Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Budget kinderfeestje

Hoeveel geven jullie uit aan een kinderfeestje? Ik merk dat bij mijn zoontje dure activiteiten worden gedaan van zo'n 20 euro per kind. Wij vieren feestjes meestal thuis omdat we maar 1 auto hebben en zijn daardoor een stuk goedkoper uit. Vraag me of het elders ook zo gebruikelijk om.zoveel geld uit te geven.


En wat maakt het uit wat een ander doet? Laat mensen lekker hun kinderfeestje organiseren zoals ze het zelf fijn vinden, binnen hun budget past en hun kind leuk vind. Idem met traktaties, wil jij 10 minuten freubelen op een fruitspies met een letter van kaas boven op in een courgette krokodil helemaal prima, koop je een mooie maar ook best dure traktaties in ook prima en trakteert je kind zakjes chips gewoon recht uit de uitdeelzak ook goed. Wat maakt het nou uit wat een ander doet, als je kind het maar leuk vind toch. 
Ik hoor eigenlijk nooit commentaar van mensen die veel uitgeven of veel tijd ergens in stoppen op mensen die dat niet doen, alleen zoals hier andersom. Waarom is het zo erg als andere mensen er meer geld of tijd in stoppen? 

Dit arrangement hadden wij vroeger bij de bowlingbaan maar was toen (10 jaar geleden) voor € 7,50 per kind 

We hebben een arrangement voor €. 15,00 per kind (vanaf 5 kinderen) 

Het arrangement is inclusief:

-1 uur bowlen

-twee drankjes, een drankje bij het bowlen en een drankje bij het eten

-kindermenu:

Frietjes met kroket of frikandel of een pannenkoek

-een ijsje

__________________

Maar goed, dan ben je pas één uur verder. Voor een partijtje op de woensdagmiddag veel te kort.
Gelukkig hadden wij kinderen die in de zomer jarig waren, dan heb je toch veel meer alternatieven om buiten het feestje te vieren.

Bijtje82 schreef op 16-12-2022 om 07:13:

Nee. Merk al jaren dat kinderfeestjes steeds grootser moeten. Ouders lijken elkaar te willen aftroeven.
Oudste mag dit jaar wel 2 vriendjes uitnodigen en dan gaan we gewoon echt iets leuks doen. Maar ook onder het mom van einde basisschool en afgelopen zomer ging zijn feestje niet door. Was zo lullig.

Maar anders is het altijd gewoon thuis en doen we wat leuks.

Ik heb dat gevoel helemaal niet. 2x een thuisfeestje gedaan en 2x uitbesteed. Om ons heen ook veel verschillende feestjes, de een thuis en de ander met een uitje. En dat verschilt ook per jaar (bij vaste vriendjes is het 't ene jaar thuis en het jaar daarop buitenshuis). Ieder feestje is leuk op z'n eigen manier. 

Ik denk niet zozeer dat ouders elkaar proberen af te troeven, maar dat ouders soms afgunstig zijn op andere ouders. 'Goh, zie daar, het moet weer allemaal over de top en duur bla bla'. Nou en, als die mensen daar gelukkig van worden laat ze lekker. Van mijn kind heb ik nog nooit gehoord dat hij het niet leuk vind, zowel thuis/buiten in de buurt als buitenshuis. 

dan

dan

16-12-2022 om 12:06

Decembermamma schreef op 16-12-2022 om 06:07:

[..]

Ja als mijn kind in de zomer of lente jarig is dat wist ik het ook wel. Mijn zoon is in de week na Sint jarig (afgelopen week dus) dan is een buiten feestje echt een geluk, en 6 kinderen in huis vermaken is echt een uitdaging. Wij hadden dus geluk dat er een schaatsbaan om de hoek is gekomen.


Net zoals.traktsren, nu moet je echt niet aankomen met ijsjes zelfs mijn kind vind dat de koud. Maar goed een stroopwafel gaat er ook wel in. Paar jaar terug een speurtocht gedaan en hadden mazzel dat het niet zo.hard regende. Wat ook goed uitkwam is dat zijn verjaardag voor.volwzsemen al was geweest want toen het feestje afgelopen was zijn de kinderen nog zeker 2 uur lang lekker gaan spelen met al het nieuwe speelgoed.

Ik weet niet of dat nu nog mag maar ik deed als traktatie cupcakes of bladerdeeg hapjes met kaas of worst erin, hier dus een februari kind.

AppleTree schreef op 16-12-2022 om 11:58:

En wat maakt het uit wat een ander doet? Laat mensen lekker hun kinderfeestje organiseren zoals ze het zelf fijn vinden, binnen hun budget past en hun kind leuk vind. Idem met traktaties, wil jij 10 minuten freubelen op een fruitspies met een letter van kaas boven op in een courgette krokodil helemaal prima, koop je een mooie maar ook best dure traktaties in ook prima en trakteert je kind zakjes chips gewoon recht uit de uitdeelzak ook goed. Wat maakt het nou uit wat een ander doet, als je kind het maar leuk vind toch.
Ik hoor eigenlijk nooit commentaar van mensen die veel uitgeven of veel tijd ergens in stoppen op mensen die dat niet doen, alleen zoals hier andersom. Waarom is het zo erg als andere mensen er meer geld of tijd in stoppen?

Ah, jij verwoordt het beter. 

Due-scimmie schreef op 16-12-2022 om 07:45:

[..]

Maar dat was waarschijnlijk wel in een periode van mooi weer?

In de herfst. Net een dag zon na dagen regen, dus een heerlijke modderboel. Maar op de uitnodiging al gezet dat oude kleren en laarzen aan en droge kleren mee gewenst was, dat scheelde. 


AppleTree schreef op 16-12-2022 om 11:58:

En wat maakt het uit wat een ander doet? Laat mensen lekker hun kinderfeestje organiseren zoals ze het zelf fijn vinden, binnen hun budget past en hun kind leuk vind. Idem met traktaties, wil jij 10 minuten freubelen op een fruitspies met een letter van kaas boven op in een courgette krokodil helemaal prima, koop je een mooie maar ook best dure traktaties in ook prima en trakteert je kind zakjes chips gewoon recht uit de uitdeelzak ook goed. Wat maakt het nou uit wat een ander doet, als je kind het maar leuk vind toch.
Ik hoor eigenlijk nooit commentaar van mensen die veel uitgeven of veel tijd ergens in stoppen op mensen die dat niet doen, alleen zoals hier andersom. Waarom is het zo erg als andere mensen er meer geld of tijd in stoppen?

Dit dus! 

Ik lees meerdere reacties dat het ervaren wordt als " tegen elkaar op bieden" etc. Maar is dat zo? Dat mensen dat zo ervaren ligt misschien ook aan hun zelf en niet zo zeer aan degene die het feestje geeft. Misschien een stukje jaloezie? Ik ervaar het helemaal niet zo. Laat iedereen gewoon zelf keuzes daarin maken.

dan schreef op 16-12-2022 om 12:06:

[..]

Ik weet niet of dat nu nog mag maar ik deed als traktatie cupcakes of bladerdeeg hapjes met kaas of worst erin, hier dus een februari kind.

Dat is leuk, vind mijn kind niet lekker. We hebben een keer een reuze chocolademunt uitgedeeld en dit keer stroopwafels.

Hier was het het ene jaar een feestje op locatie met daarna etentje (bowlen, lasergamen, speeltuin) en het andere jaar thuis, maar ook dan had ik wel een professor of iets dergelijks uitgenodigd. Het jaar dat ik vriendjes thuis had uitgenodigd en creatief wilde zijn met pannenkoeken versieren en een boswandeling waren de kinderen spuugvervelend en wilde ik ze het liefst na een uur al thuisbrengen. 
Je kan het net zo duur maken als je zelf wilt, als er aandacht aan is besteed en je kind blij dan is het prima lijkt mij. 

AppleTree schreef op 16-12-2022 om 11:58:

En wat maakt het uit wat een ander doet? Laat mensen lekker hun kinderfeestje organiseren zoals ze het zelf fijn vinden, binnen hun budget past en hun kind leuk vind. Idem met traktaties, wil jij 10 minuten freubelen op een fruitspies met een letter van kaas boven op in een courgette krokodil helemaal prima, koop je een mooie maar ook best dure traktaties in ook prima en trakteert je kind zakjes chips gewoon recht uit de uitdeelzak ook goed. Wat maakt het nou uit wat een ander doet, als je kind het maar leuk vind toch.
Ik hoor eigenlijk nooit commentaar van mensen die veel uitgeven of veel tijd ergens in stoppen op mensen die dat niet doen, alleen zoals hier andersom. Waarom is het zo erg als andere mensen er meer geld of tijd in stoppen?

In een ideale wereld misschien, maar in de echte heb je  zoiets als groepsdruk. Ik heb aardig wat scholen van binnen gezien, en  traktatiegewoontes verschillen enorm per school; op de ene woedt een straffe MoederVanHetJaarcompetitie, en komen de moeders (nooit vaders!) met wallen onder de ogen aanzetten met een mand fruitspiesgiraffen, op een andere weer met hysterische tot aan de rand gevulde  snoepzakken. Idealiter zou je daarboven moeten staan, maar zo makkelijk is het nou ook weer niet om je daaraan te onttrekken. Hetzelfde gaat op voor Sinterklaassurprises op scholen.

Het is aan jou of je je laat leiden (of lijden in dit geval) door die 'groepsdruk'. Ik maak me daar dus echt niet (meer) druk om. Surprise maken help ik kind mee maar ik ga daar geen 2 weken druk mee zijn. Traktatie maak ik de ene keer wat meer werk van dan de andere keer maar dan ligt het er aan wat het kind leuk vindt/wil trakteren en hoeveel tijd/zin ik er in heb 😅 
Zelfde geldt voor kinderfeestjes; als ze naar de Efteling zouden gaan (bijvoorbeeld) en daarna is mijn kind aan de beurt, dan voel ik niet de behoefte om dat te overtreffen. Zo jammer, dan moet het alsmaar meer/groter! 

hier dus weleens een feestje gegeven van 300 euro, gewoon thuis. En dit heeft totaal niks te maken gehad met het overtroefen van een ander, die moeders weten dat niet eens. Ik vind het gewoon kei leuk om het op en top allemaal goed te regelen en dat mag best wat kosten, heb ook maar 1 kind. En ik ben gewoon al een half jaar vantevoren ermee bezig omdat ik het zo leuk vond.

kenfan schreef op 16-12-2022 om 13:29:

[..]

In een ideale wereld misschien, maar in de echte heb je zoiets als groepsdruk. Ik heb aardig wat scholen van binnen gezien, en traktatiegewoontes verschillen enorm per school; op de ene woedt een straffe MoederVanHetJaarcompetitie, en komen de moeders (nooit vaders!) met wallen onder de ogen aanzetten met een mand fruitspiesgiraffen, op een andere weer met hysterische tot aan de rand gevulde snoepzakken. Idealiter zou je daarboven moeten staan, maar zo makkelijk is het nou ook weer niet om je daaraan te onttrekken. Hetzelfde gaat op voor Sinterklaassurprises op scholen.

Ja weet je, dat soort types heb je altijd wel rondlopen. Het is ook aan jezelf of je er aan mee doet of je er gewoon niks van aan trekt.

Aan de andere kant gaat het ook 2 kanten op; mijn oudste dochter die erg van knutselen houdt zat jaren terug in een klas waar de kinderen erg weinig moeite deden om een surprise te maken. Erg jammer, hierdoor waren de meeste surprises voornamelijk een doos met snippers, maar omdat zij wel moeite deed en er iets moois van maakte werd ze meteen voor uitslover uitgemaakt. Ook best lullig.

Hilarisch al die reacties: nou wij geven feestjes thuis en het kost haast niks! Helemaal goed toch? Doe precies zoals jij (of je kind) het wil. En wil je het buiten de deur doen voor een paar honderd euro ook prima toch?

In mijn jeugd waren de feestjes altijd thuis: koekhappen, spelletjes, friet met een snackje en film kijken; prima!

De feestjes van mijn eigen kinderen organiseerde ik het liefst buiten de deur: koste wat, maar ik had er veel minder stress van. 
Een van de leukste feestjes was Snowboarden met de hele club, met na afloop ranja en friet! Kinderen blij, ik blij.

GinnyTwijfelvuur schreef op 16-12-2022 om 11:51:

[..]

Klopt. Maar om dat nu ieder jaar te doen is ook zowat hè.

Hier 3 jaar op een rij gedaan en alle kinderen vonden het geweldig elke keer. Dus geen probleem hoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.