles goed gegaan, zoon is thuisgebleven met z'n zusje, het probleem zat in de droogbox. Nieuwe gekregen en m'n oren oogeladen in de winkel. Ga zo met de kindjes naar Mac. En ja ze leven nog hoor
Fijn dat het nu geregeld is Nick en goed om te horen dat alles goed is verlopen.
(ik weet niet wat een droogbox is maar het is nu neem ik aan opgelost).

AnnaPollewop
12-09-2025 om 18:19
Max88 schreef op 12-09-2025 om 18:14:
[..]
Echt hè....er valt nog een boel te schaven aan bepaalde vaardigheden.
Onverantwoord.
Eigenwijs totdat het misgaat, dan komt er weer een topic.
Tjonge jonge, alsof iemand verplicht is om de adviezen hier op te volgen. Ik zie hier voortdurend mensen andere keuzes maken dan ik zelf zou doen, ook jullie. Om dan te gaan zitten hopen dat het misgaat is best mies.

Max88
12-09-2025 om 18:25
AnnaPollewop schreef op 12-09-2025 om 18:19:
[..]
Tjonge jonge, alsof iemand verplicht is om de adviezen hier op te volgen. Ik zie hier voortdurend mensen andere keuzes maken dan ik zelf zou doen, ook jullie. Om dan te gaan zitten hopen dat het misgaat is best mies.
Zeg ik dat dan ergens dat hij dat niet mag? Ik zeg wat ik ervan vind, maar wat hij ergens mee doet moet hij zelf weten.
Gelukkig is er niets gebeurd.
Waar ik zojuist op aanhaak is de manier van reageren en steevast negeren envolgens mij mag dat best. Ik deed dat nav een reactie van iemand anders, waarom citeer je die niet?

AnnaPollewop
12-09-2025 om 18:25
zwaankip schreef op 12-09-2025 om 17:56:
[..]
Ik heb ooit 1 keertje mijn toen 12-jarige zoon alleen gelaten met mijn dochter van 6 jaar. Ik ging naar de bakker 50 meter verderop. Max 5 minuutjes ben ik weggebleven.
Toen ik terug thuis kwam was dochter intussen gevallen - op die enkele minuten - en had door die val haar pols gebroken.
Daarna heb ik nooit, echt nooit meer mijn jonge kinderen alleen durven laten.
Tja, ik liet mijn kinderen in de buurt buitenspelen en dan kwam er wel eens iemand onder de schaafplekken terug. Of er kwam een vriendje mij roepen en dan raapte ik mijn kind op. Er viel er ook eentje in de gracht, was niet eens bij ons thuis maar elders. Oh, en ze verdwaalden. En dan was er gelukkig altijd iemand die ze vond en terugbezorgde.
Sterker nog, mijn zoon fietste naast me en kleunde ineens de stoep op en tegen een box aan en daar kwam de motorlance ook nog even bij want hij bloedde wel fors. Viel allemaal erg mee achteraf. Oh, en middelste zoon was drie en liep voor me uit op een schuin stuk en klapte voorover, lelijke schaafplekken in het gezicht. Niet erg fijn. Het gebeurt. Maar je wil vast niet een uitgebreide opsomming hier van alles wat er wel goed gegaan is. Want dat komt ook voor. Best vaak eigenlijk. Eigenlijk bijna altijd. En er vlak naast staan is geen garantie.
En nu zijn ze volwassen en kan er nog steeds van alles misgaan. Je doet je best als ouder en dan hoop je er verder maar het beste van.

Herfstappeltaart
12-09-2025 om 18:28
Idem.