Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
suzanne

suzanne

20-09-2010 om 17:48

Brutaliteit bij kinderen

Allereerst za ik me even voorstellen,want ik ben nieuw hier.Ik ben Suzanne en ben 34 jaar,getrouwt en heb 2 kinderen een zoontje van 9 en een dochter van 5.
Met de oudste ondervinden we op het moment nogal wat problemen,hij luistert slecht en heeft vaak een grote mond.
Straffen lijkt niet te helpen,en ik weet op het moment niet goed hoe er mee om te gaan.
Punt 2 is dat dochter lief de oudste na gaat doen.
Wie heeft er goede tips,ik wil het hem zo graag afleren,want ik wordt er weer steeds boos om en dat wil ik niet meer.
Ik sta er in de week alleen voor(geen verwijd of iets)dat alles maakt het soms lastig.
Mijn man zit op de vrachtwagen en is in de week niet thuis.

Ik hoor heel graag reacties om de sfeer hier in huis eens goed op te klaren.

Groetjes Suzanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

20-09-2010 om 19:38

Wat doe je

momenteel als zoon brutaal is?
Je zegt nu namelijk dat sraffen niet goed helpt. Dat beteknt misschien dat je dat hebt opgegeven?

Probeer het eens met beloningen. Gaat hij op de computer? Dan gaat hij voortaan dus alleen nog op de computer als hij beleefd is geweest. Je kunt ervoor kiezen om een half uur per dagdeel te laten verdienen als hij lief is geweest.
Verder moet je toch straffen ookal heb je het idee dat hij het niet erg vindt. Hoe straf je?
Ik denk dat afzondering een goede straf is voor dit gedrag. Zo wil ik je niet; ga maar even uit mijn blikveld!
Kun je je weer gedragen zoals ik het wil?
Oke, kom maar weer.
Je dochter zelfde laken en pak!

En denk er aan: doorzetten!!!
Het zal heus niet meevallen met je man steeds afwezig. Maar je kunt het!

koentje

koentje

20-09-2010 om 19:42

En...

denk bij afzondering altijd aan een saaie omgeving. Niet op zijn kamer. Dat kan ook lastig zijn of worden
met de associatie met slapen.
e hal dus of de trap, als er maar geen speelgoed en afleiding is.

En trouwens ; je wil niet meer boos zijn?
Hoeft ook niet perse! Je kunt volstaan met pedagogisch boos. Je hoeft alleen rustig maar kordaat de straf uit te voeren en er strak bij te kijken! Sterker nog: je maakt veel meer indruk als je dit rustig en consequent doet zonder boos te worden in de zin van schreeuwen of wat dan ook.

Vera*

Vera*

20-09-2010 om 19:54

Hier

Bij ongewenst gedrag moeten ze op de gang gaan 'nadenken'. Ze kunnen weer binnenkomen als ze nagedacht hebben en kunnen vertellen waarom ik boos was. Bij een niet goedgekeurd antwoord kunnen ze weer terug.

Guinevere

Guinevere

20-09-2010 om 21:54

Concreter?

Ik vind het moeilijk om te reageren omdat ik niet echt een beeld krijg van wat er precies kan gebeuren bij jullie in zo'n situatie. Hoe ontstaat het? Wat zegt/doet hij, en hoe reageer jij erop? Wat heb je allemaal al geprobeerd, behalve straf? En wat voor een straf is dat dan?
Verder denk ik dat het voor een deel bij de leeftijd hoort, wat niet wil zeggen dat je het moet tolereren natuurlijk.
Hier een zoon van 8 die brutale neigingen begint te krijgen, tenminste naar ons als ouders. Een goed gesprek helpt bij hem, nu nog wel.

bibi63

bibi63

21-09-2010 om 22:13

Negeren!

Hier een dochter van bijna 12 die ook erg brutaal kan zijn (maar ook lief hoor!). Het best wat helpt bij ons: negeren! Ik zeg 1x iets en laat haar dan in haar (brutale) sop gaar koken. Maar meestal komt de boodschap wel aan.
Gr.Bibi

suzanne

suzanne

24-09-2010 om 16:29

Uitgeprobeert

Hoi Bibi.

Dat heb ik dus laatst een keer geprobeert,dat vind hij dus echt niet leuk.
Daar heb ik hem dus wel mee.
Ik heb gisteren nog tegen hem gezegt dat als hij niet luistert ik voortaan niet meer naar hem luister.
Ik ben gewoon met mijn bord eten boven gaan zitten om te negeren,vond hij niet leuk.
Ik heb het uiteraard daarna wel met hem uitgesproken

Groetjes Suzanne

suzanne

suzanne

24-09-2010 om 16:37

Re : wat doe je

Waar ik ook achter kwam,ik dreigde steeds maar kwam de straf niet na dat ik niet goed natuurlijk.
De straffen die ik dan wel gaf waren voor straf vroeg naar bed,niet buiten de poort spelen,niet met een vriendje mogen afspreken(weet niet of het goede straffen zijn je denkt op dat moment van wel)
Ik ben er nu wel achter dat boos worden(lees flink stem verheffen)niet werkt.
Ik probeer dat nu dus niet meer te doen.Al is het moeilijk.
Het is ook een kind waarmee je van te voren dingen moet afspreken of zeggen.
Doe ik dat niet dan gaat het fout wordt hij boos.
Dus bv niet zeggen we gaan NU dit of dat maar ik moet zeggen we gaan OVER... dit of dat.
Ook kan hij er niet tegen als ik loop te stressen,hij slaat dan echt op tilt,maar puur omdat hij er denk ik niet mee om kan gaan.
Wij lopen nu ook bij een proaktijk om te kijken of er niet meer achter steekt.

Groetjes Suzanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.