Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Budget kinderfeestje

Hoeveel geven jullie uit aan een kinderfeestje? Ik merk dat bij mijn zoontje dure activiteiten worden gedaan van zo'n 20 euro per kind. Wij vieren feestjes meestal thuis omdat we maar 1 auto hebben en zijn daardoor een stuk goedkoper uit. Vraag me of het elders ook zo gebruikelijk om.zoveel geld uit te geven.


Zebra04 schreef op 20-12-2022 om 14:59:

[..]

Maar dat is dan toch juist de definitie van verwend? Verwend zijn kun je juist het kind zelf niet kwalijk nemen, maar de ouders/omgeving.

Ik vind het pas verwend gedrag worden als ze geen nee accepteren of door blijven zeuren. Dit is gewoon iets gewend zijn en daarnaar vragen, dat vind ik dus niet persé verwend haha  

Philou, klinkt echt als een geweldig feestje!  

En ik snap ook niet waarom iets van een snoep wel een probleem is en popcorn/cupcake en/of chocola niet? Zie echt geen verschil!  Zolang je niet overdrijft en met hele zakken snoep aan komt zetten natuurlijk.. 

HAHA!wait..what schreef op 20-12-2022 om 21:54:

[..]

Ik vind het pas verwend gedrag worden als ze geen nee accepteren of door blijven zeuren. Dit is gewoon iets gewend zijn en daarnaar vragen, dat vind ik dus niet persé verwend haha

Philou, klinkt echt als een geweldig feestje!

En ik snap ook niet waarom iets van een snoep wel een probleem is en popcorn/cupcake en/of chocola niet? Zie echt geen verschil! Zolang je niet overdrijft en met hele zakken snoep aan komt zetten natuurlijk..

Een van mijn kinderen werd verwend en ondankbaar gevonden omdat hij bij sint Maarten vroeg of hij 2 snoepjes mocht bij huizen. Echt puur de vraag 'Mag ik er 2?'. En aan de ene kant snap ik het want het lijkt me ook vervelend als je de hele avond kinderen aan de deur krijgt die vragen of ze er 2 mogen ipv 1, maar ik ken ook mijn kind. Het is geen verwend gedrag, maar behoefte aan duidelijkheid. Hij kreeg bij 3 huizen achter elkaar te horen dat hij er 2 mocht dus vraagt hij de volgende huizen of hij er 2 mag. Dat dat ondankbaar over kan komen snapt hij niet. Hij wil alleen weten of hij er 1 of 2 moet pakken omdat hij dat niet weet als je niks zegt als bij sommige huizen 1 mag en bij sommige 2. Het vragen of hij er 2 mocht begon ook pas nadat er mensen hem 2 hadden laten pakken. Ik uitleggen dat hij dat niet moet vragen en er 1 pakken tenzij iemand zegt dat hij er 2 mag en wat gebeurt er, vraagt een ander naast hem bij een huis of ze er 2 mag en daar werd heel enthousiast op gereageerd en mag.. Ging er daarna niet goed meer in dat je het niet moest vragen want bij dat huis moest je het dus wel vragen. Weg duidelijkheid voor hem.


Bij Sinterklaas had hij een handje kruidnoten gekregen, vervolgens staan er kinderen in de rij voor een piet die kruidnoten geeft. Hij staat automatisch in die zelfde rij (was na een fotomoment dus hij kon ook echt nergens anders heen omdat je nou eenmaal op een podium een rij had naar sint en vervolgens een rij langs piet voor wat lekkers om weer van het podium af te kunnen lopen). Hij houdt dus bij Piet aangekomen zijn handen weer op waar nog kruidnoten in zitten... immers dat doet iedereen bij die piet dus hij ook. Die zegt iets over dat zijn handen nog vol zijn dus niet meer kan krijgen en wat doet zoon? Die loopt naar mij, geeft me de kruidnoten, draait zich om, loopt terug en steekt weer zijn handen uit naar piet. Die heb vervolgens heel verbaasd aan kijkt maar wel meer kruidnoten geeft. Kan je verwend of ondankbaar vinden omdat hij nog had, maar hij doet puur wat hij denkt dat er van hem verwacht wordt. Iedereen steekt zijn hand uit dus hij ook, zijn handen zijn vol dus hij maakt ze leeg. Als je hem beter kent weet je ook dat hij vervolgens al die kruidnoten zou weg geven als er een kind niet gekregen heeft want hij wel en een ander niet zou hij heel oneerlijk vinden. Kinderen leren nog, hoe jonger hoe meer ze nog moeten leren. Wat emoties zijn, hoe ze daar mee om moeten gaan, dat andere die emoties ook hebben, hoe ze die moeten herkennen, hoe ze daar mee om moeten gaan, alle sociale omgangsnormen. Je kan van jonge kinderen gewoon niet verwachten dat ze aan de zelfde standaard voldoen als volwassenen. Je moet ze daar naar toe laten groeien en niet ze er op afrekenen.

AppleTree schreef op 20-12-2022 om 23:03:

[..]

Een van mijn kinderen werd verwend en ondankbaar gevonden omdat hij bij sint Maarten vroeg of hij 2 snoepjes mocht bij huizen. Echt puur de vraag 'Mag ik er 2?'. En aan de ene kant snap ik het want het lijkt me ook vervelend als je de hele avond kinderen aan de deur krijgt die vragen of ze er 2 mogen ipv 1, maar ik ken ook mijn kind. Het is geen verwend gedrag, maar behoefte aan duidelijkheid. Hij kreeg bij 3 huizen achter elkaar te horen dat hij er 2 mocht dus vraagt hij de volgende huizen of hij er 2 mag. Dat dat ondankbaar over kan komen snapt hij niet. Hij wil alleen weten of hij er 1 of 2 moet pakken omdat hij dat niet weet als je niks zegt als bij sommige huizen 1 mag en bij sommige 2. Het vragen of hij er 2 mocht begon ook pas nadat er mensen hem 2 hadden laten pakken. Ik uitleggen dat hij dat niet moet vragen en er 1 pakken tenzij iemand zegt dat hij er 2 mag en wat gebeurt er, vraagt een ander naast hem bij een huis of ze er 2 mag en daar werd heel enthousiast op gereageerd en mag.. Ging er daarna niet goed meer in dat je het niet moest vragen want bij dat huis moest je het dus wel vragen. Weg duidelijkheid voor hem.


Bij Sinterklaas had hij een handje kruidnoten gekregen, vervolgens staan er kinderen in de rij voor een piet die kruidnoten geeft. Hij staat automatisch in die zelfde rij (was na een fotomoment dus hij kon ook echt nergens anders heen omdat je nou eenmaal op een podium een rij had naar sint en vervolgens een rij langs piet voor wat lekkers om weer van het podium af te kunnen lopen). Hij houdt dus bij Piet aangekomen zijn handen weer op waar nog kruidnoten in zitten... immers dat doet iedereen bij die piet dus hij ook. Die zegt iets over dat zijn handen nog vol zijn dus niet meer kan krijgen en wat doet zoon? Die loopt naar mij, geeft me de kruidnoten, draait zich om, loopt terug en steekt weer zijn handen uit naar piet. Die heb vervolgens heel verbaasd aan kijkt maar wel meer kruidnoten geeft. Kan je verwend of ondankbaar vinden omdat hij nog had, maar hij doet puur wat hij denkt dat er van hem verwacht wordt. Iedereen steekt zijn hand uit dus hij ook, zijn handen zijn vol dus hij maakt ze leeg. Als je hem beter kent weet je ook dat hij vervolgens al die kruidnoten zou weg geven als er een kind niet gekregen heeft want hij wel en een ander niet zou hij heel oneerlijk vinden. Kinderen leren nog, hoe jonger hoe meer ze nog moeten leren. Wat emoties zijn, hoe ze daar mee om moeten gaan, dat andere die emoties ook hebben, hoe ze die moeten herkennen, hoe ze daar mee om moeten gaan, alle sociale omgangsnormen. Je kan van jonge kinderen gewoon niet verwachten dat ze aan de zelfde standaard voldoen als volwassenen. Je moet ze daar naar toe laten groeien en niet ze er op afrekenen.

Dat is precies zo'n reden waarom ik zo de P heb aan het woord "verwend" door mensen die dat over anderen zeggen. 

Volgende keer komt ie maar bij mij langs; hij wordt begrepen.💙

AppleTree schreef op 20-12-2022 om 23:03:

[..]

Een van mijn kinderen werd verwend en ondankbaar gevonden omdat hij bij sint Maarten vroeg of hij 2 snoepjes mocht bij huizen. Echt puur de vraag 'Mag ik er 2?'. En aan de ene kant snap ik het want het lijkt me ook vervelend als je de hele avond kinderen aan de deur krijgt die vragen of ze er 2 mogen ipv 1, maar ik ken ook mijn kind. Het is geen verwend gedrag, maar behoefte aan duidelijkheid. Hij kreeg bij 3 huizen achter elkaar te horen dat hij er 2 mocht dus vraagt hij de volgende huizen of hij er 2 mag. Dat dat ondankbaar over kan komen snapt hij niet. Hij wil alleen weten of hij er 1 of 2 moet pakken omdat hij dat niet weet als je niks zegt als bij sommige huizen 1 mag en bij sommige 2. Het vragen of hij er 2 mocht begon ook pas nadat er mensen hem 2 hadden laten pakken. Ik uitleggen dat hij dat niet moet vragen en er 1 pakken tenzij iemand zegt dat hij er 2 mag en wat gebeurt er, vraagt een ander naast hem bij een huis of ze er 2 mag en daar werd heel enthousiast op gereageerd en mag.. Ging er daarna niet goed meer in dat je het niet moest vragen want bij dat huis moest je het dus wel vragen. Weg duidelijkheid voor hem.


Bij Sinterklaas had hij een handje kruidnoten gekregen, vervolgens staan er kinderen in de rij voor een piet die kruidnoten geeft. Hij staat automatisch in die zelfde rij (was na een fotomoment dus hij kon ook echt nergens anders heen omdat je nou eenmaal op een podium een rij had naar sint en vervolgens een rij langs piet voor wat lekkers om weer van het podium af te kunnen lopen). Hij houdt dus bij Piet aangekomen zijn handen weer op waar nog kruidnoten in zitten... immers dat doet iedereen bij die piet dus hij ook. Die zegt iets over dat zijn handen nog vol zijn dus niet meer kan krijgen en wat doet zoon? Die loopt naar mij, geeft me de kruidnoten, draait zich om, loopt terug en steekt weer zijn handen uit naar piet. Die heb vervolgens heel verbaasd aan kijkt maar wel meer kruidnoten geeft. Kan je verwend of ondankbaar vinden omdat hij nog had, maar hij doet puur wat hij denkt dat er van hem verwacht wordt. Iedereen steekt zijn hand uit dus hij ook, zijn handen zijn vol dus hij maakt ze leeg. Als je hem beter kent weet je ook dat hij vervolgens al die kruidnoten zou weg geven als er een kind niet gekregen heeft want hij wel en een ander niet zou hij heel oneerlijk vinden. Kinderen leren nog, hoe jonger hoe meer ze nog moeten leren. Wat emoties zijn, hoe ze daar mee om moeten gaan, dat andere die emoties ook hebben, hoe ze die moeten herkennen, hoe ze daar mee om moeten gaan, alle sociale omgangsnormen. Je kan van jonge kinderen gewoon niet verwachten dat ze aan de zelfde standaard voldoen als volwassenen. Je moet ze daar naar toe laten groeien en niet ze er op afrekenen.

En daar stond jij bij en keek je naar? Ik had mijn dochter tegengehouden als ze haar buit had gedumpt in mijn handen en voor een tweede keer wilde gaan. Het is op dat moment aan joú om die duidelijkheid te verschaffen.

Desideria schreef op 21-12-2022 om 08:43:

[..]

En daar stond jij bij en keek je naar? Ik had mijn dochter tegengehouden als ze haar buit had gedumpt in mijn handen en voor een tweede keer wilde gaan. Het is op dat moment aan joú om die duidelijkheid te verschaffen.

Je laat wel gelijk zien wat ik bedoel, hij dumpt namelijk zijn buit niet om voor een 2e keer te gaan. Dat is wat jij als volwassene er van maakt. Wat hij ziet is dat iedereen naar Sint en Piet 1 loopt en op de foto gaat, bij Piet 2 krijgt iedereen wat lekkers en als je het podium af ben krijg je van Piet 3 nog een tasje met iets er in. En hij loopt precies na wat hij iedereen ziet doen, wat hij daarom denkt ook te moeten doen. Hij is helemaal niet bezig met meer halen dan anderen of überhaupt meer willen dan dat ene handje kruidnoten. Dat hij bij Sint en Piet 1 al wat kreeg ik tegenstelling tot de andere veranderd voor hem niet dat hij blijft doen wat er op het lijstje staan in zijn hoofd. Hij gaat nog steeds door in die rij naar piet 2 en Piet 3. De opmerking over dat zijn handen nog vol zijn ziet hij dus als een praktisch ding en lost hij op. Er is niet gezegd dat hij niet krijgt omdat Piet 1 al gegegeven heeft, er is gezegd je handen zijn nog vol ik kan je niks er bij geven. Jij geeft een oordeel er aan dat hij zijn buit dumpt en voor een 2e ronde gaat terwijl dat niet is wat hij doet. Van een volwassen kan je verwachten dat die de situatie zo leest dat dat niet de bedoeling is van een jong kind niet. Die beheersen dat gewoon nog niet.

En nee ik heb inderdaad niet ingegrepen, vind je dat heel gek? Denk je oprecht dat het beter was geweest dat wanneer hij zijn handen uit stak ik als volwassenen op het podium was geklommen om door de rij heen te gaan en een kind bij een Piet weg te halen en aan te spreken op iets waarvan dat kind niet beseft dat hij het fout doet? Beter dan dat er een kindje een extra handje kruidnoten krijgt waar niemand last van heeft en geen ander daar door niet of minder kan krijgen? Ik niet namelijk, ik heb het laten gaan, ze hebben thuis hun kruidnoten op 1 hoop gegooid en verdeeld omdat bleek dat zusje veel minder snoepjes er door had dan de jongens dus wilde ze delen. Ik vond het veel belangrijker dat iedereen het leuk had, niemand maakte er ook een probleem van dat aan de Sint vroeg of een kind eerst mocht en ik iemands kind van achter uit de rij heb gehaald en tussendoor het podium op geholpen langs de rij en vooraan heb gezet omdat ik diens ouders hoorde discuseren over dat ze echtweg moesten en kind dan niet op de foto kon of dat ze hem wel op de foto zouden laten gaan en dan te laat zouden komen. De rest heeft er geen nadeel van als een kind tussendoor gaat en voor dat kind en die ouders maakt het wel een verschil. 

Ik stuur vaak genoeg aan (en dat lees je prima ook in het andere voorbeeld) want hij moet zulke dingen wel leren, maar ik neem aan dat iedere ouder daarvoor het juiste moment/situatie kiest. 

Desideria schreef op 21-12-2022 om 08:43:

[..]

En daar stond jij bij en keek je naar? Ik had mijn dochter tegengehouden als ze haar buit had gedumpt in mijn handen en voor een tweede keer wilde gaan. Het is op dat moment aan joú om die duidelijkheid te verschaffen.

Het feit dat je het woord "dumpt" gebruikt geeft aan dat je je zou ergeren en het jongetje niet begrijpt. Uitleggen of aanleren hoeft niet altijd lik op stuk. Ik vind hem geniaal in zijn creatieve denken en oplossend vermogen. Hij probeert alleen maar goed te doen. Alleen volwassenen hier en in de wereld daarbuiten, zelf vast niet altijd even talentvol in tact, geven daar die negatieve draai aan.

Mijn kind was heel gevoelig naar anderen. Op een feestje vroeg de moeder wie er zin had in een ijsje en welke ze wilden. Gek genoeg bleef het stil. Mijn dochter stak haar hand op, omdat niemand antwoord gaf ( om wat voor reden ook) en omdat ze dat sneu vond voor de moeder en zei: Ik lust wel een chocoijsje.

Waarop die moeder zegt: dan krijg jij als laatste haantje de voorste!

De les die mijn dochter daarvan meenam was een beschamende en ging over volwassenen.

Tja, ik vind het inderdaad onbeleefd als een kind vraagt om meer snoep dan het aangeboden krijgt of als het meteen vraagt 'hoeveel mag ik er?'. Het komt op mij heel hebberig over, alsof het niet genoeg is wat je aangeboden krijgt. Terwijl iets wat je krijgt in mijn ogen per definitie genoeg is. Het is immers een gunst van de ander.
En wat is er onduidelijk aan 'wil je een snoepje?'. Een snoepje is nog altijd enkelvoud.
Ik heb mijn kind altijd geleerd om uit te gaan van één snoepje, tenzij expliciet aangegeven wordt dat ze er meer mag pakken. 
Sterker nog, als ze het wel doet en ik ben er bij, dan geef ik alles terug en heeft ze niks.

Kinderen weten mensen vaak dondersgoed te manipuleren, ook als ze nog klein zijn.
Ik heb dat net te vaak gezien om uit te gaan van onschuld. 
Van die kinderen die dan kwamen spelen en nooit konden kiezen welk snoepje ze wilden, omdat ze wisten dan mijn moeder dan zei 'dan pak er maar twee'. Bij hun thuis deden ze dat nooit, want dan werd de snoeptrommel gewoon weer opgeruimd. Mijn zus had het talent om als we op een bepaald moment één of twee keer iets lekkers hadden gehad, daar een gewoonte van te maken en mijn ouders gingen daar in mee. Zo hadden wij al vrij snel wel vijf momenten per dag dat we wat lekkers kregen.

Max88 schreef op 21-12-2022 om 10:28:

[..]

Het feit dat je het woord "dumpt" gebruikt geeft aan dat je je zou ergeren en het jongetje niet begrijpt. Uitleggen of aanleren hoeft niet altijd lik op stuk. Ik vind hem geniaal in zijn creatieve denken en oplossend vermogen. Hij probeert alleen maar goed te doen. Alleen volwassenen hier en in de wereld daarbuiten, zelf vast niet altijd even talentvol in tact, geven daar die negatieve draai aan.

Mijn kind was heel gevoelig naar anderen. Op een feestje vroeg de moeder wie er zin had in een ijsje en welke ze wilden. Gek genoeg bleef het stil. Mijn dochter stak haar hand op, omdat niemand antwoord gaf ( om wat voor reden ook) en omdat ze dat sneu vond voor de moeder en zei: Ik lust wel een chocoijsje.

Waarop die moeder zegt: dan krijg jij als laatste haantje de voorste!

De les die mijn dochter daarvan meenam was een beschamende en ging over volwassenen.

Dit vind ik dan weer heel raar van die moeder, want ze stelde zelf die vraag.

Max88 schreef op 20-12-2022 om 23:24:

[..]

Dat is precies zo'n reden waarom ik zo de P heb aan het woord "verwend" door mensen die dat over anderen zeggen.

Volgende keer komt ie maar bij mij langs; hij wordt begrepen.💙

Gelukkig zijn er ook heel veel lieve mensen hier in de buurt die veel oog hebben voor het kleine grut, zo was er afgelopen keer een vrouw met snoep en chips en hij zocht toen een bepaald zakje chips. Ze vroeg welke en zijn uitleg was die met raampjes (hamkaas is dat) die zou er wel tussen moeten zitten volgens haar maar was misschien al op. Ze is naar binnen gelopen om een nieuwe zak met uitdeelzakjes open te maken speciaal voor hem, zo blij dat hij was. Heeft geloof ik 3 keer dankje wel dit is mijn lievelings geroepen zo hard dat de hele straat het wist haha. En ik blijf dankbaar voor de mensen die me gelijk binnen lieten toen de jongste opeens uit het niks riep dat ze echt nu moest plassen want we waren toen zo ongeveer op het verst dat we zouden gaan vanaf ons huis dus ik denk niet dat ze het tot aan huis gered zou hebben.

Nu ik een kind heb dat wat meer moeite heeft met het lezen van sociale verwachtingen dan mijn oudste valt het gewoon op hoe weinig begrip sommige mensen hebben dat een jong kind zich gewoon anders gedraagt dan een volwassenen en niet alles snapt. Zo zonde want zo mis je vaak de meestal hele normale of gewoon lieve bedoelingen en hun helpen/sturen gaat ook gewoon beter als je snapt waar iets vandaan komt ipv boos te worden op verwend/ondankbaar gedrag dat het kan lijken.

Caroline80

Caroline80

21-12-2022 om 10:55 Topicstarter

we zijn afgedwaald van mijn oorspronkelijk vraag. Wat geef je uit voor een kinderfeestje? En dan graag geen waardeoordeel wat goed of fout is. 

Caroline80 schreef op 21-12-2022 om 10:55:

we zijn afgedwaald van mijn oorspronkelijk vraag. Wat geef je uit voor een kinderfeestje? En dan graag geen waardeoordeel wat goed of fout is.

Tussen de 50 en de 250 euro, afhankelijk van wat we gingen doen en hoeveel er kwamen. De jaren met lagere bedragen kostten meer tijd en energie dan de dure jaren. Het is maar net wat je liever wil investeren op zo’n moment.

Waardeoordelen interesseren me overigens niet, vooral omdat het maar zelden midden in je gezicht wordt gezegd als mensen iets vinden.

Caroline80 schreef op 21-12-2022 om 10:55:

we zijn afgedwaald van mijn oorspronkelijk vraag. Wat geef je uit voor een kinderfeestje? En dan graag geen waardeoordeel wat goed of fout is.

Hier ongeveer wel 20 euro per kind, vind ik een normale prijs. Kind nodigt 7 kinderen uit dan zijn we met een groepje van 8 kinderen. Ligt er een beetje aan wat we gaan doen natuurlijk, max 200,- euro. In onze omgeving doen de meesten het ongeveer zo, wij zijn geen uitzondering.

 Hier is het gebruikelijk dat de kinderen zelf naar de locatie toe gaan en gehaald worden dus het hebben van 1 auto / wel/ geen auto speelt niet mee. Ook weleens met de hele groep met het OV ergens naar toe gegaan. 

AppleTree schreef op 21-12-2022 om 10:09:

[..]

Je laat wel gelijk zien wat ik bedoel, hij dumpt namelijk zijn buit niet om voor een 2e keer te gaan. Dat is wat jij als volwassene er van maakt. Wat hij ziet is dat iedereen naar Sint en Piet 1 loopt en op de foto gaat, bij Piet 2 krijgt iedereen wat lekkers en als je het podium af ben krijg je van Piet 3 nog een tasje met iets er in. En hij loopt precies na wat hij iedereen ziet doen, wat hij daarom denkt ook te moeten doen. Hij is helemaal niet bezig met meer halen dan anderen of überhaupt meer willen dan dat ene handje kruidnoten. Dat hij bij Sint en Piet 1 al wat kreeg ik tegenstelling tot de andere veranderd voor hem niet dat hij blijft doen wat er op het lijstje staan in zijn hoofd. Hij gaat nog steeds door in die rij naar piet 2 en Piet 3. De opmerking over dat zijn handen nog vol zijn ziet hij dus als een praktisch ding en lost hij op. Er is niet gezegd dat hij niet krijgt omdat Piet 1 al gegegeven heeft, er is gezegd je handen zijn nog vol ik kan je niks er bij geven. Jij geeft een oordeel er aan dat hij zijn buit dumpt en voor een 2e ronde gaat terwijl dat niet is wat hij doet. Van een volwassen kan je verwachten dat die de situatie zo leest dat dat niet de bedoeling is van een jong kind niet. Die beheersen dat gewoon nog niet.

En nee ik heb inderdaad niet ingegrepen, vind je dat heel gek? Denk je oprecht dat het beter was geweest dat wanneer hij zijn handen uit stak ik als volwassenen op het podium was geklommen om door de rij heen te gaan en een kind bij een Piet weg te halen en aan te spreken op iets waarvan dat kind niet beseft dat hij het fout doet? Beter dan dat er een kindje een extra handje kruidnoten krijgt waar niemand last van heeft en geen ander daar door niet of minder kan krijgen? Ik niet namelijk, ik heb het laten gaan, ze hebben thuis hun kruidnoten op 1 hoop gegooid en verdeeld omdat bleek dat zusje veel minder snoepjes er door had dan de jongens dus wilde ze delen. Ik vond het veel belangrijker dat iedereen het leuk had, niemand maakte er ook een probleem van dat aan de Sint vroeg of een kind eerst mocht en ik iemands kind van achter uit de rij heb gehaald en tussendoor het podium op geholpen langs de rij en vooraan heb gezet omdat ik diens ouders hoorde discuseren over dat ze echtweg moesten en kind dan niet op de foto kon of dat ze hem wel op de foto zouden laten gaan en dan te laat zouden komen. De rest heeft er geen nadeel van als een kind tussendoor gaat en voor dat kind en die ouders maakt het wel een verschil.

Ik stuur vaak genoeg aan (en dat lees je prima ook in het andere voorbeeld) want hij moet zulke dingen wel leren, maar ik neem aan dat iedere ouder daarvoor het juiste moment/situatie kiest.

Kijk hier een heel verhaal waar je het goed praat, als mijn zoon mij die kruidnoten had gegeven had ik hem aangewezen waar hij heen moest gaan dus niet naar de Piet met de kruidnoten.

Voor ons is 20 euro per kind echt de max. En dan ligt het er wel aan wat we gaan doen en ook hoeveel er mee gaan. Zo wilden de kinderen heul heul graag karten maar dat is dan helemaal aan de andere kant van de stad, op een industrieterrein. Bij kleinere kinderen heb je vervoer nodig (wat je soms ook moet huren, bijvoorbeeld) en daar is verder niets dus daar moet je in de karthal (gezellig!) ook iets nuttigen en de prijzen zijn daar echt hoog. Dan kunnen er niet zoveel kinderen uitgenodigd worden.
Wat ook een verschil is, is een zomerverjaardag of een najaars- of winterverjaardag. Bij de laatste moet je wel een binnen achter de hand hebben, als je iets buiten georganiseerd hebt. Als het niet thuis kan, dan moet je het uitbesteden en dus ben je meer kwijt. ik ben zelf in de zomer jarig en ik kan altijd wel een borrel buiten doen en als ik geen tuin had, dan wel in een parkje. 

De prijs is ook afhankelijk van de leeftijd: hoe jonger hoe goedkoper het (vaak) kan. 

Decembermamma schreef op 21-12-2022 om 12:54:

[..]

Kijk hier een heel verhaal waar je het …..

Waarom knip je niet in een tekst? Als je reageert op iemand hoef je niet hele lappen tekst te citeren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.