Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Broer (11) op zusje van 2 laten passen?

Ouders met kinderen met een groot leeftijdsverschil?  Laten jullie je oudere kind op hun jongere broer of zus passen? 

Vrijdag is ook nogal een populaire dag voor parttimers om vrij te hebben en voor veel mensen om thuis te werken. Lijkt me sterk dat er helemaal niemand in de buurt overdag thuis is.
Ik zou er geen moeite mee hebben om even stand-by te staan, zeker niet als ik ondertussen gewoon thuis kan zitten en mijn werk doen.

It takes a village to raise a child.
Met die frase in gedachten vind ik het altijd heel kurtzichtig als ouders van jonge kinderen het allemaal zelf proberen te doen. Nou vooruit misschien vragen ze eens hulp bij opa en oma maar verder niet. 
Ik wil echt niet verkondigen dat de ouders van de vriendjes van je kinderen jouw vrienden moeten worden maar elkaar eens helpen en zo een netwerkje opbouwen voor noodgevallen is echt de investeren waard. 
Zeker als je een ouder bent met een beperking waardoor je zomaar uit kunt vallen. 
Toen mijn kinderen nog niet relfredzaam waren en ik een aanval had gehad hielp mijn man ze naar school en dan was 1of 2 telefoontje genoeg om ze na school op te vangen tot man weer thuis was als hij echt niet thuis kon blijven van werk. 

Bakblik schreef op 12-09-2025 om 09:16:

[..]

Toen ik jonge kinderen had hadden veel mensen hier in de straat kinderen, er was altijd wel iemand thuis die ik zo'n vraag zou durven stellen. Ook had ik veel contact met andere moeders die zo'n dienstje zouden kunnen verlenen.

Hier waren in de straat vooral oudere mannen thuis toen mijn kinderen klein waren. Of ze waren alleenstaand, of hun vrouw werkte nog wel.
De meesten zijn er nog, maar alle verhuisden zijn vervangen door expats die je nooit ziet. Onze directe buren hebben kleine kinderen, maar moeder is thuis, en dan zijn er nog twee huizen met kleine kinderen (1 expat en 1 die ik niet eens zou herkennen als ze aan de deur komen). Waar die laatste 2 zouden aanbellen voor hulp, geen idee. Een van de twee heeft gepensioneerden naast zich, en de ander heeft niemand naast zich wonen die overdag thuis is. 

MarvelousM schreef op 12-09-2025 om 05:13:

[..]

tja, als Nick ook zou reageren op mensen die het geen goed idee vinden en realistische andere scenario’s opperen, dan was m’n reactie wel anders geweest.

Dan nog geeft het geen pas om iemand zijn beperking op deze manier te kakken te zetten. Ik snap de intentie maar dit vind ik niet de juiste aanpak. 

En Nick, wat heb je nu besloten betreffende de kinderen? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.